Сотвори державу мышцею Своею: низложи бо сильныя со престол, и вознесе смиренныя Бог Израилев. В нихже посети нас Восток с высоты, и направил ны есть на путь мира

Да поет чудо Вифаниа с нами: в ней бо прослезися Создатель, законом естества плоти, Лазаря воскрешая, и Марфины слезы прочее, и плач Мариин в радость прелагая, мертвеца воздвигл есть.

Уверяя Слове, Воскресение Твое, призвал еси Лазаря из гроба, и воздвигл еси яко Бог, да покажеши людем Бога же и Человека вкупе воистинне суща, и воздвигша храм телесе Твоего.

Стрясл еси врата и вереи железныя, устрашил еси ад гласом Твоим, ужасеся же с ним и смерть абие, яко видеша Лазаря Спасе, суща в них узника, одушевленна гласом и воскресша.

Ужасошася вси, яко видеша Тя Спасе слезяща, Лазаря умерша, и глаголаху народи: виждь, како его любляше. Абие убо возгласил еси его, и востав бездыханный, отложи тление повелением Твоим.

Потрясошася врата, сокрушишася вереи, разрешишася узы мертваго гласом силы Христовы, и ад горько воздыхаше рыдая, и своим вопияше: увы мне, кий и откуду глас оживляяй мертвыя?

Востани отсюду послушав гласа, Друг бо твой вон приглашает тя: Сей есть прежде воскресивый мертвыя. Илиа убо воздвиже мертва, и Елиссей купно: но Сей бе онеми и глаголяй и действуяй.

Поем Твою Слове непобедимую крепость: костьми бо и жилами умерша воздвигл еси словом Твоим, яко всех Создатель, и сего воскресил еси Спасе, от преисподних, якоже вдовыя сына суща на одре.

Слава: Троице Всесвятая, Отче безначальный Боже, собезначальный Сыне и Божественный Слове, Утешителю Благий, Душе Святый Божий: единый и трисолнечный Свете, соестественное Существо, едине Боже и Господи, ущедри мир.

И ныне, Богородичен: Вся сотворивый в премудрости Иисусе, и во всего мя оболкийся из Девы, и весь пребываяй присно в недрех Отца: Святый Дух Твой Христе, на стадо Твое низпослав яко Бог, осени нас.

Вместо Достойно, ирмос: Сотвори державу:

 

На Полунощнице, на первом Трисвятом, по Отче наш: Тропарь: Общее воскресение: На последнем Трисвятом, по Отче наш: Кондак: Всех радость Христос: Господи помилуй, 12. И отпуст. Молитвы же: Помяни Господи, не глаголем.

На Утрени,

на Бог Господь, тропарь, глас 1:

Общее воскресение прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря Христе Боже. Темже и мы яко отроцы победы знамения носяще, Тебе победителю смерти вопием: осанна в вышних, благословен Грядый во имя Господне. [Трижды.]

Таже, стихословие: Рече Господь Господеви моему:

По 1-м стихословии седален, глас 1:

Подобен: Камени запечатану:

Ущедрив Марфины и Мариины слезы, отвалити камень от гроба повелел еси Христе Боже, воскресил еси возгласив мертваго, мира Жизнодавче, Собою уверяя воскресение. Слава силе Твоей Спасе: слава власти Твоей: слава словом вся Составившему.

Слава, и ныне, тойже.

Таже стихословим Непорочны.

И поем тропари воскресны: Благословен еси Господи: Ангельский собор: И прочая, яко обычай есть в Неделю, потом седален, глас 5.

Подобен: Собезначальное Слово:

Источник премудрости и предведения, во Вифанию пришед, с Марфою сущих вопрошал еси: где положисте, рек, друга, Лазаря? Егоже ради прослезив Благоутробне, четверодневна мертва воскресил еси гласом Твоим Человеколюбче и Щедрый, яко Жизнодавец и Господь.

Слава, и ныне, тойже.

Таже глаголем: Воскресение Христово: и псалом 50.

Евангелие же не чтем, токмо во храме святаго Лазаря.

Чтение же творим, толкование еже от Иоанна Евангелиа того дне, слово 63, и 64.

Канона два, до шестыя песни, творение господина Феофана: отонудуже начинаем четверопеснец. Первый канон со ирмосом на 8: другий на 6. Глас 8.

Песнь 1.

Ирмос:

Поим Господеви проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко един славно прославися.

Лазаря умершаго, манием Божественным воскресил еси, яко Создатель сый, и живота сокровище Человеколюбче.

Словом четверодневнаго Лазаря возгласил еси безсмертне, темнообразное адово разрушив крепостию царство.

Всем Пребожественнаго познание Божества показал еси, из мертвых возставив четверодневнаго Лазаря Владыко.

Днесь Вифаниа предвозвещает Воскресение Христа Жизнодавца, востанием Лазаревым ликовствующи.

 

Другий канон, творение Иоанна монаха. Глас 8.

Ирмос: Воду прошед:

Прежде от не сущих привед всяческую тварь, и ведый сердечная сокровища предглаголеши яко Владыка учеником Лазарево успение.

Человека естеством осуществовавыйся Христе от Девы, Лазарево Ты погребение навыкнути вопрошал еси яко Человек, не неведый яко Бог, идеже лежаше.

Слава: Уверяя Слове Твое Воскресение, воистинну яко от сна, любимаго воскресил еси уже смердяща, четверодневна мертвеца от гроба.

И ныне, Богородичен: Чини Тя ангел и человек, безневестная Мати, хвалят непрестанно: Создателя бо сих якоже Младенца, во объятиих Твоих носила еси.

Катавасиа: Воду прошед яко сушу, и Египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Песнь 3.

Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Два предлагая действа Твоя, показал еси существ Спасе сугубство: Бог бо еси и Человек.

Бездна сый разума, Ты вопрошаеши: где положися мертвый? хотя воскресити Животодавче лежащаго.

Места преходяй яко быв Человек, явился еси описан, исполняя всяческая, яко Бог неописанный.

Лазаря воздвигл еси Божественным Христе глаголом: и мене многими прегрешеньми умерша возстави, молюся.

Иный.

Ирмос: Небеснаго круга:

Представ Ты гробу чудотворче Господи, в Вифании над Лазарем прослезился еси, законом естества, плоть Твою уверяя, Иисусе Боже мой, юже восприял еси.

Мариин плач Ты абие утолил еси Спасе, и Марфе показуя самовластное. Ты бо воскресение, Ты и живот, якоже рекл еси: истина бо еси, и всех Господь.

Слава: Обвитаго укройми любимаго Лазаря Господи, от ада темнаго исхитил еси Ты, словом Твоим всемощным смерти разверг заклепы же и царствия.

И ныне: Вселился еси в Деву плотски Господи, явился еси человеком, якоже леть бе видену Тебе быти: Юже и показал еси яко истинную Богородицу, и верных помощницу, едине Человеколюбче.

Катавасиа:

Небеснаго круга верхотворче Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.

Седален, глас 4.

Подобен: Удивися Иосиф:

Вкупе предстасте Христу Лазареве сестре, и слезяще горце, и плачуще его, реша Ему: Господи, умре Лазарь. Он же яко Бог не неведый погребания, вопрошаше яко Человек: где положисте его? И приступив ко гробу, возглашаше четверодневнаго Лазаря. Он же абие воста, и покланяшеся Воскресившему.

Слава, и ныне, глас 8. Подобен: Премудрости:

Проведый всяческая яко Творец в Вифании прорекл еси учеником Твоим: друг наш Лазарь успе днесь. И ведый вопросил еси, рекл: где положисте его? И Отцу помолился еси, прослезився яко Человек: темже и возгласив, егоже любил еси, от ада возставил еси Господи четверодневнаго Лазаря. Сего ради вопием Тебе: приими Христе Боже, дерзающих приносити хваление Тебе, и сподоби всех славы Твоея.

Песнь 4.

Ирмос:


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: