Ведомо буди, яко от днесь ниже мученичен, ниже Богородичен, ниже Осмогласник поется, даже до субботы святаго Фомы

В тойже пяток Повечерие глаголем Великое.

На Повечерии поем настоящий канон, творение святаго отца господина Андреа Критскаго, Иерусалимиты. Глас 1.

Песнь 1.

Ирмос:

Песнь победную поим вси Богу, сотворшему дивная чудеса, мышцею высокою, и спасшему Израиля, яко прославися.

Припев: Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Мертва четверодневна воскресив Спасе мой Лазаря, тли изменил еси мышцею высокою, и показал еси яко сильный власть Твою.

Возгласив Лазаря из гроба, абие воскресил еси: но ад доле горце рыдаше, и стеня трепеташе, Спасе, власти Твоея.

Прослезился еси Господи, над Лазарем, показуя воплощение смотрения Твоего, и яко естеством Бог сый, естеством по нам был еси Человек.

Марфины слезы и Мариины утолил еси Господи, из мертвых Лазаря воскресив Спасе, и показав одухновленна мертваго властию Твоею.

Законом естества человеча вопросил еси Владыко: где положен бысть Лазарь? Показуя всем Спасе, истинное еже к нам смотрение Твое.

Заклепы сокрушил еси тогда адовы, возгласив Лазаря, и державу стрясл еси борца, и покорил еси прежде Креста, трепетати Тебе едине Спасе.

Связня Лазаря, от ада держимаго Владыко, яко Бог предварил еси, и разрешил еси от уз: к Твоему бо вся Сильне, идут повелению.

Слава: Отца прославим, Сына, и Духа, Троицу нераздельную, во Единице Естества, и со ангелы Ю, яко единаго несозданнаго Бога славословим.

И ныне, Богородичен: Непреложно родила еси Дево Мати Создателя естества, от Святаго Духа по благоволению Отчу бывша еже есмы, кроме изменения и смешения.

Песнь 2.

Ирмос:

Вонми небо и возглаголю, и воспою Христа, единаго Человеколюбца.

Слава Тебе возгласившему токмо, и из гроба мертва четверодневна друга воздвигшему Лазаря.

Услыша гласа Твоего бездушный, и одушевлен от мертвых воста абие, славя Тя Господи.

Повеление живоноснаго гласа Твоего приим, смердящий воста от гроба, Спасе мой, Лазарь.

Прослезился еси над другом Спасе мой, уверяя наше, якоже носил еси, естество, и сего воскресил еси.

Вострепета якоже виде ад, паки текуща абие связана укройми, гласом к здешнему животу.

Ужасошася еврейстии народи егда возгласив Спасе, воскресил еси словом смердящаго Лазаря.

Сотрясошася сокровища адова, яко одушевлен бысть абие низу Лазарь, тогда гласом Оживившаго.

Песнь 3.

Ирмос:

Камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла. Той есть камень, на немже утверди Церковь Христос, юже от язык искупи.

Чудо странное и преславное, како Создатель всех, еже не неведяше, яко не ведый вопрошаше: где лежит, егоже рыдаете? где погребеся Лазарь, егоже помале из мертвых жива вам воскрешу Аз?

Камень, егоже тебе привалиша погребшии тя, сего взяти Иисус повелев, абие воскреси тя, возгласив тебе: Лазаре востани, гряди ко Мне, да твоего ад устрашится гласа.

Марфа и Мариа Господи, рыданьми вопиясте: се егоже любил еси четверодневен смердит: аще бы еси был зде, тогда не бы умерл Лазарь. Но яко неразлучен везде, сего абие возгласив воздвигл еси.

Пролияв над другом слезы смотрения ради, показал еси плоть от нас вземлемую, существом не мнением Спасе, соединившуюся Тебе, и яко Человеколюбец Бог, сего абие возгласив воздвигл еси.

Увы мне воистинну, ныне погибох, вопияше ад, сице возглашаше смерти глаголя: се Назорянин дольняя подвиза, и утробу мою посекая, бездыханна мертва возгласив воздвиже.

Где еврейское безумие? где неверие? доколе чуждии, доколе лестцы, зрите умершаго гласом исходяща, и не веруете Христу, воистинну сынове тьмы вси вы.

Слава: Единаго от Троицы вем Тя, аще и воплотился еси, единаго и славлю, Сына воплощенна, от Богородицы безсеменно прозябшаго, и со Отцем и Духом единаго Сына славословима.

И ныне, Богородичен: Странное и страшное видение смотрения, еже предзреша неложнии пророцы Деву Богородицу: безсеменно убо заченшую, и нетленно рождшую Бога, пребывающую же по рождестве Чистую.

Песнь 4.

Ирмос:

Взятся солнце, и луна ста в чине своем, вознеслся еси Долготерпеливе на Древо, и водрузил еси на нем Церковь Твою.

Прослезился еси Господи над Лазарем, показав яко Человек еси, и воздвигл еси Владыко умершаго, и показал еси людем, яко Сын еси Божий.

Бездыханный услыша повеление Твое, гряди вон Лазаре, текий восташе с пеленами, и скакаше, Блаже, показуя державу Твою.

Марфины слезы и Мариины утолил еси Христе Боже, возгласив Лазаря самовластно, воздвигл еси гласом, и поклонися Тебе.

Прослезився яко Человек над Лазарем, воздвигл еси его яко Бог. Вопросил еси: где погребеся четверодневный? уверяя Блаже, вочеловечение Твое.

Страсти знамения и Креста Твоего, уверяти хотя Блаже, адово несытное чрево растерзав, возставил еси яко Бог четверодневнаго.

Кто виде, кто слыша, яко воста человек мертвый смердящий? Илиа убо воздвиже и Елиссей, но не от гроба, но ниже четверодневна.

Поем Твое Господи, могутство, поем и страсти Христе: онем бо яко благоутробен чудодействовал еси, сими же смотрительно ят еси яко Человек.

Бог еси и Человек, истинствуяй вещьми и имены, предстал еси гробу плотию Слове, и воздвигл еси яко Бог четверодневнаго.

Ужасошася Владыко, еврейстии народи, яко видеша воставша мертва из гроба Лазаря со гласом Твоим, и пребыша непокорливи чудесем Твоим.

Слава: Безначально возсиял еси от Отца Твоего, яко един сый от Троицы Спасе, в лето в Дусе из девственных Ты прошел еси кровей, плоть взем Пресущественный.

И ныне, Богородичен: Зачатие безсеменное Богородицы, рождество кроме страсти тления: Бог бо обоя чудодействовавый истощи Себе, да нам соединится.

Песнь 5.

Ирмос:

Твой мир даждь нам Сыне Божий, иного бо разве Тебе бога не знаем, и имя Твое именуем, яко Бог живых и мертвых еси.

Жизнь сый Господи, и свет истинный, Лазаря возгласив воскресил еси: яко силен бо всем показал еси, яко Бог живых и мертвых еси.

Нестерпимое Твое повеление Иисусе, не терпя ад многих приемый убояся, и четверодневна суща Лазаря, со гласом жива, а не мертва даяше.

Персть совокупль духу, древле брение Духом жизни, одушивый Слове словом Твоим: и ныне же словом воскресил еси от тли друга из преисподних.

Манию Твоему Господи, сопротивися никтоже: егда бо мертваго гласил еси Лазаря, абие бездыханный воставаше, и узы нося, ногама хождаше.

О иудейское безумие! о омрачение врагов! кто виде мертвеца из гроба востающа? Илиа древле воскреси, но не от гроба, но ниже четверодневна.

Непобедиме, долготерпеливе, вся нас ради творяй яко Бог, и терпяй яко Человек, причастники вся ны сотвори Царствия Твоего, молитвами Лазаревыми.

Слава: Пребезначальная, собезначальная, единочестная Троице, Отче Вседержителю, и Сыне, и Душе Святый, Единице Святая триипостасная, сущия от Адама спасай, верно Тя воспевающия.

И ныне, Богородичен: Пречистое чрево Твое освяти Чистая, плоть из него приемый Пребожественный, в Троице покланяемый, из Отца Слово, и с Духом Бог.

Песнь 6.

Ирмос:


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: