Пользоваться популярностью среди одногруппников -
Намеренно нарушать дисциплину -
Опаздывать на занятия -
Хорошо ладить с кем-либо -
Жаловаться на непунктуальность -
Обвинять в дерзости -
Страстно увлекаться спортом -
Постоянно нарушать дисциплину -
Read the following dialogues and make up your own using the examples
- I hear Mary has lost her weight and looks awfully pretty.
- Oh, yes, you are right. But she is too thin now, I think, She should put on weight now.
- What are you talking about? All friends say she has never been so beautiful before.
- Tom, who is this good-looking, chestnut-haired young lady?
- Oh, it’s my sister.
- And who is this pretty girl with rosy plump cheeks and a turned-up nose?
- It’s her elder daughter, my niece.
- Well, you have such pleasant – looking relatives.
- Thank you.
- I say, Mike, what do you think of Mr. Black?
- As for me I don’t like him. He is envious, obstinate, selfish and rude.
- Really? Are you sure?
- Certainly. We work in one and the same office.
- Oh, John, there you are at last. I’d like to speak to you about our new manager. Is he
always generous, kind and sociable?
- Be careful, Max. If you are for him, he is a very good man, but he can be aggressive, cruel
and even cunning.
- What makes you think so?
- He is my distant relative.
Translate the following dialogues into English and act them out.
- Я бы хотел увидеть Тома Брауна. Он здесь?
- Да, он здесь. Вот он стоит у окна.
|
|
- Но я вижу большую группу ребят у окна. Как он выглядит?
- Это темноволосый парень с голубыми глазами. Вы не ошибетесь.
- Ты знаешь, Том и Джейн собираются пожениться.
- Да? Но ведь они такие разные люди. Том – неуклюжий и застенчивый, а Джейн такая
веселая и общительная.
- Ты очень плохо знаешь Тома. Он очень одаренный великодушный и хорошо
воспитанный. И у него есть чувство юмора.
Section III
Family
ACTIVE VOCABULARY (I)