Common purpose общая цель

3. bridge n мост                         

4. destiny n судьба, предназначение

5. in course of time   в ходе времени; по прошествии времени

6. vision statement заявление о мировоззренческой концепции компании

7. inspiration n  1) вдохновляющая идея; 2) влияние, воздействие

8. framework n  1) структура, строение; 2) система взглядов, рамки

With the framework of smth – в рамках, в пределах чего-л.

9. apply v применять, использовать, употреблять (to)

10. articulate v ясно выражать, излагать, формулировать

11. guru n учитель, наставник, ведущий специалист

12. intention   n намерение

13. key-mission n основная миссия

14. set the direction определять направление развития, цель

15. level of demand  1) уровень требования; 2) уровень спроса

16. craft (a vision) проявить мастерство   в определении концепции компании

17. dare v 1)осмеливаться, сметь; 2)пренебрегать опасностью, рисковать; 3) бросать вызов кому-л.

18. capture n захват, поглощение

capture v захватить силой, завладеть. e.g. to capture the attention привлечь внимание

19. passion n здесь: пыл, энтузиазм

20. destination n предназначение, назначение, цель

21. acquaint (with) v 1)знакомить; 2) извещать, информировать.

22. expenditure n  расходы, издержки, траты

23. target n цель

24.elaborate v 1)детально разрабатывать,2) конкретизировать, развивать, уточнять

25. survival n выживание, долговечность

26. forecast n предсказание, прогноз, прогнозирование

27. preference n предпочтение, преимущество

28. intention n намерение

29. permanent adj.  постоянный, долговременный

30. priorities n, pl приоритеты

   31. productive capacity          - производственная мощность

32. expenditure n затраты, издержки, расходы

33. standard of living  уровень жизни

34   accomplish goals достичь целей

35.with regard to  в отношении чего-либо, касательно

36. be a useful tool быть полезным орудием, инструментом

37. concrete adj.  конкретный, определенный

38. measurable adj. измеримый, умеренный, не особенно большой

39. accessible adj. доступный, понятный, достижимый, поддающийся

40. be common adj.  быть общепринятым, распространенным

41. evidently adv.  несомненно, явно, очевидно  

42. be innovative  проявлять новаторские качества

43. be obligatory  быть обязательным

44. diversity of objectives  многообразие целей, устремлений

45 official confirmation  официальное подтверждение

46. match the goal соответствовать цели

47. compatibility совместимость, сочетаемость

48. set the mind  решиться сделать что-либо

49. official confirmation официальное подтверждение

50. compatibility n совместимость, сочетаемость

51. foresight n предвидение, дальновидность, предусмотрительность

52. figurative adj. образный, символический, фигуральный

53. corporate identity  отличительная черта, своеобразие, лицо компании

54. perceive v воспринимать, осознавать, постигать. Syn: realize, become aware

55. proactive thinking упреждающее мышление

      


Unit 3.Organization environment, resources and business activity


Text 1. Types of environment

 No one existing organization can ignore the influenceof the environment. A company is not an isolated economic unit which operates in the general economic system; the components of external and internal environment affect it. This influence one cannot overestimate. The firm lies at the heart of economics; there is a close interaction between the business system (a firm) and various factors (e.g., environmental components). These aspects are vital for the success and dynamic development; to create the efficient marketing offerings (in product and service) and efficient control a company should take them into account. In fact, any company’s activity is dependant on the external environmental factors; the most important of them are as follows:  

Economics, Politics, Market, Technology, Social factor, International factor. Law and Nature.

There are two types of the external environment, which impact any company’s activity: direct-action environment and indirect-action environment

Direct-action environment: suppliers, consumers, unions, competitors. The direct-action environment represents the immediate firm’s environment and impacts its activities. The business environment and company’s activities interact and adapt one for another.

Indirect-action environment: law and government factors, economic conditions, political factors technology, socio-cultural factors, international factors.

The external environment is very complex, and it is the task of company management to take it into account and react to it. The external environment has its features: volatility; uncertainty; interrelatedness; complexity.

In fact, in today’s market, any company has to deal with the inflation, competitors, public values, government policy etc.

The internal environment of an organization bears a relation to the structure, objectives, business processes, technology and people.

Actually, a company produces goods and services, organizes sales and gets the profit. In other words, it realizes the aims of its activity by taking a responsible attitude towards the environmental changes. It is an important area for study and management because of problems all firms face in their activities.

The team of executives should take the both: the external and internal environment factors into consideration.

Moreover, the changes in the environment must lead to changes in a company

strategy, if a company wants to achieve its objectives and survive.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: