Тема: Модуль 8. На досуге. Интересы и увлечения

Цель: формирование новых знаний по теме, введение и закрепление новых лексических единиц, развитие навыков продуктивного чтения.

1. Изучи способы формирования составных существительных. (compound nouns). Выполни упражнение в тетради, запиши новую лексику в словарь.

 

 

                 

book shop = bookshop

cup          board = cupboard

=                                                                                            

                 paper       newspaper

      

head       ache  = headache         

 tooth paste    = toothpaste

tooth brush  = toothbrush

      

tooth        ache = toothache

  

week   end = weekend

 


bed      room = bedroom

       

note          book = notebook

 

hair      cut  =   haircut

 

 

2. Match and complete


1. tooth

2. book

3. hair

4. cup

5. note

6. head

7. news

8. tooth

9. bed

10.  week

11. Tooth

cut

book

brush

ache

paste

board

ache

end

paper

shop

room

1. _____________________

2. _____________________

3. _____________________

4. _____________________

5. _____________________

6. _____________________

7. _____________________

8. _____________________

9. _____________________

10. _____________________

11. _____________________


3. Дополни предложения, запиши в тетрадь, переведи (устно)



1. I was at the ______

2. There is a ______

3. I’ve bought a ______

4. I’ve got a ______

5. I’ve got a ______

6. I don’t have a ______

7. I had a great _______

8. There is a bed in a ____

9. I need a ________

10. I like this ________

11. She’s got a bad _____


4.Составь сложные существительные, запиши в тетрадь\словарик (не забудь о транскрипции).          

5. Translate the words. Find sentences with these words in the text at pp. 122–123, SB and translate them into Russian

 ice climbing
sandboarding
skydiving
rock climbing
snowboarding
zorbing
underwater hockey

 

6. Match the highlighted words to their meanings. Translate them. Ex. 3, p. 122.

 

7.   The sentences below are from the text “Out of the ordinary” at pp.122-123, SB. Fill in the gaps with an appropriate word. Paraphrase the sentences.

 _ To my surprise, I found _______ local team and before I knew it, I was part ____ it.

 _ You are totally protected _________ bumps and knocks by the zorb, but you bounce __________ as if you are weightless.

 _ The general idea _________ sandboarding is the same _______ snowboarding.

 _ I moved ________ Canada a few years ago and I fell ______ love _______ ice climbing.

 _ Unlike water polo, where the action takes place _____________ the water, underwater hockey is played _________ the bottom _______ the pool.

 

8. Изучи слова по теме (не забывай произносить слова за диктором и записывать новые для тебя слова в словарь с транскрипцией)

https://quizlet.com/ru/395022357/spotlight-8-module-8a-flash-cards/

для закрепления материала выполни задания и пришли фото или скрин-шоты результатов твоих тренировок.

https://quizlet.com/395022357/learn

https://quizlet.com/395022357/write

https://quizlet.com/395022357/spell

https://quizlet.com/395022357/test

 

9. Answer the questions to the text at pp. 122–123, SB.

 

 _ In what way are sandboarding and snowboarding similar and different?

 _ Is zorbing dangerous? Why?

 _ How did Paul Lynch start ice climbing?

 _ What do you need for ice climbing?

 _ What date does underwater hockey go back to? What was the initial name?

 _ In what context are the following countries mentioned: Canada, Germany, New Zealand and Britain?







28. 04. 2020

Тема: Виды спорта

Цель: систематизация и закрепление знаний, навыков и умений, необходимых для коммуникативных жизненных ситуаций, связанных с темой «Спорт».


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: