Дата
| Тема
| Языковой материал
| Виды речевой деятельности
| Визуальные пособия, ТСО
|
фонетика
| грамматика
| лексика
| диалогическая устная речь
| монологическая устная речь
| чтение
| аудирование
| письмо
|
04.10.2011
| Unit 1
Section 2
What’s in?
| Isn't dressing depressing?
Button the buttons
Snap the snaps
Hook the hooks and
Zip the zippers
Tie the ties and
Strap the straps and
Clasp the clasps and
Slip the slippers
Buckle the buckles and
Knot the knots and
Pin the pins and
Lace the laces
Loop the loops and
Lock the locks and
Belt the belts and
Brace the braces—
What I like the best is my own skin—
That is the dress I'm always in.
|
| Fashionable, stylish, trendy, cool, modern, smart, elegant, neat, up-to-date, out-of-date, look nice look friendly, look smart, feel comfortable, feel confident, feel independent, be popular, be unpopular
|
| Высказывание своей точки зрения с опорой на иллюстрации в учебнике и речевой образец
p.23 ex.60
| Чтение с целью общего охвата содержания
p.24 ex.61, ex.62, p.25 ex.63
| Аудирование с целью общего охвата содержания
p.23 ex.57
Аудирование с целью извлечения конретной информации
p.23 ex.58, WB1 p.11 ex.10
| Письменное выражение своей точки зрения по поводу услышанного
p.23 ex.59, WB1 p.11 ex.10
| Аудиозапись, доска, презентация, проектор
|
05.10.2011
| Unit 1
Warm-up 1
| The more we learn- the more we know.
The more we know – the more we forget.
The more we forget – the less we know.
So, why study?
|
| Computer-based learning, computer geek, grammar game, be awarded, get stuck
| Обсуждение компьютерного обучения
WB2 p.4 ex.1B
| Высказывание своей точки зрания по поводу услышанного
WB2 p.5 ex.1B
|
| Аудирование с целью общего охвата содержания
WB2 p.4 ex.1Aa
Аудирование с целью извлечения конкретной информации
WB2 p.4 ex.1Ab
|
| Аудиозапись, доска
|
06.10.2011.
| Unit 1
Warm-up 1
|
| Повторение времён глагола
презентация, WB2 p.5 ex.2A
| Promising athlete, athletics team, running competition, judo, snowboard, fit, do sport
| Ролевая игра:
интервью по предложенным тематикам с выяснением подробностей
WB2 p.5 ex.2B
|
| Чтение с целью полного понимания содержания
WB2 p.5 ex.2A
| Речь учителя и учащихся на уроке
| Описание истории из интервью
WB2 p6 ex.2B
| Доска, презентация, проектор
|
18.10.2011
| Unit 1
Test 1
|
| Проверка усвоения грамматического материала
WB2 p.8 Part III
| Проверка усвоения лексического материала
WB2 p.7 Part II, p.10 Part V
|
| Описание самого запомнившегося урока по предложенной схеме
WB2 p.10 Part V
| Чтение с целью извлечения конкретной информации
WB2 p.7 Part II
| Аудирование с целью извлечения конкретной информации
WB2 p.6 Part I
| Письмо другу по предложенной схеме
WB2 p.9 Part IV
| Аудиозапись, доска
|
19.10.2011
| Unit 1
Section 3
Are You Keen on Sports?
| Biathlon, equestrianism, martial arts, capoeira, skydiving, curling, cuesports, climbing,
| Subjunctive I (I wish…)
презентация, p.27 ex.70, 71, p.28 ex.72, 73
| Snowboarding, karate, ice-skating, football match, rock climbing, basketball, diving, football, dance, gymnastics, tennis, mountain biking, judo, skiing, long jump
| Описание вида спорта с использованием предложенной лексики, отгадывание этого вида спорта
p.26 ex.66
Обсуждение видов спорта, которые могли бы заменить уроки физической культуры в школе c опорой на речевой образец
p.26 ex.69
| Отработка грамматической структуры с опорой на образец
p.27 ex.71
|
| Аудирование с целью извлечения конкретной информации
p.26 ex.67
WB1 p.14 ex.2
Аудирование с целью полного понимания содержания
p.26 ex.68
| Письменное выполнение грамматических упражнений
p.28 ex.72, WB1 p.14 ex.3
| Аудиозапись, доска, презентация, проектор
|
20.10.2011
| Unit 1
Section 3
Are You Keen on Sports?
| It used to be that polar bears
Went bowling, just for grins,
With snowballs for their bowling balls
And penguins as the pins.
The bears would have a blast
With all the snowballs that they threw.
The penguins weren’t as happy;
That the only time they flew.
So penguins all moved south and now
They’re at the other pole.
Well, wouldn’t you move far away
If bears used you to bowl?
|
| Конструкции с частицей AS
p.30 ex.77, 78, 79
| Рассуждение по поводу прочитанного с выбором одного из описанных занятий
p.29 ex.76
| Описание вида деятельности
p.30 ex.79
| Чтение с целью общего охвата содержания
p.28 ex.74
Чтение с целью извлечения конкретной информации
p.29.ex.75
| Речь учителя и учащихся на уроке
|
| Доска, презентация, проектор
|
25.10.2011
| Unit 1
Section 3
Are You Keen on Sports?
| Отработка интонации и фразового ударения
p.31 ex.84
| Повторение Passive Voice
p.30 ex.80, p.31 ex.81
Inversion
p.31 ex.82, 83
| To hold matches, to score points, to set records, to welcome spectators/athletes, to organize competitions, to award prizes, to invite spectators, to demonstrate good results
| Обсуждение плюсов и минусов занятий спортом по заданной схеме с опорой на речевой образец
p.32 ex.85
| Перечисление действий, которые могут происходить на стадионе
p.31 ex.81
| Чтение с целью полного охвата содержания
p.30 ex.80
| Аудирование с последующим копированием интонаций и фразового ударения
p.31 ex.84
| Описание стадиона
p.31 ex.81
| Доска, аудиозапись, презентация, проектор
|
26.10.2011
| Unit 1
Section 3
Are You Keen on Sports?
| My turtle is the sporting sort.
His sports are all extreme.
He got so good at sleeping
That he joined the napping team.
He's not too fond of motion,
So you'll never see him run.
He only plays the kinds of sports
That turtles think are fun.
|
| Dignity, recognition, to award (smb), outstanding, indignant, submit a request, Russian Federation of Journalists Covering Sports, fair play, submit a note of protest
| Обсуждение прочитанного текста с опорой на вопросы
p.34 ex.91
|
| Чтение с целью общего охвата содержания
p.33 ex.88
Чтение с целью полного охвата содержания
p.34 ex.91
| Речь учителя и учащихся на уроке
|
| Доска, презентация, проектор
|
27.10.2011
| Unit 1
Section 4
Where Words Fail…
| Music is mine,
Music is yours,
Music is round,
Music is square,
Music is blue,
Music is green,
Music is happiness,
Music is sadness,
Music is life,
Music is death,
Music is the world.
|
| Melodious, light, want to listen over and over again, makes you feel happy (sad), play organ, compose, perform, romantic, classical, modern, slow, violent, cute, favourite, talented, tuneful, lovely, cool, energetic, folk, cheers you up, makes you smile (sad), fast, joyful, pleasant, popular, sweet-sounding, lyrical, rhythmic, country, dance, bacground, serious, makes you feel bored, want to dance/sing, gets you relaxed
| Рассуждение о влиянии на человека разных видов музыки
p.36 ex.98
| Высказывание своей точки зрения по поводу услышанного
p.36 ex.95
|
| Аудирование с целью общего охвата содержания
p.36 ex.94
Аудирование с целью полного охвата содержания
p.36 ex.95
| Составление анкеты музыкальных предпочтений
p.37, ex.99
| Доска, аудиозапись, презентация, проектор
|
01.11.2011
| Unit 1
Section 4
Where Words Fail…
| When you love the music and you give it control,
When the music is the heart of you,
When you sing with the music ‘cause you know it so well,
When you are music- what do you do?
| Conditional II
p.37 ex.100, ex.101, p.38 ex.102, ex.103
| Revolve around, calluse, percussion, bottled-up emotions, sold-out
| Обсуждение одной из заданных тем
p.39 ex.107
| Описание качеств героя на основе прочитанного текста
p.39 ex.105
| Чтение с целью общего охвата содержания
p.38 ex.104
Чтение с целью полного охвата содержания
p.39 ex.105
Чтение с целью извлечения конкретной информации
p.39 ex.106
| Речь учителя и учащихся на уроке
|
| Доска, презентация, проектор
|
02.11.2011
| Unit 1
Section 4
Where Words Fail…
| Отработка интонации эмфатических предложений
p.39 ex.110
| Эмфатические предложения
p.39 ex.108, ex.109
| Unify, embody, exquisite, identity, despair, affecting, evoke, response
|
|
| Чтение с целью общего охвата содержания
p.40 ex.111
Чтение с целью полного охвата содержания
p.40 ex.112
| Аудирование с целью проверки упражнения с последующим копированием интонации
p.39 ex.110
| Составление словосочетаний по теме «Музыка»
p.41 ex.114
| Доска, аудиозапись, презентация, проектор
|
03.11.2011
| Unit 1
Section 4
Where Words Fail…
| Music appeals,
It also heals.
Music cheers,
But also brings tears.
Music inspires,
It never tires.
Music serenades,
It reverberates.
|
| As personal expression, to communicate ideas, to make smb feel happier, for religious purposes, for group identity, to play during a film, for advertising, as a way to pass on traditions, to increase patriotism, for dancing, as a form of protest, to tell a story, a gospel song
| Групповое планирование статьи «The anthem of my generation»
p.42 ex.116
| Высказывание своей точки зрения о роли музыки в жизни общества
p.41 ex.115
|
| Речь учителя и учащихся на уроке
| Написание статьи «The anthem of my generation»
p.42 ex.116
| Доска, презентация, проектор
|
08.11.2011
| Unit 1
Section 5
Where Does Time Go?
| Time is
Too slow for those who wait,
Too swift for those who fear,
Too long for those who grieve,
Too short for those who rejoice;
But for those who love,
Time is not.
|
|
| Обсуждение полученных режимов дня по заданной схеме
p.44 ex.123
| Описание 5 наиболее значимых видов деятельности в течение дня
p.43 ex.118
| Чтение с целью общего охвата содержания
p.43 ex.120
Чтение с целью извлечения конкретной информации
p.44 ex.121
| Речь учителя и учащихся на уроке
| Составление режима дня
p.44 ex.122
| Доска, презентация, проектор
|
09.11.2011
| Unit 1
Section 5
Where Does Time Go?
| He never had time to play with the boys,
To romp in the meadows or loll in the shade,
He never had time to share in the joys
Or the pleasures of youth--he was always afraid
That while he was resting some one might succeed
In passing by him--and he wanted to climb;
The call of the summer he never would heed –
He never had time.
| Придаточные предложения цели
p.46 ex.131, ex.132
p.47 ex.133
| «Time expressions»
|
|
| Чтение с целью общего охвата содержания
p.45 ex.124
Чтение с целью извлечения конкретной информации
p.45 ex.125
| Речь учителя и учащихся на уроке
| Описание своего дня с использованием придаточных цели
p.47 ex.134
| Доска, презентация, проектор
|
10.11.2011
| Unit 1
Section 5
Where Does Time Go?
| Like as the wind upon the field
Bows every herb, and all must yield,
So we beneath Time's passing breath
Bow each in turn – why tears for birth or death?
|
| Manage, agenda, assignment, long-term, extra-curricular activities
| Обсуждение услышанной и прочитанной информации
p.48 ex.140
|
| Чтение прослушанного текста с целью полного охвата содержания
p.48 ex.139
| Аудирование с целью извлечения конкретной информации
p.47 ex.138, p.48 ex. 139
| Запись услышанной информации
p.47 ex.138
| Доска, аудиозапись, презентация, проектор
|
В графе «Фонетика» можно не писать целиком скороговорки, а только звуки, которые будешь тренировать.
Мохова Е.П.