Internet link: Диалог с уроженкой Монреаля (I'm from Montreal) Todd (USA) - Ann (Canada)
Task: 1. Перед чтением диалога выпиши выделенные курсивом слова и фразы.
2. Прочитай диалог с опорой на верхнюю транскрипцию.
. 3. Прослушивай и тренируй диалог по ссылке (Internet link)
![]() |
| ……………………………………………………………………….. eu eu a: Todd: Hello, Ann! How are you d oing? | Привет, Энн. Как поживаешь?.................................................... | |||
| ai Ann: I'm fine………………………………………… | Отлично. | |||
| …………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… ku ju Todd: Ann, c ould you i ntroduc e yourself and tell people / e where / you are from? | Энн, могла бы ты представься и рассказать, откуда ты. …………………………………………………….. …………………………………………………...... | |||
| ………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………….. ^ ontч Ann: My name' s Ann Hutchingson and I' m from Montreal, Canada. ai And right now I' m an English teacher in Tokyo, Japan. | Меня зовут Энн Хатчингсон, и я из Монреаля, Канада. А прямо сейчас я преподаю английский язык в Токио, Япония. | |||
| O Todd: What' s Montreal like?................................................................. | Какой - Монреаль? ………………………………………………… | |||
| ………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………….. i: ai Ann: Montreal is a really nice city. It' s just very cold in the wintertime. ………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………….. o: i: ai i: ^ It has four seasons, and the nicest season is the summertime /because o / it' s really warm /and / people pla y a lot of sports. …………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………. e a: a: And there are some parks in Montreal, and you can go swimming ai ai o ei and hiking and biking and rollerblading. It' s a very interesting city. | Монреаль - очень приятный город. Только зимой очень холодно. …………………………………… Там - четыре времени года, но самое лучшее - лето, потому что очень тепло, люди много занимаются спортом. ……………………………………………….. В Монреале несколько парков, и ты можешь пойти поплавать, и заниматься туризмом, и кататься на велосипеде и на роликовых коньках. Очень интересный город. | |||
…………………………………………………………………………..
eu 3: o:
Todd: Wow! Were you born in Montreal? Past Passive
__ was/were + 3f. _ _.
| …………………………………………………… А ты родилась в Монреале? | |||
| ? was/ were __ 3f. _ _? | ||||
Present Simple with modal verb can
………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………….. o o Ann: I was born in Montreal and I can speak two languages. 3: o ^ English is my first language/ but/ I also studie d French in high school. | ………………………………………………….. Я родилась в Монреале и могу говорить на двух языках. Английский – мой первый язык, но в вузе я также учила французский. | |||
…………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………..
3: 3: o 3: ^ dz 3:
Todd: Were you in a submersion program and all your subjects were
e
in French.
| Ты была по программе "с погружением ", и все предметы были на французском? | |||
Past Simple __ 2f. _ _.
………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………… e Ann: No, I went to an English high school /but/ a lot of people in 3: o Montreal ar e in immersion programs. | Нет. Я училась в английской школе, но многие в Монреале учатся "с погружением". | |||
| ……………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………. i s 3: Todd: OK. Since you learne d French, / what do you think is 3: the best way to learn language? | …………………………………………………… …………………………………………………. Хорошо. Раз ты учила французский, как, по-твоему, лучше всего учить язык? | |||
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
3: ^
Ann: I t hin k / you h av e to like learning another language. And if /
eu ai 3: ^
you hav e a positive attitude / then / you can find learning another language
^ ^ e
fun rather than stressful.
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
ju u
I had a few French friends / and / we would practice.
u ei
They would be very patient and I liked the fact/ that /
__ would + 1 f. _ _ это - структура для упоминания прошедшего события, которое больше не повторяется, синоним used to
……………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………….. kei ko I could communicate using another language / cause / then
you have another identity. | ……………………………………………………. …………………………………………………….. …………………………………………………….. Думаю, надо любить другой язык. Если у тебя положительное отношение, то ты найдешь изучение другого языка скорее радостным, чем напряженным. У меня было несколько друзей-французов, я с ними практиковалась, они были очень терпеливые. Мне нравилось, что я могла говорить, используя другой язык, словно бы ты становишься другим человеком. | |||
| ||||
| ………………………………………………………………………………... e ai e i Todd: Do you have your French identity? | У тебя есть своё французское имя? | |||
| Ann: I do………………. | Да. | |||
| ……………………………………………………………………………… e Todd: So what' s your name in French? | …………………………………………………… OK. А как твоё имя по-французски? | |||
| Ann: "Mono e Ann". | "Mono e Ann". | |||
| ……………………………………………………………………………… i: Todd: Wow! I n eed to get myself a French name! | Надо же! Надо и мне завести французское имя. | |||
| Ann: Todd. | Тодд. | |||
| Todd: OK. Thanks a lot Ann. | OK. Энн, большое спасибо. | |||
| Ann: | ||||
| ……………………………………………………………………………… a: ai You'r e welcome. Nice speaking with you. | ………………………………………………….. …………………………………………………. Пожалуйста. Приятно было поговорить с тобой. |
Task. Provide answers to the questions - Ответь на вопросы
Tense Structure affirmative
Время Структура утвердительная
---------------------------------------------------------------------------------
e ^ k^
1. Where does Ann come from? Present Simple, all verbs __________ 1f. (s) _ _.
(He she it)
(строчка для ответа)
![]() |
.................................................................................................................................................................................................
o ei
2. What is her native language? Present Simple, to be ___ am/is/ are _ _.
.................................................................................................................................................................................................
o i
3. What language did she study at school? Past Simple, all verbs ___ 2f. _ _.
.................................................................................................................................................................................................
o o ч
4. What is Montreal like? Present Simple, to be
.................................................................................................................................................................................................
^ e ai e i ai
5. Does Todd have French identity? Why not? Present Simple, all verbs
.................................................................................................................................................................................................


__ was/were + 3f. _ _.

3: 3: o 3: ^ dz 3:
Todd: Were you in a submersion program and all your subjects were
e
in French.

3: ^
Ann: I t hin k / you h av e to like learning another language. And if /
eu ai 3: ^
you hav e a positive attitude / then / you can find learning another language
^ ^ e
fun rather than stressful.
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
ju u
I had a few French friends / and / we would practice.
u ei
They would be very patient and I liked the fact/ that /

^ ai e i







