III. Answer the following questions

  1. What radical changes was Rob Rodin about to do? Why was it radical? What does it mean?
  2. What was the result of the innovative idea?
  3. What distortions took place before the new profit-sharing plan was introduced? Explain.
  4. What do people think of this idea at present?
  5. What is the focus on in the New Economy? What does workplace demand today?
  6. What are the arguments around money rewards? What does evidence show with respect to financial incentives?
  7. What results may an employer get if he pays for increase in pace of work?
  8. What do employers want to get from employees? Can it be achieved through extra pay?
  9. What do surveys show about the things workers value most?
  10. What motivates the most innovative employees?
  11. What does the first piece of advice “stop crushing them” mean?
  12. Are all employees equally creative? What can an employer do to get more creativity? How can you encourage free-thinking employees?
  13. What do you think, how are creativity and competition related?
  14. What policies do the best companies follow?
  15. What conclusion does the author make at the end of the article? Why is it necessary to give employees a stable, secure environment?

35. IV. Comment on the statements:

  1. The system is more right today than it was six years ago.
  2. The new system has got rid of distortions that used to mask real results.
  3. The infotech revolution is steadily taking away the drudgery of work.
  4. Efficiency of certain type is one of the very few things in this world you can motivate with pay.
  5. It’s a lot easier to reward for efficiency.
  6. Financial incentives are effective.
  7. Trying to pay for speeding up the assembly line gets you nowhere.
  8. Money is especially weak in driving the most innovative employees.
  9. You can’t pay more to get more innovation and creativity.
  10. It’s much easier to incent people not to be innovative and creative.
  11. Give employees a stable secure environment.
  12. Pay well, pay fairly, and then do everything you can to get money off people’s minds.

36. V. Translate:

  1. Наиболее радикальным решением было устранить все индивидуальные стимулы, и вместо этого ввести единую базовую оплату и возможность равной прибыли на основе результатов деятельности всей компании.
  2. Это помогло избавиться от многих искажений, которые позволяли маскировать реальные результаты, переносить затраты с одного квартала на другой, чтобы сохранить бюджет, и т.д.
  3. Сомневающиеся продолжали настаивать, что продавцы не смогут работать без стимулов, хотя опыт внедрения системы равной прибыли показал, что при этой системе доверие между людьми возросло.
  4. Новая экономика требует, чтобы рабочие на каждом уровне могли творчески решать возникающие проблемы, предлагали новые инновационные решения.
  5. Информационно-техническая революция позволяет уйти от рутинной работы, и вместо этого уделять время творческому мышлению, которое не под силу машинам.
  6. Эффективность, которая нужна сегодня, едва ли может быть мотивирована оплатой: деньги очень слабый инструмент для мотивирования творчески мыслящих работников.
  7. Если работодатель хочет ускорить темп выполнения заданий, он может этого добиться, повышая зарплату, однако качество при этом будет ниже; это, очевидно, совсем не то, что сегодня востребовано.
  8. Инновационность и творчество не связаны непосредственно с финансовым вознаграждением: в первую очередь творческие люди делают то, что им нравится, и попытка заплатить за это может даже снизить интерес к работе.
  9. Трудно сказать, откуда берется инновационность и творчество, но одни люди обладают этим больше, чем другие, и условием оптимального развития творчества является благоприятная, безопасная среда, в которой творческие люди могут свободно реализовать свои замыслы, не боясь наказания за провал.

VI. Speak on the points:

  1. Rob Rodin’s radical changes in the company and their consequences.
  2. Pros and cons money rewards
  3. How to motivate the most innovative employees.
  4. Creativity: a born or developed quality.

Contents

  1. Text 1. Peter Drucker: 1909–2005. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 3
  2. Text 2. So You Want to Hire the Beautiful.

Well, Why Not? _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _6

3. Text 3. Stayed Too Long? There's a Way Out _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 10

  1. by Matt Siegel

4. Text 4. Jim Collins on Decision Making­­___________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 15

5. Text 5.Can Nike Still Do It Without Phil Knight? _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 24

6. Text 6. The search for talent _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 36

7. Text 7. Get a life _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 40

8. Text 8. What Money Makes You Do _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 54

Наталья Александровна Емельянова


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: