double arrow

Exercises. Задание 1. Ответьте на вопросы по содержанию текста


Задание 1. Ответьте на вопросы по содержанию текста.

1. Where do you go if you need some medicine?

2. What departments are there at the chemist’s?

3. In what forms can you order or buy drugs at the chemist’s?

4. Where is the name of the drug and the dose to be taken usually indicated?

5. What information does the annotation to a drug contain?

6.What one can buy at the chemist’s?

Задание 2. Найдите в тексте эквиваленты следующим словосочетаниям:

1. a department where one can order drugs;

2. a small slip of paper on which the name of a medicine is written;

3. drugs taken orally;

4. an excessive dose of a drug;

5. an instrument by which a medicine is introduced into the vein;

6. an instrument for measuring a temperature.

Задание 3. Перефразируйте предложения согласно модели. Переведите на русский язык.

Model: I stick a label.

The label is stuck by me.

1. The overdosage may cause a death.

2. This drug caused a side effect.

3. I bought vitamins at the chemist’s shop.

4. My sister applied a hot-water bottle to her feet.

5.The doctor administered a cough mixture.

Задание 4. Составьте вопросы к следующим предложениям (общий и специальный вопросы):

1. The nurse made him an intramuscular injection.

2. This drug caused allergic reaction on the skin.

3. This child takes this medicine three times a day.

4. The doctor will prescribe some sleeping drugs to her.

5. The name of the drug is indicated on a label.

Текст на аудирование

Задание 1. Повторяйте за диктором слова и словосочетания. Запомните их значение:

1. to fall ill заболеть

2. turn очередь

3. sore throat больное горло

4. armpit подмышка

5. swollen опухший, припухший

6. to strip to the waist раздеться до пояса

7. râle хрип

8. quinzy ангина

9. to relieve облегчить

10. to gargle полоскать

Задание 2. Прослушайте текст и постарайтесь понять его содержание:







Сейчас читают про: