Listen and draw a line. Look at the example

It’s Alice’s birthday today. There is a big cake. Alice is happy. She has got a red hat. Her sister Eva has got a green hat.

 

 

2. Listen and tick ( ) the box. Look at the example.

 

Where is Dad’s camera?

 

Look at the shelves. There are green, red and blue books. Tom’s camera is on the shelves. There’s a camera under the chair. It’s Tim’s camera. Dad’s camera is on the table.

 

1) What does Tom like?

 

A. What would you like some chips for your lunch?

B. Yes, I like chips.

A. What about eggs?

B. No, I don’t like eggs. I want a burger.

 

2) Where is Jill’s drawing?

 

Kate: What are you drawing Jill?

Jill: I’m drawing a cat. It has black stripes.

Kate: What colour is your cat?

Jill. It’s orange

 

 

Listen and colour. Look at the example.

 

Alice, Nick, Mum and Dad are in the living room. There is an orange robot near the sofa. There is a blue robot on the table. Look! There is a red robot on the floor.

 

PART 2 – READING AND WRITING

 

1. Look and read. Put a tick or a cross in the box. Look at the example.

Example

 

 

This is a nose.   v  

 

 

This is a hat.   v  

 

Questions

This is a fish.      
This is a piano.      
These are potatoes.     
These are planes.    


        

2. Look and read. Write YES or NO. Look at the example

 

 


Example

                                                                                          NO

There is a monkey behind the tree.                ______________________________

                                                                                                   

                                         YES

The girl has got a bag.                                   _______________________________

 

 

YES or NO?

1) There are two green frogs.                  _______________________________

2) The girl’s skirt is yellow.                    _______________________________

3) There is one duck in the water.           _______________________________

4) The young boy has a ball.                   _______________________________

5) There is a bird on the flower.              _______________________________

 

 

3. Look at the pictures and the letters. Write the words. Look at the example.

 

  boat   b       a   t       o

Questions

  _ _ _ _   t      i   e      k
    _ _ _ _ _ r       n i   t       a
          _ _ _ _ _ b     o    o r      t
          _ _ _ _ _ y      r     o l       r
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _   c       l p  e   e  r  i h o      t

 

4. Read and choose a word from the box. Write the correct word next to numbers 1-5. Look at the example.

Frogs

  Frogs usually have a short body with a wide (1)............................, short front and long back (2)....................... Frogs have wet (3)........................... Frogs lay their (4)......................... in water and their babies come from them. Frogs can (5)....................... and eat (6)...............................  
head legs skin
eggs jump mosquitoes

 

5. Look at the pictures and read the questions. Write one-word answers. Look at the example.

   

 

Examples

How many snakes are there?                                one _____________

 

Where is the giraffe?                                           behind the elephant_________

Questions

1. What colour is the snake?                  ______________ and green

       

2. Where is the bird?                              on the _________________

3. Where is the elephant?                       behind the ______________

 

 

4. Who is on the crocodile?                    ______________________     

 

PART 3 – SPEAKING

Part 1 (cards)

Учитель демонстрирует большую картинку и просит показать определенный предмет. На первый вопрос учитель отвечает сам, демонстрируя суть задания.

· Учитель спрашивает, например, ‘Where is the boy?’ и ребенку нужно найти мальчика на картинке и указать на него. Если ребенок просто покажет предмет, не сопровождая это словесным ответом, например, «here it is», это считается правильным ответом. 2 вопроса:

1) Where is the boy?

2) Where is the dog?

· Учитель показывает ребенку 8 карточек и просит расположить несколько из них в определенным образом на большой картинке. Успешное выполнение этого задания не предполагает, что ребенок будет поддерживать диалог. Достаточно, если он будет правильно следовать инструкциям учителя. Учитель может попросить расположить картинку в определенном месте, например, ‘’Put the car between two boys). В этой части экзамена всего три задания. 3 задания-вопроса:

1) Put the book next to the boy.

2) Put the book in front of TV.

3) Put the dog on the mat.

Part 2 (cards)

Учитель задает вопросы о предметах на большой картинке. Ребенку нужно участвовать в диалоге, но не обязательно отвечать на вопросы полными предложениями, достаточно простых фраз в одно-два слова. Учитель задает 4 вопроса:

1) Now, what is this? (dog)

2) What colour is it? (black)

3) How many dogs are there? (four)

4) What is on the table? (book)

Дополнительно учитель попросит рассказать об одном из предметов на большой картинке, например, "Tell me about the dog." и ребенку нужно будет сказать 2-3 простых фразы о предложенном предмете.

Part 3 (cards)

Учитель демонстрирует одну за другой 3 карточки и задает по три вопроса к каждой из них. Ученик отвечает на вопросы, используя простые предложения в одно-два слова, например:

· What is this? Do you like bananas? What fruit do you like?

· What's this? What colour is it? Have you got a pen?

· What's this? Do you like mice? What animals do you like?

Всего предлагается ответить на 9 вопросов.

Part 4 (questions)

Ученику предлагается ответить на 3 личных вопроса, например, о его возрасте, семье, городе или доме, в котором он живет. Ученику достаточно участвовать в диалоге с использованием простых предложений в одно-два слова. В случае, если ребенок затрудняется ответить на вопрос, но справляется с помощью наводящих вопросов — задание считается выполненным успешно, например, ‘Where do you live?’ — ‘I live….’, ‘You live in Moscow?’ -‘Yes’. Если ребенок отвечает на вопрос без помощи учителя, то он получает 2 балла за ответ, если отвечает с помощью подсказки – 1 балл.

Примеры вопросов:

How old are you?
What is your favourite sport?
What is your friend’s name?
Where do you live?
Do you live in a flat/an apartment or a house?
How many rooms are there in your flat/apartment/house?
Do you live in a big house or a small house?
What games do you play?
Where do you play?
Who do you play with?
How many brothers and sisters have you got?
What is your father’s name?
How old is he?
What is your sister’s name?
How old is she?
What is your brother’s name?
How old is he?
What is your mother’s name?
How old is she?
Is your mother’s hair short or long?
What is the name of your school?
Is your school big or small?
What is in your classroom? и другие

Пример иллюстрации и набора карточек:























Вариант 2.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: