Конспект урока. Этапы урока и время их начала Речь и действия учителя Речь и действия учащихся Режимы работы Наглядные пособия

Этапы урока и время их начала Речь и действия учителя Речь и действия учащихся Режимы работы Наглядные пособия, доска, ТСО
1 этап. Начало урока 10.45 Good afternoon! Sit down, please. What date is it today? What day of the week is it today? Who is absent? Today we’ll discuss the difficulties of being a pupil and the ways of coping with stress. Also you’ll learn new grammar – clauses of purpose. Good afternoon! Учащиеся называют дату, день недели, отсутствующих, слушают учителя и настраиваются на работу. П – Кл. Запись даты на доске
2 этап. Фонетическая зарядка 10.47 But first let’s work on the sounds. Look at the board and repeat after me: [eə] care, stare [aʊ] cow, bough [t], [s] time, stand, stare, streams, Listen to me What is this life, if full of care, We have no time to stand and stare. No time to stand beneath the boughs And stare as long as sheep or cows. No time to see, when woods we pass, Where squirrels hide their nuts in grass. No time to see, in broad daylight, Streams full of stars, like skies at night… Недосуг Мы так полны забот, что недосуг Замедлить шаг и поглядеть вокруг! Нам недосуг, уставясь, как коза, На все вокруг смотреть во все глаза, И недосуг подметить наяву, Как белка прячет желуди в траву, И недосуг застыть у тихих вод, Что днем горят, как звездный небосвод… Перевод Бориса Заходера Repeat after me line by line. - We have no time to stand and stare. … Now try to read the whole poem without any help. Учащиеся повторяют за учителем звуки, слова, читают построчно хором и по одному все стихотворение целиком. Повторяют за учителем строки - We have no time to stand and stare.… Пытаются прочесть стихотворение по одному. Уч1 П Уч2 Уч3 Презентация, проектор (Слайд 1) (Слайд 2) (Слайд 3) (Слайд 4) (Слайд 5)
3 этап. Речевая зарядка 10.51 At home you were to prepare a paragraph about your day using clauses of purpose. Please tell it to us. And now we’ll continue to discuss your day. - How much time do you spend to do your homework? - Which subject is more difficult for you? - Do you try to plan your free time? - Have you got some extra-activity after school? - Is it difficult for you to do everything in time? - Why? Рассказывают о своем дне (домашнее задание) и отвечают на дополнительные вопросы учителя. Уч1 П Уч2 Уч3 -
4 этап. Основная часть 1) обучение чтению с целью общего охвата содержания 10.55 Each of us knows how difficult to combine the lessons at school and the hobby. It can be a cause of a great stress. How to cope with it? Let’s read the text and find the answer. Ex. 124 p. 45. Read this commentary from a teen magazine and tick the main idea from the list given below. So, what’s the main idea of this text? Now let’s check how well you understood the text. Ex. 125 – you should say whether the following statements are true or false. У1, read the first statement please… Учащиеся читают текст, выбирают главную идею, а затем выполняют следующее задание, определяя правдивость или ложность предложенных утверждений по тексту. П – Кл Уч1 П Уч2 Уч3 -
2) формирование лексических навыков 11.05 We can do a lot of things with the time – we can spend it, waste it, save it or manage it. What is the meaning of all these phrases? Let’s guess. Ex. 126 p. 46-match the verbs with their definitions. But not only these verbs can be used with TIME. Try to find which else. Ex. 127- choose the verbs from the list we can use with TIME. Let’s use these verbs to fill in the gaps in the ex. 128. To know these verbs is not enough to talk about your time. There are some «time expressions» you should learn. Let’s read them and try to translate it into Russian. Ex. 129 p. 46. Let’s try to use these expressions on practice. Ex.130 p. 46 – Fill in the gaps in the sentences below using them. Учащиеся изучают выражения со словом «время» и применяют их на практике, выполняя упражнения. П – Кл Уч1 П Уч2 Уч3 -
  3) обучение грамматике 11.15 Sometimes we need to say what the reason of doing something is. In such cases we should use clauses of purpose. Let’s read about them. Look at the ex 131. У1, start reading please.   Уч1 П Уч2 Уч3 -
4) обучение аналитическому чтению 11.18 Now you know the structure of this construction and can easily find it in the text. Look through the text ex 124 and find the examples of clauses of purpose. Read it please and translate. Who wants to tell us the 1st example?   П - Кл Уч1 П Уч2 Уч3 -
5)активизация нового грамматического материала 11.22 Let’s know what Kate had planned to do the next day and complete the sentences using clauses of purpose as in the example (ex. 133 p.47) У1, read the example У2, make the first sentence please. Учащиеся отрабатывают грамматическую конструкцию, оформляя данные фразы в предложения, следую образцу. Уч1 П Уч2 Уч3 -
5. Окончание урока 11.25 The lesson is coming to the end. Today you’ve known how to avoid stress during your education. You’ve learnt which words we can use with TIME and how to express why you want to do this or that thing. Your homework will be to prepare a paragraph about your day using clauses of purpose.(ex. 134 p. 47) You worked well during the lesson and your marks are... See you tomorrow. Учащиеся слушают комментарии учителя по уроку и оценкам, записывают домашнее задание П – Кл. Запись домашнего задания на доске

Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: