Задайте к выделенному в тексте предложению все типы вопросов (общий, альтернативный, разделительный, специальный: а) к подлежащему, б) к второстепенному члену предложения)

6. Выполните анализ данных предложений, обратив внимание на следующие грамматические явления: числительные, времена групп Continuous и Perfect активного и пассивного залога; согласование времен; функции глаголов to be, to have; усилительные конструкции; неопределенные местоимения some, any, no и их производные:

1. The architect usually begins to work when the site type and cost of a building have determined.

2. The choice of materials is conditioned by their own ability to with stand the environment as well as by properties that make them useful to human beings.

3. Today, heating, insulation, air conditioning, lighting, and acoustical methods have become basic parts of the architectural program.

4. A primitive house has a single room with a hearth area, and modern one has separate areas for cooking, eating, sleeping, washing, storage, and recreation.

5. In each case they are high when the commodity is scarce and low when it is abundant, and they influence planning more directly when they become restrictive.

7. Ответьте на вопросы по тексту:

1. When does the architect begin to work on the project?

2. What are the main aspects of architectural planning?

3. What are the fundamental elements in the aesthetics of architecture?

4. What must the architect control to make buildings habitable and comfortable?

5. Why does colour have a practical planning function?

6. What is the planning for use concerned with?

7. What are the major expenses in building?

Составьте аннотацию к тексту (2-3 предложения).

Составьте реферат текста (10-15 предложений).

Составьте план текста и перескажите текст.

ВАРИАНТ 11

 

1. Прочитайте и переведите текст:


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: