XIV. Переведите иа английский язык следующие словосочетания и употребите их в предложениях

Вариант 5

Урок 11

VII. Отработайте чтение следующих предложений, обращая внимание иа чтение кратких форм.

1. I thought you'd done it.

2. I 'thought you’d 'do it to morrow.

3. I 'didn’t 'know he’d written a new book.

4. I know  I’d write the articIe I if  I'had time.

Перевод:

1. Я думал, ты это сделал.

2. Я думал, что ты сделаешь это завтра.

3. Я не знал, что он написал новую книгу.

4. Я знаю, что написал бы статью, если бы у меня было время.

X. Выберите нужное слово из данных в скобках и переведите предложения на русский язык.

1. When Jack came home, his sister told him that Peter had rung him up half an hour (ago). 2. «Did you work or were you still going to school two years (ago)?» The teacher asked one of the students. 3. Last week I asked my friend to translate this article, but he said he couldn’t do it (now) and said he would do it (in two days, two days later). 4. My friend spent his last week-end in the country. He says the weather was fine (today). 5. I gave my friend a book last week and he said he would return it (next day), but he hasn’t done so yet. 6. “Are you going to give a talk (next day)?” my friend asked me. 7. He want ed to know when we were going (here, there) again.

 

Перевод:

1. Когда Джек пришел домой, его сестра сказала ему, что Питер позвонил ему полчаса назад. 2. «Ты работал или ходил в школу два года назад?» Cпросил один из учителей. 3. На прошлой неделе я попросил моего друга перевести эту статью, но он сказал, что не может этого сделать сейчас и сказал, что сделает это через два дня. 4. Мой друг провел свой последний уик-энд в стране. Он говорит,что погода была хорошей в тот день. 5. Я дал своему другу книгу на прошлой неделе, и он сказал, что вернет ее (завтра, на следующий день), но он еще этого не сделал. 6. «Собираетесь ли вы выступить завтра?» - спросил меня мой друг. 7. Он хочет, чтобы Эд знал, когда мы собиремся (здесь, там) снова.

XII. Отработайте чтение следующих вопросов, обращая внимание иа различие в их интонации.

1. He’s “right», isn’t he?

2. You’ve heard it, haven’t you?

3. She has n't done the work yet, I has she?

4. They 'can’t 'speek 'English at all, I “and they»?

Перевод:

1. Он прав, не так ли?

2. Вы слышали это, не так ли?

3. Она еще не выполнила работу, правда?

4. Они вообще не «говорят» по-английски, я «а они»?

Урок 12

V. Составьте предложения согласно образцу, используя данные слова. Образец: Let’s go for a walk, shall we?

To open, to close, to go to the seaside, to go by bus (trolley-bus), to have a game of chess, to ring up, to gc to the cinema (theatre, country), to have a look at

Open the door. Close the window. Let's go to the sea? Let's play chess? Let's call a friend! Need to go to the theater tomorrow. Let's look at the picture.

VI. Переведите предложения на английский язык, обращая внимание на выражение просьбы или приказания, обращенных к 1-му или 3-му лицу.

1. Давайте откроем окно в комнате. 2. Пусть товарищ Иванов расскажет своим английским друзьям о Советском Союзе. 3. Разрешите мне помочь вам с переводом теле граммы. 4. Пусть они прочитают и обсудят эту книгу. 5. Пусть дети тоже проведут следующую субботу и во скресенье за городом. 6. Давайте возьмем такси (taxi) хорошо? 7. Пусть он встретит делегацию (delegation) Он хорошо говорит по-английски. 8. Давайте пойдем на лекцию по немецкой литературе сегодня вечером. Брат сказал, что она будет очень интересной. 9. Разрешите мне взять свои книги.

Перевод:

1. Let's open the window in the room. 2. Let Comrade Ivanov tell his English friends about the Soviet Union. 3. Let me help you with the translation of the telegram. 4. Have them read and discuss this book. 5. Let the children also spend the next Saturday and in the skrein out of town. 6. Let's take a taxi (taxi) okay? 7. Let him meet the delegation. He speaks good English. 8. Let's go to a lecture on German literature tonight. Brother said she would be very interesting. 9. Let me take my books.

XII. Ответьте иа следующие вопросы. Употребите в ответе время, указанное в скобках.

1. What time do you usually get up? (7 час. 10 мин. утра) 2. What time do you have breakfast? (7 час. 30 мин. утра) 3. What time do you usually go to the office? (8 час 15 мин. утра) 4. What time do you go into the class-room if classes begin at a quarter past eight (at nine o’clock, al half past eight, at a quarter to nine)? (8 час. 10 мин., 8 час. 45 мин., 8 час. 25 мин., 8 час. 40 мин. утра) 5. What time did you get home yesterday? (6 час. 45 мин. вечера) 6. When did you begin doing your homework yesterday? (7 час. 15 мин.) 7. What time did you go to bed? (11 час. 50 мин.) 8. What time are you going to have dinner tomorrow? (1 час. 25 мин. дня)

Ответ:

1. I get up at ten past seven in the morning. 2. At half past seven in the morning. 3. At fifteen minutes past eight in the morning. 4. At ten minutes after eight in the morning. 5. At fifteen to seven in the evening. 6. At fifteen minutes after seven 7. Ten to twelve. 8. A quarter to two days.

Урок 13

VII. Замените выделенные местоимения другими личными и притяжательными местоимениями.

1. A friend of mine told me about it. 2. That book is not mine. 3. Here’s my text-book. Where’s yours? 4. That pen.

Ответ:

1. Her friend told me about this. 2. This book is not yours. 3. Here is our tutorial. Where is my? 4. This is that pen.

XI. Заполните пропуски артиклями или притяжательными местоимениями, где это необходимо. Перескажите текст.

I took... son Peter after... work yesterday to... shop in... Arbat Street to get... new coat. We were shown... lot of... coats at... shop. We liked two of them, but one was too small for my son, so we took... other one. It was... nice brown coat for... boy of fifteen. Then we went to... another shop and got... toy for my second son, and... picture book for my little daughter. I also got some nice things for my wife. It took us... hour and... half to do all our shopping and we got... home at... quarter past eight. As soon as we came... home... children took... boxes from us and opened them. They liked... toy and... book very much my daughter, who likes shopping, said that she would go shopping with... Mother some day, too. “We’re going to get... new hat for Father and... new shirt for... Peter.”

XIV. Переведите иа английский язык следующие словосочетания и употребите их в предложениях.

Еще одна рубашка, еще одно платье, еще один костюм, еще одна пара туфель; другое пальто, другой чемодан другие костюмы, другие магазины, другие адреса, другие вещи; Иванов, Петров и другие студенты; Иванов, Пет ров и многие другие; Киев, Минск и другие города; Киев Москва и другие; «Мартин Иден», «Белый клык» и другие книги; «Мартин Иден», «Белый клык» и другие.

Ответ:

Another shirt, another dress, another suit, another pair of shoes - Mom put another shirt, another dress, another suit and another pair of shoes in a suitcase

Another coat, another suitcase, other suits, other shops, other addresses, other things - Tatiana put on another coat

Ivanov, Petrov and other students; Ivanov, Petrov and many others - With us were Ivanov, Petrov and other students; Ivanov, Petrov and many others came to us.

Kiev, Minsk and other cities; Kiev Moscow and others - We visited Kiev, Minsk and other cities.

Martin Eden, White Fang and other books; "Martin Eden", "White Fang" and others - My son took in the library Martin Eden, White Fang, and other books; He read books like Martin Eden, White Fang, and others.

Урок 14


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  




Подборка статей по вашей теме: