Припев : Помилуй мя, Боже, помилуй мя

Канон Андрея Критского

 

в понедельник первой недели Великого Поста

 

Дан с параллельным переводом на русский язык.

 

Перевод выделен курсивом.

 

Песнь 1

 

 

И р м о с: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение,Сеймой Бог, и прославлю Его, Бог Отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися.

 

Перевод:

 

[Помощник и Покровитель явился мне ко спасению, Он Бог мой,

 

и прославлю Его, Бога отца моего, и восхвалю Его, ибо Он возвеличился во славе.]

 

(Исх. 15:1-2)

 

 

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

 

 

Откуду начну плакати окаяннаго моего жития деяний? Кое ли положу начало, Христе, нынешнему рыданию? Но, яко благоутробен, даждь ми прегрешений оставление.

 

[С чего начну я оплакивать деяния злосчастной моей жизни? Какое начало положу, Христе, я нынешнему моему сетованию? Но Ты, как


 

милосердный, даруй мне оставление прегрешений.]


 

 

Гряди, окаянная душе, с плотию твоею, Зиждителю всех исповеждься, и останися прочее преждняго безсловесия, и принеси Богу в покаянии слезы.

 

[Прииди, несчастная душа, с плотию своею, исповедайся Создателю всего, воздержись, наконец, от прежнего безрассудства и с раскаянием

принеси Богу слезы.]

 

Первозданнаго Адама преступлению поревновав, познах себе обнажена от Бога и присносущнаго Царствия и сладости, грех ради моих.

 

[Подражая в преступлении первозданному Адаму, я сознаю себя лишенным Бога, вечного Царства и блаженства за мои грехи.]

 

(Быт. 3:6-7)

 

 

Увы мне, окаянная душе, что уподобилася еси первей Еве? Видела бо еси зле, и уязвилася еси горце, и коснулася еси древа, и вкусила еси дерзостно безсловесныя снеди.

 

[Горе мне, моя несчастная душа, для чего ты уподобилась первосозданной Еве? Не с добром ты посмотрела и уязвилась жестоко, прикоснулась к дереву и дерзостно вкусила бессмысленного плода.]

 

(Быт. 3:6)

 

 

Вместо Евы чувственныя, мысленная ми бысть Ева, во плоти страстный помысл, показуяй сладкая и вкушаяй присно горькаго напоения.

 

[Вместо чувственной Евы восстала во мне Ева мысленная – плотский страстный помысел, обольщающий приятным, но при вкушении всегда напояющий горечью.]


 

 


2 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 

Достойно из Едема изгнан бысть, яко не сохранив едину Твою, Спасе, заповедь Адам; аз же что постражду, отметая всегда животная Твоя словеса?

 

[Достойно был изгнан из Едема Адам, как не сохранивший одной Твоей заповеди, Спаситель. Что же должен претерпеть я, всегда отвергающий Твои животворные повеления?]

 

(Быт. 3:23)

 

 

Слава, Троичен: Пресущная Троице,во Единицепокланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

 

[Пресущественная Троица, Которой мы поклоняемся в одном Существе, сними с меня тяжкое бремя греховное и по Своему милосердию, даруй мне слезы умиления.]

 

И ныне, Богородичен: Богородице,Надежде

 

и Предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

 

[Богородице, надежда и защита воспевающих Тебя, сними с меня тяжкое бремя греховное и, как Владычица Чистая, приими меня кающегося.]

 


 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста          3


 

 









Песнь 2

 

 

И р м о с: Вонми,небо,и возглаголю,и воспою Христа,от Девыплотию пришедшаго.

 

[Внемли, небо, я буду возвещать и воспевать Христа, пришедшего во плоти от Девы.]

 

 

Вонми, небо, и возглаголю, земле внушай глас, кающийся к Богу и воспевающий Его.

 

[Внемли, небо, я буду возвещать: земля, услышь голос, кающийся Богу и прославляющий Его]

 

 

Вонми ми, Боже, Спасе мой, милостивым Твоим оком, и приими мое теплое исповедание.

 

[Воззри на меня Боже, Спаситель мой, милостивым Твоим оком и прими мою пламенную исповедь.]

 

 

Согреших паче всех человек, един согреших Тебе; но ущедри яко Бог, Спасе, творение Твое.

 

[Согрешил я более всех людей, один я согрешил пред Тобою; но, как Бог, сжалься, Спаситель, над Твоим созданием.]

 

(1 Тим. 1:15)

 

 

Вообразив моих страстей безобразие, любосластными стремленьми, погубих ума красоту.

 

[Отобразив в себе безобразие моих страстей, сластолюбивыми стремлениями исказил я красоту ума.]


 


4 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 

Буря мя злых обдержит, благоутробне Господи; но яко Петру, и мне руку простри.

 

[Буря зла окружает меня, Милосердный Господи, но, как Петру, и мне Ты простри руку.]

 

(Мф. 14:31)

 

 

Оскверних плоти моея ризу, и окалях еже по образу, Спасе, и по подобию.

 

[Осквернил я одежду плоти моей и очернил в себе, Спаситель, то, что было создано по Твоему образу и подобию.]

 

 

Омрачих душевную красоту страстей сластьми, и всячески весь ум персть сотворих.

 

[Помрачил я красоту души страстными удовольствиями и весь ум совершенно превратил в прах.]

 

 

Раздрах ныне одежду мою первую, юже ми изтка Зиждитель изначала, и оттуду лежу наг.

 

[Разодрал я первую одежду мою, которую вначале соткал мне Создатель, и оттого лежу обнаженным.]

 

 

Облекохся в раздранную ризу, юже изтка ми змий советом, и стыждуся.

 

[Облекся я в разодранную одежду, которую соткал мне змий коварством, и стыжусь.]

 

(Быт. 3:21)

 


 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста          5


 

 

Слезы блудницы, Щедре, и аз предлагаю, очисти мя, Спасе, благоутробием Твоим.

 

[Как блудница, и я проливаю слезы, Милосердный; смилуйся надо мною, Спаситель, по благоснисхождению Твоему.]

 

(Лк. 7:38)

 

 

Воззрех на садовную красоту, и прельстихся умом; и оттуду лежу наг и срамляюся.

 

[Взглянул я на красоту дерева и прельстился в уме; оттого лежу обнаженным и стыжусь.]

 

 

Делаша на хребте моем вси начальницы страстей, продолжающе на мя беззаконие их.

 

[На хребте моем пахали все вожди страстей, проводя вдоль по мне беззаконие свое.]

 

(Пс. 128:3)

 

 

Слава, Троичен: Единаго Тя в триех Лицех,Бога всех пою,Отца и Сына и Духа Святаго.

 

[Воспеваю Тебя, Единого в трех Лицах, Бога всех, Отца, Сына и Святого Духа]

 

 

И ныне, Богородичен: Пречистая Богородице Дево,Едина Всепетая, моли прилежно, во еже спастися нам.

 

[Пречистая Богородица Дева, Ты Одна, всеми воспеваемая, усердно моли о нашем спасении.]


 


6 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 










Песнь 3

 

 

И р м о с: На недвижимом,Христе,камени заповедей Твоихутверди мое помышление.

 

[На неподвижном камне заповедей Твоих, Христе, утверди мое помышление.]

 

 

Огнь от Господа иногда Господь одождив, землю содомскую прежде попали.

 

[Пролив дождем огонь от Господа, Господь попалил некогда землю содомлян.]

 

(Быт. 19:24)

 

 

На горе спасайся душе, якоже Лот оный, и в Сигор угонзай.

 

[Спасайся на горе, душа, как праведный Лот и спеши укрыться в Сигор.]

 

(Быт. 19:22-23)

 

 

Бегай запаления, о душе, бегай содомскаго горения, бегай тления Божественнаго пламене.

 

[Беги, душа, от пламени, беги от горящего Содома, беги от истребления Божественным огнем.]

 

 

Согреших Тебе един аз, согреших паче всех, Христе Спасе, да не презриши мене.

 

[Согрешил я один пред Тобою, согрешил более всех, Христос Спаситель – не презирай меня.]

 


 

 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста          7


 

 

Ты еси Пастырь Добрый, взыщи мене агнца, и заблуждшаго да не презриши мене.

 

[Ты – Пастырь Добрый, отыщи меня – агнца, и не презирай меня, заблудившегося.]

 

(Ин. 10:11-14)

 

 

Ты еси сладкий Иисусе, Ты еси Создателю мой, в Тебе, Спасе, оправдаюся.

 

[Ты – вожделенный Иисус; Ты – Создатель мой, Спаситель, Тобою я оправдаюсь]

 

 

Исповедаюся Тебе, Спасе, согреших, согреших Ти, но ослаби, остави ми, яко благоутробен.

 

[Исповедуюсь Тебе, Спаситель; согрешил я, согрешил пред Тобою, но отпусти, прости меня, как Милосердный.]

 

 

Слава, Троичен: О Троице Единице Боже,спаси нас отпрелести, и искушений, и обстояний.

 

[О, Троица, Единица, Боже, спаси нас от обольщений, от искушений и опасностей.]

 

 

И ныне, Богородичен: Радуйся,Богоприятная утробо,радуйся, престоле Господень, радуйся, Мати Жизни нашея.

 

[Радуйся, чрево, вместившее Бога; радуйся, Престол Господень; радуйся, Матерь Жизни нашей.]


 

 


8 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 







Песнь 4

 

 

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое,Господи,и убояся,яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

 

[Услышал пророк о пришествии Твоем, Господи, и устрашился, что Тебе угодно родиться от Девы и явиться людям, и сказал: услышал я весть о Тебе и устрашился; слава силе Твоей, Господи.]

 

Дел Твоих да не презриши, создания Твоего да не оставиши, Правосуде. Аще и един согреших яко человек, паче всякаго человека, Человеколюбче; но имаши, яко Господь всех, власть оставляти грехи.

 

[Не презри творений Твоих, не оставь создания Твоего, Праведный Судия, ибо хотя я, как человек, один согрешил более всякого человека, но Ты, Человеколюбец, как Господь всего мира, имеешь власть отпускать грехи.]

 

(Мф. 9:6. Мк. 2:10)

 

 

Приближается, душе, конец, приближается, и нерадиши, ни готовишися, время сокращается, востани, близ при дверех Судия есть. Яко соние, яко цвет, время жития течет: что всуе мятемся?

 

[Конец приближается, душа, приближается, и ты не заботишься, не готовишься; время сокращается – восстань: Судия уже близко – при дверях; время жизни проходит, как сновиденье, как цвет. Для чего мы напрасно суетимся?]

 

(Мф. 24:33. Мк. 13:29. Лк. 21:31)

 

 

Воспряни, о душе моя, деяния твоя яже соделала еси помышляй,

 

и сия пред лице твое принеси, и капли испусти слез твоих; рцы со дерзновением деяния и помышления Христу, и оправдайся.

 


 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста          9


 

 

[Пробудись, душа моя, размысли о делах своих, которые ты сделала, представь их пред своими очами, и пролей капли слез твоих, безбоязненно открой Христу дела и помышления твои и оправдайся.]

 

Не бысть в житии греха, ни деяния, ни злобы, еяже аз, Спасе,

 

не согреших, умом и словом, и произволением, и предложением, и мыслию, и деянием согрешив, яко ин никтоже когда.

 

[Нет в жизни ни греха, ни деяния, ни зла, в которых я не был бы виновен, Спаситель, умом, и словом, и произволением, согрешив и намерением, и мыслью, и делом так, как никто другой никогда.]

 

Отсюду и осужден бых, отсюду препрен бых аз окаянный от своея совести, еяже ничтоже в мире нужнейше; Судие, Избавителю мой и Ведче, пощади и избави, и спаси мя раба Твоего.

 

[Потому и обвиняюсь, потому и осуждаюсь я, несчастный, своею совестью, строже которой нет ничего в мире; Судия, Искупитель мой и Испытатель, пощади, избавь и спаси меня, раба Твоего.]

 

Лествица, юже виде древле великий в патриарсех, указание есть, душе моя, деятельнаго восхождения, разумнаго возшествия; аще хощеши убо деянием, и разумом, и зрением пожити, обновися.

 

[Лестница, которую в древности видел великий из патриархов, служит указанием, душа моя, на восхождение делами, на возвышение разумом; поэтому, если хочешь жить в деятельности и в разумении и созерцании, то обновляйся.]

 

(Быт. 28:12)

 

 

Зной дневный претерпе лишения ради патриарх, и мраз нощный понесе, на всяк день снабдения творя, пасый, труждаяйся, работаяй, да две жене сочетает.

 

[Патриарх по нужде терпел дневной зной и переносил ночной холод, ежедневно сокращая время, пася стада, трудясь и служа, чтобы получить себе две жены.]

 

(Быт. 31; 7:40)


 


10 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 

Жены ми две разумей, деяние же и разум в зрении, Лию убо деяние, яко многочадную, Рахиль же разум, яко многотрудную; ибо кроме трудов, ни деяние, ни зрение, душе, исправится.

 

[Под двумя женами понимай деятельность и разумение в созерцании: под Лиею, как многочадною, – деятельность, а под Рахилью, как полученной через многие труды, – разумение, ибо без трудов, душа, ни деятельность, ни созерцание не усовершенствуются.]

 

Слава, Троичен: Нераздельное Существом,НеслитноеЛицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

 

[Нераздельным по существу, неслиянным по Лицам богословски исповедую Тебя, Троичное Единое Божество, Соцарственное

и Сопрестольное; возглашаю Тебе великую песнь, в небесных обителях троекратно воспеваемую.]

 

(Ис. 6:1-3)

 

 

И ныне, Богородичен: И раждаеши,и девствуеши,и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо, елика хощет.

 

[И рождаешь Ты, и остаешься Девою, в обоих случаях сохраняя по естеству девство. Рожденный Тобою обновляет закон природы,

 

а девственное чрево рождает; когда пожелает Бог, то нарушается порядок природы, ибо Он творит, что хочет.]

 


 

 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста        11


 

 










Песнь 5

 

 

Ирмос: От нощи утренююща,Человеколюбче,просвети,молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

 

[От ночи бодрствующего, просвети меня, молю, Человеколюбец, путеводи меня в повелениях Твоих и научи меня, Спаситель, исполнять Твою волю.]

(Пс. 62:2; 118:35)

 

 

В нощи житие мое преидох присно, тьма бо бысть, и глубока мне мгла, нощь греха, но яко дне сына, Спасе, покажи мя.

 

[Жизнь свою я постоянно проводил в ночи, ибо мраком и глубокою мглою была для меня ночь греха; но покажи меня сыном дня, Спаситель.]

(Еф. 5:8)

 

 

Рувима подражая окаянный аз, содеях беззаконный

 

и законопреступный совет на Бога Вышняго, осквернив ложе мое, яко отчее он.

 

[Подобно Рувиму я, несчастный, совершил преступное и беззаконное дело пред Всевышним Богом, осквернив ложе мое, как тот – отчее.]

 

(Быт. 35:22; 49:3-4)

 

 

Исповедаюся Тебе Христе Царю: согреших, согреших, яко прежде Иосифа братия продавшии, чистоты плод и целомудрия.

 

[Исповедаюсь Тебе, Христос-Царь: согрешил я, согрешил, как некогда братья, продавшие Иосифа, – плод чистоты и целомудрия.]

 

(Быт. 37:28)


 

 


12 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 

От сродников праведная душа связася, продася в работу сладкий, во образ Господень; ты же вся, душе, продалася еси злыми твоими.

 

[Сродниками предана была душа праведная; возлюбленный продан

 

в рабство, прообразуя Господа; ты же, душа, сама всю продала себя своим порокам.]

 

Иосифа праведнаго и целомудреннаго ума подражай, окаянная

 

и неискусная душе, и не оскверняйся безсловесными стремленьми, присно беззаконнующи.

 

[Подражай праведному Иосифу и уму его целомудренному, несчастная

 

и невоздержанная душа, не оскверняйся и не беззаконствуй всегда безрассудными стремлениями.]

 

Аще и в рове поживе иногда Иосиф, Владыко Господи, но во образ погребения и востания Твоего, аз же что Тебе когда сицевое принесу?

 

[Владыко Господи, Иосиф был некогда во рву, но в прообраз Твоего погребения и воскресения; принесу ли когда-либо что подобное Тебе я?]

 

Слава, Троичен: Тя,Троице,славим Единаго Бога:Свят,Свят, Свят еси, Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

 

[Тебя, Пресвятая Троица, прославляем за Единого Бога: Свят, Свят, Свят Ты, Отец, Сын и Дух – простая Сущность, Единица вечно поклоняемая.]

 

И ныне, Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение,нетленная, безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

 

[В Тебе, нетленная, не познавшая мужа Матерь-Дево, сотворивший мир Бог облекся в мой состав и соединил с Собою человеческую природу.]

 


 

 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста        13


 

 







Песнь 6

 

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу,и услышамя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

 

[От всего сердца моего я воззвал к милосердному Богу, и Он услышал меня из ада преисподнего и воззвал жизнь мою от погибели.]

 

Слезы, Спасе, очию моею и из глубины воздыхания чисте приношу, вопиющу сердцу: Боже, согреших Ти, очисти мя.

 

[Искренно приношу Тебе, Спаситель, слезы очей моих и воздыхания из глубины сердца, взывающего: Боже, согрешил я пред Тобою, умилосердись надо мною.]

 

Уклонилася еси, душе, от Господа твоего, якоже Дафан и Авирон, но пощади, воззови из ада преисподняго, да не пропасть земная тебе покрыет.

 

[Уклонилась ты, душа, от Господа своего, как Дафан и Авирон, но воззови из ада преисподнего: пощади!, чтобы пропасть земная не поглотила тебя. ]

(Чис. 16:32)

 

 

Яко юница, душе, разсвирепевшая, уподобилася еси Ефрему, яко серна от тенет сохрани житие, вперивши деянием ум и зрением.

 

[Рассвирепев, как телица, ты, душа, уподобилась Ефрему,

 

но как серна спасай от тенет свою жизнь, окрылив ум деятельностью и созерцанием.]

 

(Иер. 31:18. Ос. 10:11)

 

 

Рука нас Моисеова да уверит душе, како может Бог прокаженное житие убелити и очистити, и не отчайся сама себе, аще и прокаженна еси.


 


14 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 

[Моисеева рука да убедит нас, душа, как Бог может убелить

 

и очистить прокаженную жизнь, и не отчаивайся сама за себя, хотя ты и поражена проказою.]

 

(Исх. 4:6-7)

 

 

Слава, Троичен: Троица есмь Проста,Нераздельна,Раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

 

[Я – Троица несоставная, нераздельная, раздельная в лицах, и Единица, соединенная по существу; свидетельствует Отец, Сын

и Божественный Дух.]

И ныне, Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди,воображена по нам; Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

 

[Чрево Твое родило нам Бога, принявшего наш образ; Его, как Создателя всего мира, моли, Богородица, чтобы по молитвам Твоим нам оправдаться.]

 

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

 

 

Кондак, глас 6:

 

 

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается,

 

и имаши смутитися; воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый и вся исполняяй.

 

[Душа моя, душа моя, восстань, что ты спишь? Конец приближается,

 

и ты смутишься; пробудись же, чтобы пощадил тебя Христос Бог, Вездесущий и все наполняющий.]

 


 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста        15


 







Песнь 7

 

 

И р м о с: Согрешихом,беззаконновахом,неправдовахом предТобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

 

[Мы согрешили, жили беззаконно, неправо поступали пред Тобою, не сохранили, не исполнили, что Ты заповедал нам; но не оставь нас до конца, Боже отцов.]

 

(Дан. 9:5-6)

 

 

Согреших, беззаконновах и отвергох заповедь Твою, яко во гресех произведохся, и приложих язвам струпы себе; но Сам мя помилуй, яко благоутробен, отцев Боже.

 

[Я согрешил, жил в беззакониях и нарушил заповедь Твою, ибо я рожден

 

в грехах и к язвам своим приложил еще раны, но Сам Ты помилуй меня, как Милосердный Боже отцов.]

 

 

Тайная сердца моего исповедах Тебе, Судии моему, виждь мое смирение, виждь и скорбь мою, и вонми суду моему ныне, и Сам мя помилуй, яко благоутробен, отцев Боже.

 

[Тайны сердца моего я открыл пред Тобою, Судьей моим; воззри на смирение мое, воззри и на скорбь мою, обрати внимание на мое ныне осуждение и Сам помилуй меня, как Милосердный, Боже отцов.]

 

(Пс. 37:19; 24:18; 34:23)

 

 

Саул иногда, яко погуби отца своего, душе, ослята, внезапу царство обрете к прослутию; но блюди, не забывай себе, скотския похоти твоя произволивши паче Царства Христова.


 

 


16 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 

[Саул, некогда потеряв ослиц своего отца, неожиданно с известием

 

о них получил царство; душа, не забывайся, предпочитая свои скотские стремления Христову Царству.]

 

(1 Цар. 9:1-27; 10:1)

 

 

Давид иногда Богоотец, аще и согреши сугубо, душе моя, стрелою убо устрелен быв прелюбодейства, копием же пленен быв убийства томлением; но ты сама тяжчайшими делы недугуеши, самохотными стремленьми.

 

[Если богоотец Давид некогда и вдвойне согрешил, будучи уязвлен

 

стрелою прелюбодеяния, сражен был копьем мщения за убийства;

 

но ты, душа моя, сама страдаешь более тяжко, нежели этими делами,

 

произвольными стремлениями.]

 

(2 Цар. 11:14-15)

 

 

Совокупи убо Давид иногда беззаконию беззаконие, убийству же любодейство растворив, покаяние сугубое показа абие; но сама ты, лукавнейшая душе, соделала еси, не покаявшися Богу.

 

[Давид некогда присовокупил беззаконие к беззаконию, ибо с убийством соединил прелюбодеяние, но скоро принес и усиленное покаяние, а ты, коварнейшая душа, совершив бо́льшие грехи, не раскаялась пред Богом.]

 

 

Давид иногда вообрази, списав яко на иконе песнь, еюже деяние обличает, еже содея, зовый: помилуй мя, Тебе бо Единому согреших всех Богу, Сам очисти мя.

 

[Давид некогда, изображая как бы на картине, начертал песнь, которой обличает совершенный им проступок, взывая: помилуй мя, ибо согрешил я пред Тобою, Одним, Богом всех; Сам очисти меня.]

 

(Пс. 50:3-6)

 


 

 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста        17


 

 

Слава, Троичен: Троице Простая,Нераздельная,Единосущная и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три,

 

и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот

 

и Животы, душе, всех Бога.

 

[Троица простая, нераздельная, единосущная, и одно Божество, Светы

 

и Свет, три Святы и одно лицо Свято, Бог-Троица, воспеваемая в песнопениях; воспой же и ты, душа, прославь Жизнь и Жизни – Бога всех.]

И ныне, Богородичен: Поем Тя,благословим Тя,покланяемся Ти, Богородительнице, яко Нераздельныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам, сущим на земли, Небесная.

 

[Воспеваем Тебя, благословляем Тебя, поклоняемся Тебе, Богородительница, ибо Ты родила Одного из Нераздельной Троицы, Христа Бога, и Сама открыла для нас, живущих на земле, небесные обители.]


 


18 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 










Песнь 8

 

И р м о с: Егоже воинства небесная славят,и трепещут Херувимии Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

 

[Кого прославляют воинства небесные и пред Кем трепещут Херувимы и Серафимы, Того, все существа и творения, воспевайте, благословляйте и превозносите во все века.]

 

 

Согрешивша, Спасе, помилуй, воздвигни мой ум ко обращению, приими мя кающагося, ущедри вопиюща: согреших Ти, спаси, беззаконновах, помилуй мя.

 

[Помилуй меня, грешника, Спаситель, пробуди мой ум к обращению, приими кающегося, умилосердись над взывающим: я согрешил пред Тобою, спаси; я жил в беззакониях, помилуй меня.]

 

 

Колесничник Илиа колесницею добродетелей вшед, яко на небеса, ношашеся превыше иногда от земных; сего убо, душе моя, восход помышляй.

 

[Везомый на колеснице Илия, взойдя на колесницу добродетелей, некогда вознесся как бы на небеса, превыше всего земного; помышляй, душа моя, об его восходе.]

 

(4 Цар. 2:11)

 

 

Елиссей иногда прием милоть Илиину, прият сугубую благодать от Бога; ты же, о душе моя, сея не причастилася еси благодати за невоздержание.

 


 

 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста        19


 

 

[Некогда Елисей, приняв милоть (плащ) Илии, получил сугубую благодать от Господа; но ты, душа моя, не получила этой благодати за невоздержание.]

(4 Цар. 2:9, 12-13)

 

 

Иорданова струя первее милотию Илииною Елиссеем ста сюду

 

и сюду; ты же, о душе моя, сея не причастилася еси благодати за невоздержание.

 

[Елисея милотию Илии некогда разделил поток Иордана на ту и другую сторону; но ты, душа моя, не получила этой благодати за невоздержание.]

 

(4 Цар. 2:14)

 

 

Соманитида иногда праведнаго учреди о душе, нравом благим; ты же не ввела еси в дом ни странна, ни путника. Темже чертога изринешися вон, рыдающи.

 

[Соманитянка некогда угостила праведника с добрым усердием; а ты, душа, не приняла в свой дом ни странника, ни пришельца; за то будешь извержена вон из брачного чертога с рыданием.]

 

(4 Цар. 4:8)

 

 

Гиезиев подражала еси окаянная разум скверный всегда, душе, егоже сребролюбие отложи поне на старость; бегай геенскаго огня, отступивши злых твоих.

 

[Ты, несчастная душа, непрестанно подражала нечистому нраву Гиезия; хотя в старости отвергни его сребролюбие и, оставив свои злодеяния, избегни огня геенского.]

 

(4 Цар. 5:20-27)

 

 

Слава, Троичен: Безначальне Отче,Сыне Собезначальне,Утешителю Благий, Душе Правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.


 

 


20 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 

[Безначальный Отче, Собезначальный Сын, Утешитель Благий, Дух Правый, Родитель Слова Божия, Безначальное Слово Отца, Дух, Животворящий и Созидающий, Троица Единая, помилуй меня.]

 

 

И ныне, Богородичен: Яко от оброщения червленицыПречистая, умная багряница Еммануилева внутрь во чреве Твоем плоть исткася. Темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

 

[Мысленная порфира – плоть Еммануила соткалась внутри Твоего чрева, Пречистая, как бы из вещества пурпурного; потому мы почитаем Тебя, Истинную Богородицу.]

 


 

 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста        21


 

 










Песнь 9

 

И р м о с: Безсеменнаго зачатия рождество несказанное,Матеребезмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

 

[Рождество от бессеменного зачатия неизъяснимо, безмужной Матери нетленен Плод, ибо рождение Бога обновляет природу. Поэтому Тебя, как Богоневесту-Матерь мы, все роды, православно величаем.]

 

 

Ум острупися, тело оболезнися, недугует дух, слово изнеможе, житие умертвися, конец при дверех. Темже, моя окаянная душе, что сотвориши, егда приидет Судия испытати твоя?

 

[Ум изранился, тело расслабилось, дух болезнует, слово потеряло силу, жизнь замерла, конец при дверях. Что же сделаешь ты, несчастная душа, когда придет Судия исследовать дела твои?]

 

 

Моисеово приведох ти, душе, миробытие, и от того все Заветное Писание, поведающее тебе праведныя и неправедныя; от нихже вторыя, о душе, подражала еси, а не первыя, в Бога согрешивши.

 

[Я воспроизвел пред тобою, душа, сказание Моисея о бытии мира и затем все Заветное Писание, повествующее о праведных и неправедных; из них ты, душа, подражала последним, а не первым, согрешая пред Богом.]

 

 

Закон изнеможе, празднует Евангелие, Писание же все в тебе небрежено бысть, пророцы изнемогоша и все праведное слово; струпи твои, о душе, умножишася, не сущу врачу, исцеляющему тя.


 

 


22 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 

[Ослабел закон, не воздействует Евангелие, пренебрежено все Писание тобою, пророки и всякое слово праведника потеряли силу; язвы твои, душа, умножились, без Врача, исцеляющего тебя.]

 

 

Новаго привожду ти Писания указания, вводящая тя, душе,

 

ко умилению; праведным убо поревнуй, грешных же отвращайся

 

и умилостиви Христа молитвами же и пощеньми, и чистотою,

 

и говением.

 

[Из Новозаветного Писания привожу тебе примеры, душа, возбуждающие в тебе умиление; так подражай праведным

и отвращайся примера грешных и умилостивляй Христа молитвою, постом, чистотою и непорочностью.]

 

 

Христос вочеловечися, призвав к покаянию разбойники

 

и блудницы; душе, покайся, дверь отверзеся Царствия уже,

 

и предвосхищают е фарисее и мытари и прелюбодеи кающиися.

 

[Христос, сделавшись человеком, призвал к покаянию разбойников

 

и блудниц; покайся, душа, дверь Царства уже открылась, и прежде тебя входят в нее кающиеся фарисеи, мытари и прелюбодеи.]

 

(Мф. 11:12, 21:31. Лк. 16:16)

 

 

Христос вочеловечися, плоти приобщився ми и вся елика суть естества хотением исполни, греха кроме, подобие тебе, о душе, и образ предпоказуя Своего снисхождения.

 

[Христос сделался человеком, приобщившись ко мне плотию,

 

и добровольно испытал все, что свойственно природе, за исключением греха, показывая тебе, душа, пример и образец Своего снисхождения.]

 

 

Христос волхвы спасе, пастыри созва, младенец множества показа мученики, старцы прослави и старыя вдовицы, ихже не поревновала еси, душе, ни деянием, ни житию, но горе тебе внегда будеши судитися.

 


 

 


Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста        23


 

 

[Христос спас волхвов, призвал к Себе пастухов, множество младенцев сделал мучениками, прославил старца и престарелую вдовицу; их деяниям и жизни ты не подражала, душа, но горе тебе, когда будешь судима!]

 

(Мф. 2:1-16. Лк. 2:4-8 и след.; Лк. 2:25-26 и след.; Лк. 2:36-38)

 

 

Постився Господь дний четыредесять в пустыни, последи взалка, показуя человеческое; душе, да не разленишися, аще тебе приложится враг, молитвою же и постом от ног твоих да отразится.

 

[Господь, постившись сорок дней в пустыне, наконец взалкал, обнаруживая в Себе человеческую природу. Не унывай, душа, если враг устремится на тебя, но да отразится он от ног твоих молитвами и постом.]

 

(Исх. 34:28. Мф. 4:2. Лк. 4:2. Мк. 1:13)

 

 

Слава, Троичен: Отца прославим,Сына превознесем,Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по существу, яко Свету, и Светом, и Животу, и Животом, животворящему и просвещающему концы.

 

[Прославим Отца, превознесем Сына, с верою поклонимся Божественному Духу, Нераздельной Троице, Единой по существу, как Свету и Светам, Жизни и Жизням, животворящему и просвещающему пределы вселенной.]

 

 

И ныне, Богородичен: Град Твой сохраняй,Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

 

[Сохраняй град Свой, Пречистая Богородительница. Под Твоею защитою он царствует с верою, и от Тебя получает крепость,

 

и при Твоем содействии неотразимо побеждает всякое бедствие, берет в плен врагов и держит их в подчинении.]


 

 


24 Канон Андрея Критского в понедельник первой недели Великого Поста


 

 











Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: