- Number of participants (players)
- Place
- Season
- Rules
- Equipment



XIV. Study some extra-vocabulary on the text below. Find these vocabulary units in the IPC President’s appeal and translate his appeal into your native language in a written form.
| Paralympic movement | Параолимпийское движение |
| Boast | Хвастаться … |
| Responsible for | Ответственный за… |
| Third-largest | Третье по величине |
| Sit back on one’s laurels | Почивать на лаврах |
| Contribution to… | Вкладывать в… |
| Rightly celebrate | Сразу же праздновать |
| Debate ideas | Дискутировать идеи |
| Increase the number of athletes | Увеличивать количество атлетов |
| Maintain the momentum | Удерживать момент |
| Are set to be the biggest ever | Определены как самые большие |
| Enhanced agreements | Улучшенные соглашения |
| To break records | Побить рекорды |
| Exceed the figures | Превысят показатели |
| Embark on a busy year | Приступать к сложному году |
| Ensure | Гарантировать |
| Contribute toward the vision | Вносить вклад в видение |
| To enable to achieve | Суметь достигнуть |
| Inspire the world | Вдохновить мир |
XV. Pair work. Read the IPC President Sir Philip Craven’s appeal once again and develop your understanding of Paralympic Games importance for handicapped people






