Удовлетворительно (68 – 74 баллов)

Вопросы к экзамену.

1..Отузынджы сенелер эдебиятынынъ хусусиетлери. Аньаневийлик меселеси.

2. Сюргюнлик деври къырымтатар эдебияты (1944-1987). Умумий характеристика.

3. Къырымтатар эдебиятнынъ вазиети ве талаплары. Шу девирде Ш. Алядин, Ю.Болатнынъ иджады. Муэллиф ве онынъ образы.

4. «Йылдыз» журналынынъ мейдангъа кетирильмеси. Р. Тынчеров, А. Дерменджи, Я. Зекки, Дж. Аметов, Э. Шемьи-заде язгъан эсерлери.

5. Шиириетнинъ илерилемеси. А. Алтанълы, З. Джавтобели, Р.Мурад, Э. Селямет, Ш. Селим, Сеитумер Эмин ве Черкез-Алининъ яратыджылыгъы.

6. 80-нджи сенелери къырымтатар эдебиятынынъ инкишаф ёллары. Умумий характеристика.

7. Э. Умеров, И. Паши, Э. Амит, А.Осман, У.Эдемова, М. Алиев, Н. Умеровнынъ, Ш. Рамазановнынъ яратыджылыгъы. Языджыларнынъ бедий услюби, икяе этюв хусусиетлери.

8. А. Османнынъ иджадында психологизм меселелернинъ терен айдынлатылмасы. Эсерлериндеки усуллар, ички монолог усулынынъ къулланылмасы.

9. 80-нджы сенелер эдебиятында текрарлангъан аньаневий ве янъы мевзулар. Ахлякъий ве эмек мевзусынынъ акс этильмеси.

10.. 80-ынджы сенелер эдебиятымызда иджат эткен языджылар (Р. Али, У. Эдемова, А. Осман, Р. Муедин, Т. Халилов, С. Сеутова). Языджыларнынъ эсерлеринде поэтика хусусиетлери.

11. Бу девирде публицистик жанрларнынъ инкишафы.  Эсерлернинъ эдебий тюрлерине коре огренилюви.

12. Черкез Али, З. Къуртнезир, Ш. Алядин, А. Велиев, Э. Фазылнынъ къырымтатар эдебиятына къошкъан иссеси.

13. 90-ынджы сенелер эдебиятымызда илерилев ёллары. Яш языджыларнынъ иджады.

14. Эдебиятымызда шииритетте косьтерильген къазанчлар. Р. Мемиш, А. Кокиева, В. Ибраимова, В. Къыпчакъованынъ эсерлери.

15. Шу девирде къырымтатар эдебиятынынъ инкишафы. «Йылдыз» ве «Ленин байрагъы», «Янъы дюнья» меджмуаларынынъ къошкъан иссеси.

16. Бу заманнынъ несир эсерлеринде котерильген меселелер, чезильген зыддиетлер. Эдебиятта чешит жанрларнынъ инкишаф этильмеси.

17. Къырымтатар эдебиятшынаслыгъында ве эдебий тенкъит сааларында япылгъан ишлернинъ талили, къыймет кесильмеси. Бедиий эсернинъ дюньясына багъышлангъан теткъикъатлар.

18. Къырымтатар бала эдебиятынынъ инкишафы (Нузет Умеров, Эрвин Умеров ве ил.). Эдебиятымызда бала эдебиятынынъ хусусиетлери, услюбий инджеликлери.

19. Къырымтатар эдебиятында рус ве башкъа эдебиятлардан чешит девирлерде япылгъан бедий эсерлернинъ терджимеси.

20. Земаневий вакъытта эдебиятымызнынъ инкишафы ичюн терджимелернинъ ролю.

21. Земаневий эдебиятымызда сюргюнлик мевзусынынъ акс олунувы. Э. Умеровнынъ сюргюнлик фаджиасыны акс эткен икяелери.

22. У. Эдемова «Айдын геджеде» романы ве Т. Халиловнынъ «Тутып алынгъан Ватан» повести. Къиясий талиль.

 

Методические указания для обучающихся по освоению дисциплины по видам учебных занятий.

Написание конспекта лекций: кратко, схематично, последовательно фиксировать основные положения, выводы, формулировки, обобщения; помечать важные мысли, выделять ключевые слова, термины. Проверка терминов, понятий с помощью энциклопедий, словарей, справочников с выписыванием толкований в тетрадь. Обозначить вопросы, термины, материал, который вызывает трудности, пометить и попытаться найти ответ в рекомендуемой литературе. Если самостоятельно не удается разобраться в материале, необходимо сформулировать вопрос и задать преподавателю на консультации, на практических работах.

Д/з: проработать вопросы плана, ответы законспектировать определения ключевых слов-терминов выписать в терминологический словарик, письменно выполнить практические задания: выполнение заданий на практических занятиях, экспресс-контроль в форме терминологического диктанта, устного опроса, контрольной работы.

Выполнение заданий к самостоятельным работам, реферат объемом до 10-15 страниц; если конкретное задание не прописано: материал законспектировать, выписать незнакомые термины в терминологический словарик. Поиск литературы и составление библиографии, использование от 3 до 5 научных работ, изложение мнения авторов и своего суждения по выбранному вопросу; изложение основных аспектов проблемы. Кроме того, приветствуется поиск информации по теме реферата в Интернете, но с обязательной ссылкой на источник, и подразумевается не простая компиляция материала, а самостоятельная, творческая, аналитическая работа, с выражением собственного мнения по рассматриваемой теме и грамотно сделанными выводами и заключением. Ознакомиться со структурой и оформлением реферата.

При подготовке к экзамену необходимо ориентироваться на конспекты лекций, рекомендуемую литературу и др. Итоговая оценка состоит из результатов текущей и промежуточной аттестации.

Критерии оценивания.

 Отлично (90-100 баллов)

По шкале ЕСТS – А

1.Даны правильные и полные ответы на все теоретические вопросы и задания

соответственно учебной программе дисциплины.

2. Предложенные задания и работа с текстом, письменный перевод выполнен полностью правильно.

3. Работа (перевод) выполнена с соблюдением орфографических, пунктуационных, стилистических и лексических норм крымскотатарского языка.

Хорошо (83 – 89 баллов)

По шкале ЕСТS – В

1. Даны правильные, но неполные ответы на теоретические вопросы индивидуального характера.

2. Допущены незначительные погрешности в практическом разборе при работе над переводом художественного текста.

3. Работа выполнена с соблюдением орфографических, пунктуационных, стилистических и лексических норм крымскотатарского языка.

Хорошо (75 – 82 балла)

По шкале ЕСТS – C

1. Ответы на теоретические вопросы даны правильные, но не полные. Допущены неточности в формулировке терминов и фразеологических оборотов в художественном тексте.

2.Практические задания, редактирование перевода выполнены не в полном объёме.

3.Допущены в незначительные орфографические, пунктуационные, стилистические и лексические ошибки при переводе текста или статьи.

Удовлетворительно (68 – 74 баллов)

По шкале ЕСТS – D

1.Ответы на теоретические вопросы в принципе правильные, но неполные, неточные, есть погрешности в формулировке стилистических терминов.

2.Практические задания: перевод и редактирование выполнены наполовину.

3.Допущено небольшое количество орфографические, пунктуационные,

стилистические и лексические ошибки при переводе текста.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: