Контрольную работу необходимо сдать преподавателю по дисциплине «Иностранный язык» в период сессии на первом занятии, стоящем в расписании

 


РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ВЫПОЛНЕНИЮ ЗАДАНИЯ

Для того чтобы правильно выполнить контрольные работы, необходимо усвоить следующие разделы курса:

1. Имя существительное: множественное число; артикли и предлоги; выражение падежных отношений в английском языке с помощью предлогов и окончания -s; существительное в функции определения.

2. Имя прилагательное: степени сравнения имен прилагательных; конструкции типа the more … the less.

3. Числительные.

4. Местоимения: личные, притяжательные, вопросительные, указательные, неопределенные и отрицательные.

5. Глагол: форма настоящего (Present), прошедшего (Past) и будущего (Future) времени группы Indefinite действительного залога изъявительного наклонения; спряжение глаголов to be, to have в Present, Past и Future Indefinite; повелительное наклонение и его отрицательная форма; видовременные формы глагола групп Continuous, Perfect, Perfect Continuous в активном и пассивном залоге; модальные глаголы и их эквиваленты; простые неличные формы глагола: Participle I, Participle II в функциях определения и обстоятельства; Gerund – простые формы.

6. Простое распространенное предложение: прямой порядок слов повествовательного и побудительного предложений в утвердительной и отрицательной формах;

7. Основные случаи словообразования.

8. Сложное предложение. Определительные и дополнительные придаточные предложения; придаточные обстоятельственные предложения времени и условия.

9. Разные значения слов it, that, one, глаголов to be, to have, to do.

10. Сослагательное наклонение.

11. Условные предложения.

12. Косвенная речь.

13. Согласование времен.

Образец выполнения упражнений.

Левая страница Правая страница

(Задание контрольной работы) (Выполненное задание)

  1. Вставьте some, any, no, something, anything, nothing, everything, somebody, anybody, nobody, everybody по смыслу:  
1. There is …. water in the glass 1. There is some water in the glass.
2. Where is John? Is he in the room? – No, there is … there. 2. Where is John? Is he in the room? – No, there is nobody there.
   

СОДЕРЖАНИЕ КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ

Контрольная работа № 1

(1-й семестр)

 

Для того, чтобы правильно выполнить контрольную работу №1, необходимо усвоить материал следующих разделов рекомендованных учебников и учебных пособий:

-звуковой строй английского языка, правила чтения;

-определенный и неопределенный артикль;

-имя существительное, множественное число имен существительных, притяжательный падеж имен существительных;

-имя прилагательное, степени сравнения имен прилагательных;

-местоимение, личные, притяжательные, указательные, неопределенные, отрицательные местоимения;

-наречие, степени сравнения наречий;

-конструкция there is /are;

-структура простого распространенного предложения в утвердительной, вопросительной и отрицательной формах,

-видо-временные формы: Present, Past, Future Indefinite Active, Present, Past, Future Continuous Active; Present, Past, Future Perfect, Present, Past, Future Perfect Continuous Active;

- повелительное наклонение.

 

Вариант 1

Базовый уровень

 

I. Вставьте some, any, no, something, anything, nothing, everything, somebody, anybody, nobody, everybody по смыслу:

1.There is some…. ink in my pen. 2. Is there any… snow in the street this morning? 3. My mother likes no… music. 4. everything…. is all right, the patient is better today. 5. Is there anything… interesting in the programme of the concert? 6. I could see …nothing.: it was quite dark. 7. Give me something…. to drink. 8. Has anybody…. in this group got a dictionary? 9. Somebody….. left a magazine in our classroom yesterday. 10. Are there any… mistakes in my dictation? 11. There were some… students of our group at the consultation yesterday. 12. People need some…. oxygen for breathing. 13.My new eyeglasses are very good, I can see …everything. now. 14.I saw …something. near the wood that looked like a tent. 15. I don’t know anybody…. about this town. 16. I could see …nothing.: it was dark. 17.Please, tell us the story. nobody … knows it. 18. Has anybody… here got a red pencil? 19. Would you like…some tea? 20. It happened …some years ago.

 

II. Вставьте much, many, little, a little, few, a few по смыслу:

1.Hurry! We haven’t got …much. time. 2. We didn’t have any money but Tom had a a little….so we could buy sweets. 3.Her father died …a few years ago. 4. He had …few English books at home, so he had to go to the library for more books. 5. She can’t be a teacher. She ‘s got …little. patience with children. 6. The task was very difficult that is why we asked many… questions at the lesson. 7.Hurry! We have …little time. 8. I last saw Tom a few….. days ago. 9. This car is very expensive: it uses much… petrol. 10.There were …many new words in the text and we spent a lot of time learning them. 11. There are very few…. old houses in our street but a lot of new ones. 12. I have much…. money, so we can go to the cinema

 

III. Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму прилагательного или наречия:

1.This jacket is too small. I need a (larger) size. 2. As the day went on, the weather got (worse). 3. What is the longest river in the world? 4. This hotel is (more beautiful than that one. 5. It was the worst experience in my life. 6. Peter is (the most intelligent) person I know.

7.The Volga is (shorer than the Mississippi. 8.Which is the most(beautiful) place in this part of the country? 9. This boy knows English (better) than other student in our group. 10. January is the (coldest) month of the year. 11. Your handwriting is (better) than it was last year. 12. I am (older) than he is.

 

IV. Выделите сказуемое, определите его видо-временную форму и укажите инфинитив:

1.How often do you go to the cinema? 2. Usually Tom sleeps(sleep) well, but last night he slept(sleep) badly. 3. When did you write your composition? 4. The River Amazon flows into the Pacific Ocean. 5. I shall go to the party tomorrow night, will you come with me? 6.Look! It is snowing. 7. What were they doing at 10.30? – They were having breakfast. 8. Don’t come at five. I shall be writing a composition. 9. When she came(come), the children were sitting in the sitting room and watching TV. 10. I have left the luggage at the station. I shall take it tomorrow when Nick comes to help me. 11. I had been reading for an hour when he came. 12. Tomorrow by two o’clock I shall have finished the composition. 13. For how many hours has Tom been working in the garden yet? 14. When we returned home, mother had already prepared everything. 15. Tomorrow I shall come at six, I hope you will have been preparing for classes for two hours already.16. When I left home, the snow had already stopped, but a strong wind had been blowing since morning. 17. I have been looking for my note-book for two hours already, but have not found it yet. 18. Yesterday by three o’clock Peter had finished reading the book. 19. What will you be doing at five? – I’ll be writing a composition and I shall have been writing it for two hours by that time. 20. When we came up to the carriage the attendant asked my friend to show him his ticket.

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: