This comprehensive text on adult psychology draws on current theories and anecdotal evidence of the adult years. In this up-dated and expanded new edition, topics such as singles, friendship and women in the workplace are covered, and new issues on mentors, the homeless and commuter marriages are presented for the first time. Among the many contemporary topics of current interest are an exploration of the transition to adulthood, organ donation, changing sex roles, single parenthood and evolving attitudes towards death.
416 pp
3d edition
AGE, HEALTH AND EMPLOYMENT
James E. Birren, Pairiene K. Robinson, Judy E. Livingston
This book reflects a truly multidisciplinary approach to health, employment, and ageing. It is directed specifically to professionals, researches and graduate students in the field of gerontology and employment related studies. Topics include age as a factor in coping with stress, early retirement trends, and the training of older workers together with specific topics in the complex relationships between either age and employment or age and health.
192 pp
XVI. Get ready to speak on the following topics:
1. Different views on the problem of heredity (in our country and abroad)
2. Infancy and childhood
3. Adolescence and the problems connected with this stage of human life
4. Adulthood
5. Old Age
XVII. Translate the following text from Russian into English:
Одно из направлений отечественной психологии — изучение проблемы личности. Российская психология утверждает, что правильно судить о развитии у человека каких-либо качеств можно лишь тогда, когда знаешь, что оказывает воздействие на него. Необходимо также знать его отношение к деятельности и к тем целям, которые должны быть достигнуты. Это отношение зависит от восприятия и понимания окружающего мира. В.Н. Мясищев и его сотрудники внесли большой вклад в разработку проблемы отношений. Большую работу по вопросам формирования личности проводили Л.И.Божович и её сотрудники. Согласно их точке зрения, потребности и стремления субьекта играют ведущую роль в формировании личности.
|
|
SUPPLEMENTARY READING
Read after Lesson I.