VI. Раскройте скобки и употребите глаголы в нужной форме условного придаточного предложения

Английский язык, учитель Воронина Т.Е.

А класс

Тема урока: Письмо – заявление о приёме на работу..

                  Контроль навыков устной речи.

Задачи: - освоить лексику урока;

          -развивать навыки чтения;

          - проверить умения устной речи с опорой на презентацию;

          -проверить знание грамматического материала, изученного за год.

I. Выучите лексику к уроку 8f.

II. Ознакомиться с правилами написания письма – заявления (Letter of application)

Ex.3a, p.130.

III. Выполнить задания (каждому только своё).

№1 Барковская Вика

I. Поставьте глагол в нужную форму.

1. My friend (to like) pies. He (to eat) pies every day. When I (to meet) him in the street yesterday, he (to eat) a pie.

2. Look at my friend now! He (to eat) a pie again.

3. I always (to come) to school at 7 o`clock.

4. After the boys (to do) all the work, they (to go) to the pictures.

 

II. Употребите глаголы в нужном залоге (Active or Passive).

1.My question (to answer) yesterday.

2. At the station they (to meet) by a man from a travel bureau.

3. The senior students (to laugh) at the freshman.

4. The letter (to write) now.

 

III. Употребите infinitive or –ing-form.

1.You can`t go to the cinema without (to buy) a ticket.

2.She enjoys (to dance).

3. I`d like (to go) for a walk.

4. He denied (to steal) the money.

 

IV. Переделайте предложения в косвенную речь.

1. “He likes walking”, she said.

2. Nick said, “ I have been typing since morning”.

3. He says, Did you have a nice time?”

4. “Go to bed!” father said to his children.

 

V. Переведите предложения, используя модальные глаголы.

1.Я не умею плавать.

2.Ты можешь идти домой, если хочешь.

3. Вы должны внимательно слушать учителя.

4. Трудно, должно быть, учить китайский язык.

5.Мне не пришлось туда идти.

 

 

VI. Раскройте скобки и употребите глаголы в нужной форме условного придаточного предложения.

1. If my brother (to be) in trouble, I shall help him, of course.

2. You would not feel so bad if you (not to smoke) so much.

3. If I (to have) this rare book, I should gladly lend it to you.

4. If I (to be) rich, I would not buy that coat.

       №2 Васютина Лера

I. Поставьте глагол в нужную форму.

1. Yesterday I (to come) to school at a quarter to 9.

2. Tomorrow Nick (not to go) to the cinema because he (to go) to the cinema yesterday.

3. What your brother (to do) now?

4. My father (to work) in an office. It (to be) Sunday now. He (not to work), he (to read) at home.

 

II. Употребите глаголы в нужном залоге (Active or Passive).

1. Hockey (to play) in winter.

2. Many houses (to burn) during the Great Fire of London.

3. His new book (to finish) next year.

4. Your report must (to divide) into 2 chapters.

 

III. Употребите infinitive or –ing-form.

1. She thought about (to go) to the country to London.

2. Let me (to introduce) myself.

3. May I (to use) your telephone?

4. After (to take) the child to the kindergarten, she went to the library.

 

IV. Переделайте предложения в косвенную речь.

1. “I have just come from the Caucasus”, she said.

2. Nick said, “ In a day or two several English students will come to pay a visit to our school”.

3. She says, Were they friends at school?”

4.The teacher said, “Nick, come to the blackboard, please!”

V. Переведите предложения, используя модальные глаголы.

1. Ты умеешь говорить по-английски?

2. Вы можете идти.

3. Ты должен уехать завтра утром.

4. Нам не пришлось покупать эту книгу.

5. Тебе не нужно идти в библиотеку сегодня.

 

VI. Раскройте скобки и употребите глаголы в нужной форме условного придаточного предложения.

1. If the weather is fine, we (to play) outdoors.

2. If you had been free, I (to come) to see you.

3. If I were a writer, I (to write) interesting novels.

4. If I (to meet) you yesterday, I told you about it.

       №3 Данилец Алексей

I. Поставьте глагол в нужную форму.

1. I (not to see) you for a while! You (to be) busy at work? – I (to have) an awful week, you (to know).

2.She (to ask) me if I (to see) her backpack.

3. Something awful (to happen). Her daughter (to swallow) a coin.

4. My brother (to train) at the stadium from 6 till 8 yesterday.

 

II. Употребите глаголы в нужном залоге (Active or Passive).

1. Mushrooms (to gather) in autumn.

2. St. Petersburg (to found) in 1703.

3. Interesting information about the life in the USA can (to find) in this book.

4. Tennis (to play) from 5 till 6.

 

III. Употребите infinitive or –ing-form.

1. What makes you (to think) you are right?

2. I like (to ski), but my sister prefers (to skate).

3. He talked without (to stop).

4. We are looking forward to (to see) you again.

 

IV. Переделайте предложения в косвенную речь.

1. Mike said, “Who is playing the piano in the sitting room?”

2. Nick said, “ Where are you going so early, Nelly?”.

3. He says, I`m staying at the Ritz hotel.”

4. “Don`t make noise!” mother said to his children.

 

V. Переведите предложения, используя модальные глаголы.

1. К концу недели я, должно быть, закончу эту книгу.

2. Он, может быть, на работе.

3. Ты должен взять такси, если не хочешь опоздать на поезд.

4. Ему пришлось уйти.

 

VI. Раскройте скобки и употребите глаголы в нужной форме условного придаточного предложения.

1. If I (to be) free, I should come to see you.

2. If I am not too busy, I (to go) to the concert.

3. If they were in the wood, they (to gather) many mushrooms.

4. I went to the theatre with you, if I (to have) a ticket.

№4 Зарипова Вероника

I. Поставьте глагол в нужную форму.

1. My sister (to buy) a pair of shoes this month.

2. I (not to dance) for ages.

3. When Nick (to come) home from school, his friends (to play) in the yard.

4. Let`s go for a walk. The rain (to stop) and the sun (to shine).

 

II. Употребите глаголы в нужном залоге (Active or Passive).

1. All the books (to put) by the girl into the bookcase.

2. A new building (to build) now.

3. The question (to discuss) some days ago.

4. He (to tell) everything, so he knows what to do now.

III. Употребите infinitive or –ing-form.

1. I am thinking of (to read) a new Agatha Christie book.

2. I shall do I can (to help) you.

3. I wanted (to speak) to Nick, but couldn`t (to find) his telephone number.

4. I hate (to visit) the museum.

 

IV. Переделайте предложения в косвенную речь.

1.My friend said,“Explain to me how to solve this problem”.

2. He said, “ I am glad I am here”.

3. He says, “ Are you watching TV?”

4. “Where are you going?” I said to Nick.

 

V. Переведите предложения, используя модальные глаголы.

1. Должно быть, они только что пришли.

2. Боюсь, я не могу сделать это.

3. Вам следует посмотреть этот фильм.

4. Они, должно быть, уехали в Нью-Йорк.

5. Вы можете взять эту книгу, если хотите.

 

VI. Раскройте скобки и употребите глаголы в нужной форме условного придаточного предложения.

1. If I (to be) a composer, I (to write) beautiful music.

2. If she (to know) English, she would try to enter the university.

3. I (to tell) you something, if you had rung me up yesterday.

4. If you are busy, I (to leave) you alone.

№5 Йованович Соня


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: