4. Look and read. Write the correct words on the lines. Look at the example.
Eхample: This animal can fly and it comes at night. A bat
Questions:
1) You can eat it from a bowl. Sometimes there are vegetables in it. ________
2) This is the biggest animal in the world. It lives in the sea. ____________
3) This is part of your body. All your food and drink goes here first.________
4) This big animal lives in hot countries and eats leaves and grass__________
5) This is between your neck and your arm.____________________________
5. Read and write YES or NO. Look at the example.
Questions.
1. A big brown bear is having a shower. ________________
2. There are some glasses below the mirror. ________________
3.The yellow bear is fatter than the blue bear. ________________
4. There are four toys in the bath ________________
5.There are lots of boxes in the cupboard. _________________
6. The floor is wet and there is a toothbrush on it. ______________
6. Read and choose the best answer. Look at the example.
Peter is talking to his friend Jane.
Questions:
9. Jane: Would you like to go to my house?
Peter: A Well, I like my house a lot.
B No, thanks. I want to go home.
10. Jane: Have you got a coat?
Peter: A Yes, it does.
B No, I haven’t.
11. Jane: Do you want a drink of water?
Peter: A Yes, it is.
B Yes, please.
12. Jane: Is your mum at home?
Peter: A: It’s his new home.
B: Only my Dad is here today.
PART 3 – SPEAKING
Учитель предлагает ребенку найти отличия между двумя картинками. Первое отличие учитель описывает сам, демонстрируя суть задания. Задание предполагает возможность обнаружить до 5 отличий, включая то, которое экзаменатор называет сам. Для успешного выполнения задания ученик должен показать и назвать все отличия.
Part 2
Учитель показывает ребенку 4 карточки, сообщает название истории, рассказывает, что происходит на первой из карточек. Затем просит ученика продолжить историю с опорой на оставшиеся 3.
Для успешного выполнения этого задания ребенку нужно использовать настоящее время и последовательно описать происходящее на картинках. Повторять описание первой картинки не следует.
Look at these pictures. they show a story. It’s called “The children and the fish”.
Part 3
Учитель показывает 4 небольших картинки и просит ученика выбрать, какая из 4 картинок лишняя и объяснить почему. Учитель демонстрирует, как нужно выполнять задание на примере.
Part 4
Учитель предлагает ученику ответить на 3-4 личных вопроса, например, о его друзьях, хобби, любимых блюдах или животных или о том, как он предпочитает проводить выходные. В случае, если ученик затрудняется ответить на вопрос, но справляется с помощью наводящих вопросов — задание считается выполненным успешно, например, "Where do you play with your friends?" — "I play football…", "WHERE do you play football?" Если ученик отвечает на вопрос без помощи учителя, то он получает 2 балла за ответ, если отвечает с помощью подсказки – 1 балл.