The Development of Marketing

1 __________ involves all of the activities needed to move goods and services from the producer to the consumer. These activities include 2 _________, advertising and promotion, and distribution. The development of marketing can be traced by analyzing what it has focused on: production, sales, 3 _________, and consumer sovereignty. The recognition that the consumer is the ruler of the market is 4 _________.  The  ability of any good or service to satisfy consumer wants is its 5 _________.  There are four major types of utility: 6 _________, place utility,

7 _________, and ownership utility.

Market Research

Through 8 __________ a company gathers, records, and analyzes data about the types of goods and services that people want. Some companies test their 9 _________ to make sure it is attracting the market segment for which the product is designed. Market research can be done at different stages of 10 __________ development. The first step in market research is performing a 11 _________, in which researchers gather information about who might be possible users of the product. By offering a product for sale in a small area before it goes national, companies are 12 _________ their product.                            

 

Rendering the text:

3. Render the text into English in writing using the base-text for self-correction.

4. Get prepared to render the text orally.

 

Маркетинг – это система действий, направленных на порождение спроса на товар. Цель маркетинга сегодня заключается в том, чтобы убедить покупателя приобрести продукцию фирмы.

Через изучение возможностей рынка фирма собирает и анализирует информацию о типах товаров и услуг, пользующихся спросом. Маркетинговое исследование может проводиться на разных стадиях разработки продукта. Первый шаг исследования – это обзор рынка с целью сбора информации о потенциальных покупателях.

Перед тем, как приступить к продаже товара, фирма может провести его тест-маркетинг в каком-нибудь одном районе или в течение короткого периода времени. Тест-маркетинг позволяет выявить реакцию потребителей на новый товар и скорректировать план продаж.

 




double arrow
Сейчас читают про: