Home activities (4)

26.* Complete the sentences with the proper forms of the Participle.

1. _________________________ (to decide) that it would be hopeless to carry out a search while the fog persisted, the rescue party put off their rescue bid until the next day. 2. _________________________ (to slam) the door, Carol drove off in the car her father had given her as a present. 3. He was very angry when his car broke down, _________________________ (to have it serviced) only a week before. 4. _________________________ (to leave) alone, he tried to concentrate on the accounts. 5. _________________________ (to shout) at the top of his voice, he rushed out of the room, which was typical. 6. _________________________ (to influence) by her advisers, the candidate for the Popular Party has announced that she will cut income tax by 10 percent. 7. _________________________(not / to see) all the evidence, I am reluctant to make a judgment. 8. The man lost interest in his work, _________________________ (to pass over) in favour of an outsider when a senior position became vacant. 9. The police found the small boy _________________________ (to wander) about the docks, and apparently _________________________ (to look for) somewhere to spend the night. 10. Open-mouthed, we watched an elderly Japanese couple _________________________ (to serve) by Estee Lauder herself. 11. _________________________(to notice) I had dropped my purse, the manager called after me.

27.* Translate into English. 4

1. Гордясь своим сыном, старик часто говорил о нем. 2. Конферен-ция, проходящая сейчас в нашем университете, посвящена пробле-мам мировой экономики. 3. Наконец она увидела человека, спасшего ее сына. 4. Пробыв в Эдинбурге около месяца, я мог рассказать своим коллегам много интересного. 5. Картина, висевшая здесь в прошлом году, сейчас находится на реставрации (to restore). 6. Картина, висевшая в кабинете, привлекла мое внимание. 7. Увидев отца, дети побежали ему навстречу. 8. Студенты, переводившие эту статью, говорят, что она очень трудная. 9. Я подошел к студенту, переводившему какую-то статью, и спросил, нужен ли ему словарь. 10. Я не был уверен, что он права, и ничего не сказал.

28. a) Listen to the text The Self-Made Man. Read it after the speaker.

b) Get ready to discuss the text in class.

c) Give the English for the following words and word combinations. Write out the sentences illustrating them. 4

недооценивать чьи-либо возможности; жестокий мир бизнеса; решительная и смелая тактика ведения бизнеса; отдать (записать) кого-либо в школу; быть известным чем-то (положит.); определять и развивать свои интересы; одаренные и умные выпускники вузов; дом с видом на озеро; спрятанный под обоями; страстный читатель / человек, читающий запоем; быть мишенью многочисленных пародий; огромная власть; злой гений; побуждать общественность к действию; экономика, основанная на знаниях


  A Step III  

CLASSROOM ACTIVITIES (5)

GRAMMAR EXERCISES

Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: