Vocabulary: Claims and sanctions

Основная:

1. Агабекян И.П. Английский для экономистов / -Bpl/9-е,исправ.-Ростов н/Д:Феникс,2010.-414 с.

2. Just English. Английский для юристов [Текст]: учебное пособие/ под ред. Т.Н. Шишкиной.- 4-е изд.- М.: Зерцало, 2013.- 249 c.

3. Зеликман А.Я. Английский для юристов [Текст]: учебное пособие: Учебное пособие/ А.Я. Зеликман.- Ростов н/Д.: Феникс, 2010.- 352 c.

4. Murphy R., Essential Grammar in Use [Текст]: учебное пособие/ R. Murphy,, 2009.-328с.

Дополнительная:

1 Gillian D. Brown and Sally Rice “Professional English in Use Law”: Cambridge University Press, 2010. – 113 c.

2 Илиади Ю.А. Английский для юристов [Текст]: учебник: Реабилитация в уголовном процессе России (понятие, виды, основания)/ Ю.А. Илиади.- М.: Проспект, 2010.- 400     

3 Eastwood J. Oxford Practice Grammar [Текст]/ J. Eastwood, 2010..-320 с.

Словари:

1 Современный англо-русский русско-английский словарь: 32000 слов + грамматика: справочное издание/ Сост. Т. А. Сиротина.- М.: Рипол классик, 2009- 384 c

2 Колонтаевская И.Ф. Англо-русский криминально-юридический словарь: словарь/ И.Ф. Колонтаевская.- М.: Экмос, 2010.- 191 c.

Тема 9 The invoice

 

Цель занятия

ввести новую лексику;

развивать диалогическую речь;

развивать навыки работы со словарем;

развивать устную речь;

формировать способность интегрированного лексико – грамматического оформления

высказываний

 

Tasks:

Grammar: Modal Verbs

Vocabulary: Economy

Рекомендуемая литература

Основная:

1. Агабекян И.П. Английский для экономистов/ -Bpl/9-е,исправ.-Ростов н/Д:Феникс,2010.-414 с.

2. Just English. Английский для юристов [Текст]: учебное пособие/ под ред. Т.Н. Шишкиной.- 4-е изд.- М.: Зерцало, 2013.- 249 c.

3. Зеликман А.Я. Английский для юристов [Текст]: учебное пособие: Учебное пособие/ А.Я. Зеликман.- Ростов н/Д.: Феникс, 2010.- 352 c.

4. Murphy R., Essential Grammar in Use [Текст]: учебное пособие/ R. Murphy,, 2009.-328с.

Дополнительная:

1 Gillian D. Brown and Sally Rice “Professional English in Use Law”: Cambridge University Press, 2010. – 113 c.

2 Илиади Ю.А. Английский для юристов [Текст]: учебник: Реабилитация в уголовном процессе России (понятие, виды, основания)/ Ю.А. Илиади.- М.: Проспект, 2010.- 400     

3 Eastwood J. Oxford Practice Grammar [Текст]/ J. Eastwood, 2010..-320 с.

Словари:

1 Современный англо-русский русско-английский словарь: 32000 слов + грамматика: справочное издание/ Сост. Т. А. Сиротина.- М.: Рипол классик, 2009- 384 c

2 Колонтаевская И.Ф. Англо-русский криминально-юридический словарь: словарь/ И.Ф. Колонтаевская.- М.: Экмос, 2010.- 191 c.

Тема 10 Human resourses management

 

Цель занятия

ввести новую лексику;

развивать диалогическую речь;

развивать навыки работы со словарем;

развивать устную речь;

формировать способность интегрированного лексико – грамматического оформления

высказываний

 

Tasks:

Grammar: Wordbuilding

Vocabulary: Business, management

Рекомендуемая литература

Основная:

1. Агабекян И.П. Английский для экономистов/ -Bpl/9-е,исправ.-Ростов н/Д:Феникс,2010.-414 с.

2. Just English. Английский для юристов [Текст]: учебное пособие/ под ред. Т.Н. Шишкиной.- 4-е изд.- М.: Зерцало, 2013.- 249 c.

3. Зеликман А.Я. Английский для юристов [Текст]: учебное пособие: Учебное пособие/ А.Я. Зеликман.- Ростов н/Д.: Феникс, 2010.- 352 c.

4. Murphy R., Essential Grammar in Use [Текст]: учебное пособие/ R. Murphy,, 2009.-328с.

Дополнительная:

1 Gillian D. Brown and Sally Rice “Professional English in Use Law”: Cambridge University Press, 2010. – 113 c.

2 Илиади Ю.А. Английский для юристов [Текст]: учебник: Реабилитация в уголовном процессе России (понятие, виды, основания)/ Ю.А. Илиади.- М.: Проспект, 2010.- 400     

3 Eastwood J. Oxford Practice Grammar [Текст]/ J. Eastwood, 2010..-320 с.

Словари:

1 Современный англо-русский русско-английский словарь: 32000 слов + грамматика: справочное издание/ Сост. Т. А. Сиротина.- М.: Рипол классик, 2009- 384 c

2 Колонтаевская И.Ф. Англо-русский криминально-юридический словарь: словарь/ И.Ф. Колонтаевская.- М.: Экмос, 2010.- 191 c.

 

 

Самостоятельная работа студента

 

СРС 1

Письменно переведите текст, ответьте на вопросы.

Businessman’s day

Mr. John Turner is 30. He is married and he has got his own family. He has a wife, a daughter and a son. His wife is economist. Her name is Jane. The names of their children are Kate and Peter. They live in a small house in Greenwood. Greenwood is a small place not far from London.

John works in London. He is the manager of a big trade firm. His firm sells the goods to various countries. In the morning he always goes to his office in London on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday. He doesn’t go to his office on Saturday and Sunday. These are his days-off.

John frequently meets the representatives of English and French firms. They discuss the prices, terms of payment and delivery. He begins his working day at 9. Every morning John first looks through fresh newspapers. He takes mush interest in the latest political and business news. Sometimes John goes to different cities to discuss business with their customers. He is a very busy man. He always has a lot of work. He looks through mail, reads telegrams and letters, and speaks on the phone with the customers. He also makes appointments with his business partners.

At 12 he has lunch. After lunch he sometimes goes to factories with the inspectors, but sometimes stays in the office and discusses business matters with director or customers. He finishes his working day at 6 o’clock in the evening. He usually comes home at 7.

Linda Foster is a secretary to Mr. John Turner. Her office is not large. She has got a computer, a fax and a telephone on her desk. Linda comes to her office at nine every morning from Monday to Friday. At the beginning of her working day Linda usually looks through the mail. At 11 o’clock she comes into her manager’s office with the letters and telegrams. The manager reads then and gives answers to the letters. Linda writes everything in her books and goes to her office. There she types the answers on her computer. She also receives and sends e-mail correspondence.

In the afternoon Linda usually has lunch at the office but sometimes she has lunch at the cafй with her friend Alex. She stays in the office till 6. In the evening Linda has her French lessons. She learns French for 2 years already. Linda wants to know French well because she wants to work with French firms and customers.

1. Where does Mr. John Turner work?

2. What does he do at his job?

3. After lunch he sometimes goes to factories with the inspectors, doesn’t he?

4. Is he a very busy man?

5. Does he have a secretary?

6. What does Linda do at her job?

7. Why does Linda study French?

 

 

СРС 2


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: