Part 2 – reading and writing

1. Look and read. Write the correct words on the lines. Look at the example.

 

 

Eхample:  This animal can fly and it comes at night. A bat

Questions:

1) You can eat it from a bowl. Sometimes there are vegetables in it. ________

2) This is the biggest animal in the world. It lives in the sea. ____________

3) This is part of your body. All your food and drink goes here first.________

4) This big animal lives in hot countries and eats leaves and grass__________

5) This is between your neck and your arm.____________________________

 

2. Read and write YES or NO. Look at the example.

Example

                                                 YES

There are two yellow ducks in the bath.            .............................

                                                                                           NO

The two smallest bears are playing with a boat..............................

 

Questions

1. A big brown bear is having a shower.      ________________

2. There are some glasses below the mirror. ________________

3.The yellow bear is fatter than the blue bear. ________________

4. There are four toys in the bath                  ________________

5.There are lots of boxes in the cupboard.   _________________

6. The floor is wet and there is a toothbrush on it. ______________

 

3. Read and choose the best answer. Look at the example.

Peter is talking to his friend Jane.

 

Peter is talking to his friend Jane

Example

 

Jane:             Hello, Peter. How are you?

 

Peter:             A. I’m not very well.

 

  B. I’m John’s brother. 

 

Questions:

 

1. Jane:            Would you like to go to my house?

 

Peter:          A. Well, I like my house a lot.

                                  B. No, thanks. I want to go home.

 

2. Jane:             Have you got a coat?

 

Peter:         A. Yes, it does.

 

                   B.    No, I haven’t.

 

3. Jane:          Do you want a drink of water?

 

Peter:         A. Yes, it is.

 

                   B. Yes, please.

 

4. Jane:          Is your mum at home?

 

Peter:          A.  It’s his new home.

 

                   B. Only my Dad is here today.

PART 3 – SPEAKING

Учитель предлагает ребенку найти отличия между двумя картинками. Первое отличие учитель описывает сам, демонстрируя суть задания. Задание предполагает возможность обнаружить до 5 отличий, включая то, которое экзаменатор называет сам. Для успешного выполнения задания ученик должен показать и назвать все отличия.

Part 2

Учитель показывает ребенку 4 карточки, сообщает название истории, рассказывает, что происходит на первой из карточек. Затем просит ученика продолжить историю с опорой на оставшиеся 3.

Для успешного выполнения этого задания ребенку нужно использовать настоящее время и последовательно описать происходящее на картинках. Повторять описание первой картинки не следует.

Look at these pictures. they show a story. It’s called “The children and the fish”.

Part 3

Учитель показывает 4 небольших картинки и просит ученика выбрать, какая из 4 картинок лишняя и объяснить почему. Учитель демонстрирует, как нужно выполнять задание на примере.  

 

 

 

Part 4

Учитель предлагает ученику ответить на 3-4 личных вопроса, например, о его друзьях, хобби, любимых блюдах или животных или о том, как он предпочитает проводить выходные. В случае, если ученик затрудняется ответить на вопрос, но справляется с помощью наводящих вопросов — задание считается выполненным успешно, например, "Where do you play with your friends?" — "I play football…", "WHERE do you play football?" Если ученик отвечает на вопрос без помощи учителя, то он получает 2 балла за ответ, если отвечает с помощью подсказки – 1 балл.

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: