Part 2 – reading and writing

4. Look and read. Write the correct words on the lines. Look at the example.

 

Eхample:  This animal can fly and it comes at night. A bat

Questions:

1) You can eat it from a bowl. Sometimes there are vegetables in it. ________

2) This is the biggest animal in the world. It lives in the sea. ____________

3) This is part of your body. All your food and drink goes here first.________

4) This big animal lives in hot countries and eats leaves and grass__________

5) This is between your neck and your arm.____________________________

 

 

5. Read and write YES or NO. Look at the example.

 

Questions.

1. A big brown bear is having a shower.      ________________

2. There are some glasses below the mirror. ________________

3.The yellow bear is fatter than the blue bear. ________________

4. There are four toys in the bath                  ________________

5.There are lots of boxes in the cupboard.   _________________

6. The floor is wet and there is a toothbrush on it. ______________

 

6. Read and choose the best answer. Look at the example.

Peter is talking to his friend Jane.

 

Questions:

 

9. Jane:          Would you like to go to my house?

 

Peter:         A Well, I like my house a lot.

                                  B No, thanks. I want to go home.

 

10. Jane:          Have you got a coat?

 

Peter:         A Yes, it does.

              B No, I haven’t.

 

11. Jane:            Do you want a drink of water?

 

Peter:         A Yes, it is.

                   B Yes, please.

 

12. Jane:          Is your mum at home?

 

Peter:          A: It’s his new home.

                   B: Only my Dad is here today.

 

PART 3 – SPEAKING

Учитель предлагает ребенку найти отличия между двумя картинками. Первое отличие учитель описывает сам, демонстрируя суть задания. Задание предполагает возможность обнаружить до 5 отличий, включая то, которое экзаменатор называет сам. Для успешного выполнения задания ученик должен показать и назвать все отличия.

Part 2

Учитель показывает ребенку 4 карточки, сообщает название истории, рассказывает, что происходит на первой из карточек. Затем просит ученика продолжить историю с опорой на оставшиеся 3.

Для успешного выполнения этого задания ребенку нужно использовать настоящее время и последовательно описать происходящее на картинках. Повторять описание первой картинки не следует.

Look at these pictures. they show a story. It’s called “The children and the fish”.

 

 

Part 3

Учитель показывает 4 небольших картинки и просит ученика выбрать, какая из 4 картинок лишняя и объяснить почему. Учитель демонстрирует, как нужно выполнять задание на примере.  

 

 

 

Part 4

Учитель предлагает ученику ответить на 3-4 личных вопроса, например, о его друзьях, хобби, любимых блюдах или животных или о том, как он предпочитает проводить выходные. В случае, если ученик затрудняется ответить на вопрос, но справляется с помощью наводящих вопросов — задание считается выполненным успешно, например, "Where do you play with your friends?" — "I play football…", "WHERE do you play football?" Если ученик отвечает на вопрос без помощи учителя, то он получает 2 балла за ответ, если отвечает с помощью подсказки – 1 балл.

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: