At the English Lesson

НЕВСКИЙ ИНСТИТУТ ЭКСПЕРТОЛОГИИ, УПРАВЛЕНИЯ И ДИЗАЙНА

И. Н. САВЕЛЬЕВА

Вводно-коррективный курс

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

Санкт Петербург 2009

Unit 1

AT THE ENGLISH LESSON

3.Read and translate the text:

At the English Lesson

We study at the institute. We are in the classroom. We are at the English lesson. Our classroom is large and light. There are two windows and a door. There is a blackboard on the wall. There isn’t a clock. There are a lot of tables and chairs in the classroom. There are books, notebooks and pens on the tables. The bags aren’t on the tables. They are under tables. There are fifteen students in our group.

Each student has a book, a notebook and a pen for the lesson. During the lesson the students learn new words and expressions. They read and translate texts and do a lot of exercises. They ask different questions to the texts and retell them. The students write grammar rules in their notebooks. Sometimes they have dictations and tests. The tutor teaches the students to speak English correctly, to ask and answer questions. At the end of the lesson the tutor gives the students the task for the next lesson.

Active vocabulaRY

1. tutor [´tju:tə ] - преподаватель
3.2. mark [ma:k] - оценка, отметка
5.3. rule [ru:l] - правило
6.4. task [ta:sk] - задание
7.5. exercise [´eksəsaiz] - упражнение
8.6. page [peiʤ] - страница
9.7. read [ri:d] - читать
10.8. write [rait] - писать
11.9. translate [træns´leit] - переводить
12.10. learn [lə:n] - учить, изучать, узнавать
13.11. copy [´kopi] - списать, срисовать
14.12. be over [´ouvə ] - заканчиваться

Additional vocabulary:

1. notebook [´noutbuk] - тетрадь
2. beginning [bi´giniŋ ] - начало
3. during [´djuəriŋ] - во время
4. tell [tel] - сообщать, говорить
5. say [sei] - сказать, говорить
6. come in [´kʌm] - входить
7. go out   - выходить
8. get [get] - получать
9. give [giv] - давать

Ex.1 Remember the classroom expressions:

1. I am sorry. 2. I am late. 3. May I come in? 4. May I take my seat? 5. May I go out? 6. May I ask you a question? 7. Let me help you with the table / books. 8. What is the English for “род войск”? 9. I don’t know how to say “служба” in English. 10. Shall I go to the blackboard? 11. Shall I read / translate the sentence? 12. Shall I render / retell the text? 13. Shall I answer / ask the question? 14. Please help me. 15. Please, will you repeat the question? 16. I don’t understand my mistake. 17. Just a moment, please. 18. Let me see / think. 19. Is it my turn to read? 20. Repeat the word. 21. Do exercise 5 at page ten. 22. Write this sentence in an affirmative / negative / interrogative form. 23. Write out the new words from the text. 24. Learn dialogue №3. 25. Make up your own dialogue. - Извините. - Я опоздал. - Можно войти? - Можно сесть? - Можно выйти? - Можно задать Вам вопрос? - Позвольте помочь Вам с таблицей / книгами? - Как сказать по-английски «род войск»? - Я не знаю, как сказать по-английски «служба». - Мне выйти к доске? - Мне читать / переводить предложение? - Мне пересказать текст? - Мне ответить / задать вопрос? - Пожалуйста, помогите мне. - Пожалуйста, повторите вопрос. - Я не понимаю мою ошибку. - Подождите, пожалуйста. - Дайте мне подумать. - Моя очередь читать? - Повторите это слово. - Сделайте упр. 5 на странице 10. - Напишите это предложение в утвердительной / отрицательной / вопросительной форме. - Выпишите новые слова из текста. - Выучите диалог №3. - Составьте свой диалог.

Ex.2 Read and translate the task of the tutor:

1. Open the book at page 15.

2. Read and translate the text.

3. Answer the questions to the text.

4. Put the questions to the text.

5. Make the vocabulary of the new words and expressions.

6. Learn the new words and expressions.

7. Make up the dialogue.

8. Repeat the word.

9. Correct the mistake.

10. Copy the grammar table 3 into your notebooks.

11. Retell / render the text.

12. Revise the new words.

13. Prepare for the dictation / test / self-work.

14. Close your books.

15. Don’t prompt.

16. Stop talking.

17. Go on reading.

18. Write down your task for the next lesson.

Unit 2

Read and translate the text:


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: