Вопрос - к обеим вышеназванным - тот же и тот еще: мальцы, вы это всё КОМУ?

Ответ известен: мелкотравчатому импортному лейблу. Для начала. Там как покатит.

Совет: бросайте маяться, разучите три десятка интер-хитов, садитесь на любом приличном месте в любой приличной стране и воспроизводите - поближе к оригиналу.

Практика показывает: за отпуск или там каникулы можно набатрачить и на хлеб, и на виски, а порой и на утонувшее недавно авто.

 Хотя та же практика не врет в другом: официантом все-таки надежнее. Языком вы уже худо-бедно владеете. Осталось разобраться, когда гавкнуть, когда и куда лизнуть.

Предложение: позаимствовать у уродов-нациков нехитрую практику. Те нашивали евреям желтые шестиконечные могендевиды.

Не грех бы музыкантам подобных коллективов и их верным поклонникам тоже что-либо. Типа белчырвонабелы английский - на одёжу. Аааа, нет, этот, считай, занят. Тогда синебелокрасного британского паука. А еще (лучше) - тату на левой стороне груди - профиль Дэймона Алберна там или Генри Роллинза. Чтоб наши не парились.

 

Короче, хорошие бэнды, смешные. А смех - в отличие от punk-death-cigarette - офигенно продляет жизнь. Лучше, чем яблоки.

А прикольно было б, если б death продлял жизнь! Однако, что мы всё про US да OS. Давайте о главном. Не обо мне. О прикладной и карательной педерастии.

 

"Простор открыт. Ничего святого!"

 

Песни тутэйших популярных групп - J:Mors, Безъ Билета итэдэ - как вялый фаллос постаревшего плейбоя. У-порно-е желание слушающего потреблять это(т), вместо того чтобы прогуляться по окрестностям и найти себе молодой дееспособный дрын, изумляет. Точнее, изумляло бы, если б не понимание причин, по которым это происходит. Отчегожеотчегожеотчегоже? Генеральных варианта - три:

- Тупость слушающего (Балбес).

Самый скользкий из трех. Потому что по-настоящему тупые углублены в махровую попсню и более-менее приличные попмузыки, вроде вышеназванных, их не дергают. Так что среди поклонников "вялых фаллосов" тупых немного.

- Обладание автомобилем и приличной саундсистемой в ём (Бывалый).

Вот тут - никакой скользоты, сцепление с дорогой - будь-будь! Не станет же "приличный человек" слушать в авто Летова или, скажем, гениальный альбом Монзано/Знамя Юности "Настольный рай".

Почему? Потому что в авто именно "вялые фаллосы" - к месту. Чтобы дремать не давали, но и от дороги не отвлекали. Чтобы бумкало аккуратненько, скользило по поверхности мозга, поглаживая. Служило фоном для приятной поездки.

Ты можешь возразить, что для фона больше б подошло некое теккно или там инструментал, вроде Port Mone.

Отнюдь! Необходимо, чтобы ритм не был слишком прихотливым. А также чтобы присутствовали не слишком глупые, но и ни к чему не обязывающие (в первую очередь, не обязывающие в них вслушиваться) слова. Именно последние и поддерживают мозгх в вялом, неэрегированном, но не спящем состоянии.

Кроме того, авто-любители-вялых-фаллосов, как правило, в своих пристрастиях достаточно традиционны. Так что больше б подошел Океан Эльзы. Но, с прикидкой на местный колорит, втыкают (в) J:Mors и БъБ.

- Трусливость слушающего (Трус).

Вялые фаллосы АБСОЛЮТНО НИЧЕМ не пугают. Не таят никакой угрозы черепашьему панцирю, который он так тщательно растил с первой сознательной минуты жизни.

А тот же Монзано - остроотточенный консервный нож, который последовательно вскрывает защиту на всех уровнях и обнажает спрятавшегося в панцире. То есть именно то, чего он так боится: хоть на минуту, пусть даже наедине с собой остаться маленьким и голеньким, и беззащитным, как при рождении!

 

Трус, Балбес и Бывалый неровно дышат в музле к тому же, к чему и в живописи, - к пейзажам. Тривиальным. Веселеньким. Или грустненьким. Но обязательно - красивеньким.

Во! "Сделайте мне красивенько!" Чтобы при случае я глянул (слуханул), и глазу (уху) стало приятненько.

Монзано или, скажем, Чернозему, даже Телевизору в этой системке координаток просто нет места.

Поскольку "запись - говно".

Поскольку - "играть и петь КАК НАДО научись".

Поскольку - "слова правильные подбери". А уж потом (нам) и пой!

Ясен пень, где пейзажи, а где Монзано! Тарас - типичный импрессионист. Вон на холсте-песне - рука (с кукишем). Третий глаз. Второй нос. Кастет. Букет (полевых или пулевых). Сопли. Капли (на ресницах - дождь? слезы?)

Да, сыграно-записано-спето вкривь да вкось! Даже не ТАК, КАК НАДО, а ТАК, КАК ХОТЕЛОСЬ. Но вскрытое консервным ножом, разбуженное, взбудораженное сознание САМО дорисовывает нужные детали.

Так что пейзажи - мило, может, талантливо. Но это - "школа". А импрессионизм Монзано - не университет, не академия даже, Космос. Настоящий Open Space.

Потому и страшно. Потому и восхитительно. Трогательно. Опасно. (Бес)понтово. И еще много-много слов, заканчивающихся на "о", кроме того, которое могло ТЕБЕ прийти в голову первым!

 

Трус, Балбес и Бывалый, будь-то "эксперт" или "простой", - лгуны. Деля свои пристрастия на "десятки" - Troitsa, Port Mone, Apple Tee, Atlantica, Open Space, In Search For, Toobes, A&K, Yellow Brick Road, Cherry Vata, Stary Olsa - врут безбожно... Почему? Срочно проведем децимацию!

Два шага вперед! Кто? Что? То, что ЛЮБО! И тут - либо Troitsa и Port Mone, либо Atlantica да Колдун!

Приглядись: именно и безоговорочно - Atlantica. Тайное имя Труса, Балбеса и Бывалого - "атлантики":

Атлантики держат фаллос

На дрябленьких руках

А Troitsa там, Apple Tee - чтоб не заподозрили, не упрекнули в немодности, непродвинутости, пренебрежении возвышенным, непонимании "классики" и классики... Мы - не лохИ, лохИ - не мы!

 

Стругацкие - в любимых "Гадких лебедях" - увы, ошиблись.

Гадкие утята не стали лебедями, но выросли гадкими курами. Какое там "строить, не разрушая"! Ни разрушения, ни тем паче, строительства. Даже не пытались. Разве только, как в одесском анекдоте, - "хожу по Дерибасовской и строю из себя девочку!" Ступая след в след за своими усталыми донельзя, разуверившимися во всем, циничными, апатичными и рахитичными предками, ловят кайф, копаясь в куче того, от чего западную молодежь тошнило еще в конце 60-х - начале 70-х. Нет на них, на кур никакой надежды. Теперь надежда на новых "гаммельнских крысоловов", новых "мокрецов" и - уведенных и взращенных ими "детей индиго". Только есть ли в действительности эта надежда? Или слова "индиГО" и "ГОвно" - однокоренные? Поживешь - увидишь.

 

Знаешь, как называется музло "вялых фаллосов"? НИИПЁТ!

Когда все вежливо лениво хвалят - это оно.

Когда все вежливо лениво молчат - это оно.

Когда не воруют, чтобы побыстрее выложить в Сетиво, - это (чаще всего) оно же.

 

Возвращаясь к случайно образовавшейся в начале текста терминологии, это НЕ коитус, НЕ куннилингус, НЕ минет! Помните, мальчик в ханс-христиановской сказке восклицал: "Фаллос-то вялый"! Ага. Это хитрый петтинг! Не ипёт, не рубит, не режет. (Про)колят, как банку со сгущенкой, и высосут до дна.

А надо, надо, чтобы ипало! Если это настоящая песня, настоящая картина, настоящая книга, настоящий фильм. Вот Монзано, он хоть телом и не здесь уже, но не бывший, а, по-прежнему, - настоящий. СКРебет, кромсает, сеет ветер...

 

"Легендарный Лёша из Воронежа" припечатал: "Песни должны быть такими, чтобы от них хотелось жить или умереть!" Умерь пафос, Лёша!

Оставим: в покое жизнь и смерть.

Введем: термин "карательная педерастия":)

Прикуем: если хочешь быть живым, не мертвечиной, то, потребляя, как "неедяка" у Стругацких, песню-книгу-фильм-картину, безусловно, необходимо быть геем. (А, производя - минимум бисексуалом).

Оставайся гетеросексуальным, но бывай "голубым"!

ЧАСТЬ 44.

РНО (Роскошь нечеловеческого общения)

 

ъх) Некоторые завели себе привычку обижаться вообще на правду. Они решили, что такие слова как "толстый", "негр", "гомосексуалист" и тому подобные - ругательные, и их нужно запретить. В то время как (скажу страшную вещь) слова сами по себе ругательными не бывают. И политкорректными тоже. Потренировавшись немного по системе Станиславского, можно любого негра назвать афроамериканцем с такими интонациями, что для него было бы лучше, если бы его сто раз обозвали грязным ниггером да вдобавок откоцали ногами.

Многие считают, что толстым быть плохо, многие не любят негров или "голубых" - значит, слова они употребляют "нехорошие". Так давайте же запретим эти слова, и будет всем щасте.

Все решает количество. Очень многие являются христианами, поэтому если ты рисуешь картину для выставки "Осторожно, религия!" - так непременно для того лишь, чтобы оскорбить христиан. А вот если бы христиан было совсем мало - никто бы с ними и не считался. А так: нас много, и мы имеем право. Типичная психология человека, который уверяется в своей правоте за счет того, что другие "думают так же". В одиночку ведь думать страшно.

Разумеется, многие "общечеловеческие" заборы известны, и их можно обходить стороной - но нужно ли? И если нужно, то для чего? Для того чтобы не обидеть общечеловеков? Или чтобы общечеловеки всею толпою не набросились на тебя за пересечение их заборов?

Или другой пример. Безобидная на взгляд неверующего человека картинка - икона Богородицы с поленом на руках - вызвала бурю достойных христианина эмоций. Очень быстро и главное "кстати" вспомнили о национальности автора картинки, а поскольку она, национальность, оказалась "некондиционной", тут же пошли разговоры о погромах. Происходи это все не в Интернете, а в реальной жизни, кое-кто на полном серьёзе схватился бы за топор, не постеснялся бы.

"Логика" обиженных приблизительно такова: русский человек не мог намалевать этакой мазни (неправомерное обобщение); есть темы, которые лучше не трогать (общечеловеческие заборы); это все эпатаж и желание сделать больно другим (мнительность).

...обидевшиеся никак не могут уразуметь простой вещи: они настолько мнительны, что вообразили себе, будто автор картинки поставил себе целью оскорбить чуть ли не персонально каждого из них. Меж тем, намерения оскорбить кого-либо у автора не было в принципе. Он не влезал на их территорию, он ходил по своей. И там, в том самом месте, где у многих есть забор, у него такого забора нет. А если и есть - то другой: иной формы и с иными надписями.

Unknown author dixit.

 

Ну, о заборах, территориях и целях-мишенях?

 

SCIANA - 2010 "КРОПКА ВЯРТАНЬНЯ"

С точки зрения оккупанта, веселая это штука, латинка. Давеча увидел на столбе клаптик: "Фестиваль этномузыки... Группа Troitsa".

- Троится?! - пробило на измену.

Аааааа потом дошло: это как "типа кофе" - три в одном. Кирчуке.

А как оно с точки зрения грамматики, правильно - troitsa? А sciana? Или надо stiana? stsiana? Или каждый пишет, как заблагорассудится? Как я, когда перехожу на беларускую мову?

Некстати. Ты знаешь, что Основной Вопрос Современности - филологический? БлагО или-альбо благА?!

 

"Давненько мы не брали в руки шашек". З а раз крышачку павесялiм зар а з, якiм надта "падабаецца", як я складаю тэксты на тутэйшай мове. Таму што дарэчы пiсаць пра Сцяну тою моваю, якою гурт заўсёды намагаўся спяваць. Дарэчы, слоўнiкавы запас у хлопцаў заўсёды быў неблагi. Амаль як у мяне:)

 

Ну, прасвiдруем iржавым цвiком кропачкi па-над "Кропкай"?

 

Першая кропачка.

 

Вывалiць на чытача вэрхал параўнанняў - даволi лёгка й нават прыемна. Але абсэрваваць, карыстаючыся параўнаннямi, нават калi ўласна гэтым грашу, - даволi бязглузда. Таму й ня будзем.

Хiба што скажам: час ад часу голас ну вельмi нагадвае Вольскага. Лявон, цi не твае вушы тырчаць з Сьцяны? А чаму б не? Яны ж, часам падаецца, тырчаць адусюль. Лысы смайлiк.

Не, Вольскi тут недарэчы. Справа ў iншым. Як раней мроiлася, гы, што ўсе спяваюць, як Мулявiн, гэтак сёння - што ўсе пяюць голасам Лявона. Ну, ёсць яшчэ колца, якое спявае, як Шульдзiнгер цi Тардзi. Але гэта ўжо не зусiм спеў. Зусiм ня спеў. Размова не аб тых.

 

Ня будзем i параўноўваць берасцейцаў з магiлёўцамi - глюкамi ды маўзэрамi.

Бо першыя, яны ўжо ня iсныя, а "ўсюдыiсныя". Навошта ж параўноўваць матэрыяльнае ды (бадай што) iдэальнае.

Што тычыцца маўзэраў, параўнаць падаецца лагiчным, бо падмурак у абодвух гуртоў падобны - "альтернатыва". Падобны й вельмi зручны: на iм лёгка пабудаваць будынак, не надта падобны на суседскi. Гэтак i атрымалася: падобныя ды не надта.

 

Прызнаюся, першая думка была: магiлёўцы - лепей. Але ж Сьцяна дае падставы, каб думак было болей за адну. Таму першая спачатку сталася не зусiм вiдавочнай. Потым зусiм не вiдавочнай. Потым... я яе ўвогуле прыдушыў, каб не перашкаджала. Сьцяна мае, што прапанаваць, мае станоўчае нават на фоне маўзэраў ды глюкаў. На тым жа фоне ёсць у яе й хiбы.

Што тычыцца мяне, я вызначыўся, якi гурт з трох падабаецца мне болей. Ды й ты, чытач, ужо пэўна ведаеш: гурты, якiя граюць альтметал (Altmetall - ням. "другасная сыравiна", "металалом"), не ходзяць у маiх "каханках"...

 

"Мерыцца зброяй" з замежнымi калектывамi не будзем тым болей. Бо гэта ўжо рыхтык дэманстраванне эрудыцыi. Эрудыцыя ж, як праўда, у кожнага свая. Гэтак мы высветлiм толькi тое, што мая - шырэйшая за тваю цi наадварот. Першае - пагарда для цябе, другое - агiда для мяне:)

 

Не будзе й анiякіх параўнанняў гэтае працы берасцейцаў з папярэдняй - "Рыфмы лёсаў". Бо, з якога боку нi падыдзi, гэты альбом выдаў... iншы гурт.

 

Кропачка другая.

 

Няхай цябе не уводзiць у зман назва "Кропка вяртання". Хлопцы, мiж iншым, мелi на ўвазе, што вярнулiся да той кропкi, з якой пачыналi дзесяць год таму. Але ж ТОЙ кропкi няма!

Колькi давялося чакаць другi альбом? Восем год? Дык хiба можна казаць, што хлопцы, якiя граюць у Сьцяну, - тыя ж?! Зразумела, не. Калi быў выдадзены першы альбом, яны былi ва ўзросце "каля дваццацi". Сёння iм ужо "пад трыццаць". Mедыцынскi факт: у гэтым узросце восем год - "прамежжа" вельмi вялiзнае. Гавораць нават, што чалавек увогуле поўнасцю абнаўляецца за сем год!

Падсумуем: сённяшняя Сьцяна не мае нiчога агульнага з Сьцяной перыяду "Рахункаў лёсу". Акрамя назвы. Людзi - iнструменты - гучанне - песнi - усё змянiлася!

Паўтаруся, вяртанне можа й ёсць. Кропка - iншая. Безумоўна, калi ты ня лiчыш, што траекторыя жыцця - кола. Ёсць жа гэткая фiлязофiя. Мо, гностыкаў якiх? Не? Аааа. У сэнсе - "адамiтаў"?

Але час адрэзаць. Усё рухаецца па спiралi! Ставiмся да альбома як да дэбютнае працы. Згода? Супакойся, пытаюся ў сябе самога, не ў цябе.

 

Працягнем пра назвы. Толькi зменiм ракурс ды ў якi ўжо раз звернемся да назваў гуртоў. Прычым гаворка пойдзе не аб асэнсаванасцi назваў цi бязглуздасцi. Нават не аб тым, што "як вы човен назавеце, гэтак ён i паплыве". А аб тым, што назва гурта - як iмя чалавечае (цi то бога). З аднаго боку, дазваляе iм, гэтым iмем, гэтым гуртом кiраваць - слухачам, крытыкам, прадзюсарам, выдаўцам. З iншага боку, робiцца кармай альбо нават крыжом, якi сам кiруе калектывам ды тымi, хто яго складае.

Занадта патасна? Хадзем за прыкладамi.

 

Возьмем амаль першае, што прыйшло на ўспамiн - Н.Р.М. ды Крамбамбулю. Крамбамбуля натуральна павiнна была з'явiцца: тыя песнi, якiя ў ёй спявае Лявон, спяваць у межах Н.Р.М. - недарэчна. Бо павадуе папрокаў кшталту: а шттто гэттта за Незалежная Рэспублiка, у якой захапляюцца абсэнтам ды скочам? А чаго гэта яны былi гэткiя сур'ёзныя, а раптам зрабiлiся вясёлыя?! Мо падставай - "гiстарычны анабазiс у Адмiнiстрацыю"? Ды гэтак далей.

Дадам: калi б гурт меў ранейшую назву - Мроя, дык i песнi Крамбамбулi так цi iнакш дапасавалiся б.

Цi вось iншы прыклад: хiба можа спяваць сур'ёзныя, лiрычныя, пранiкнёныя, пранiзлiвыя песнi гурт, якi мае назву - Вороны Клюют Твои Посевы, Джузеппе?! Рытарычнае пытанне.

Безумоўна, я перадзёргваю, каб агалiць сэнс. Спадзяюся, ты ўжо ўсё зразумеў. Таму далей тэзiсна. Раскiнь у вольны час мазгамi наконт кармы гуртоў:

IQ48, J:mors, НейроДюбель, Разбiтае Сэрца Пацана, Naka, ДетиДетей, #####, Маленькие Трагедии, Visious Crusade, Безъ Билета, Глюкi, Красные Звезды, Крама, Akute...

 

Аднак (па)вернемся да Сьцяны ды зiрнем на яе з гэтага пункту гледжання.

Для мяне вiдавочна: ужо больш за дзесяць год хлопцы нясуць крыж назвы. Годна нясуць. Цяжкi крыж. Бо куды нi памкнiся-паткнiся, куды нi кiнь - усюды клiн - сцяна. Хiба песнi гурта - нe адвечная спроба адштурхнуць, разбурыць, узарваць гэтыя сцены - бервенчатыя, цагляныя, жалезныя, бетонныя?!

Вазьмi "Кропку вяртання". Вось яны, уздымаюцца, сонца не бачна.

Да таго ж хлопцы з Сцяны, як той Астап Бэндар, у якога Балаганаў з'едлiва пытаецца:

- Можа возьмеце (мiльён) часткамi?

А той сур'ёзна адказвае:

- Я б узяў часткамi, ды мне патрэбна цалкам!

 

"Часткi" - спевы пра пiва-дзевак-рокэнрол, пра штодзённае - берасцейцам непатрэбныя. Iм трэба "цалкам", аб спрадвечным - пра час ("Кiм я быў"), пра лёс ("Сiрэны Тытану"), пра Бога ("Адам").

Вось i б'ецца памiж сценаў голас, каб цi то "замовiць" перашкоды, цi то разрэзаць "балгаркай", цi то знiшчыць крыкам, як тыя Ерыхонскiя...

Выглядае гэта крыху безнадзейна. Бо надта ўжо тыя "донкiхотаўскiя млыны" добра пабудаваныя. У тым лiку сябрамi гурта ўласна. Але ж ня гэтак безнадзейна, каб падштурхоўваць слухача засiлiцца.

Наадварот: маўляў, у гэтай безнадзейнасцi знайдзi глебу, новую надзею ды сустракай надыход свiтанка. Калi ўжо, як тыя кiтайцы казалi, рака аднойчы можа пранесцi паўз цябе труп твайго ворага, дык аднойчы, можа, з узыходам сонца й сцены рассыплюцца...

 

Пытанне: а цi мог гурт звацца iнакш?

Адказ: калi мець на ўвазе iмя лiдара гурта, бадай што не! Бо завуць яго Павел Прохараў. А што прыходзiць на ўспамiн, калi чуеш iмя Павел? Не, не Макартнi. "Трынаццаты" Апостал. "Першы" жа быў Сымон-Пётр-Камень. Пра якога Сын Боскi казаў нешта кшталту: на каменi тым пабудую Царкву Маю!

Вось i атрымлiваецца, што ўсё лагiчна! На ТЫМ Пятры (ды Паўле) - сцены Царквы Боскай. На ГЭТЫМ - гэткую вось Сцяну.

 

Кропачка трэцяя.

 

Лепей за ўсё пра альбом берасцейцаў сведчаць iх уласныя словы з першай песнi: "Нешта ў гэтым ёсць!" Што хаваецца за гэтым "нешта"?

Пачаць з тэкстаў?

Тэксты ў Сцяны гэткiя асацыятыўныя, што часам расплываюцца плямай, падаюцца выпадковым наборам слоў. Не дзiва: большасць рок-выканаўцаў ды iх прыхiльнiкаў заўсёды амаль не галоўнай рысай лiчылi шчырасць. Сцяна ж уласна спявае: "Самыя шчырыя - плямы шматкроп'яў".

У гэтым сэнсе, калi прызвычаiшся ды прыгледзешся як след, тое, што выглядала як mission impossible, робiцца цалкам магчыма. Словы тым цi iншым чынам вядуць слухача ў "горнi свет". Нават гэткi "паўсядзённы" тэкст, як у "Слязах пад дажджом".

Нехта дэд, а нехта хой

Памiж iмi - мы з табой

 

Дарэчы, мне назва гэтай кампазiцыi падалася прыцягнутай за даўгiя вушы. Тым больш, жартоўнае сцвярджэнне, што Цой - першы эма-бой. Разумею, што гучыць прыкольна. Але гэта, безумоўна, бязглуздзiца.

Вiктар Цой - не эма-бой, ён, спадар, - зусiм ня той!

Аднак песня - хiт, сваю справу - каб большасць наведвальнiкаў гiпатэтычнага канцэрта адарвала заднiцу ад крэсла - робiць.

 

Што яшчэ, яшчэ "нешта"?

 

- Песня "2 000 000" - сваеасаблiвы дыялог з магiлёўскiмi Акутэ: "Калi хочаш, навучу не баяцца адзiноты". А ў сэрэдзiне - зусiм глюкаўска-акутаўскi дыска-панк.

- "Пра каханне" - жахлiвая сэкс-маньячная заява: "Ты будзеш належаць цi мне, цi нiкому на гэтай зямлi!"

- "Нiколi болей" - пра краiну "Нiколiболiя", дзе валадарыць якiсь Нiколя...

 

Усё жартачкi... табе. Давай сур'ёзна.

 

Большасць кампазыцыяў пачынаецца даволi аднастайна: гiтара чапляе за каўнер ды пакрысе падштурхоўвае да "дзвярэй" - у аздобленую разнастайнымi гукамi Унутраную Манголiю... Прохарава? Цi, хутчэй, аўтара тэкстаў Андрэя Клiмуса? Але гэтая аднастайнасць... вонкавая. На самой справе яе няма. Каб разблытаць "парадокс", зiрнем на тое, як граюць музыкi й гучаць iнструменты.

 

Вось тут слухача час ад часу чакае сапраўдная насалода! Ня ведаю, як у сэнсе тэхнiкi, але з густам у сябраў гурта усё O'K (прывiтанне, Алег). Ведаюць, што галоўнае - не аттака якая, а саунд.

Бубны задаюць патрэбны кулямётны рытм для малпавых скачкоў вакала - сваеасаблiвы гiп-гоп:)

Бас - ах, гэты цудоўны машынны гук - канапацiць усе шчылiнкi ды дзiрачкi.

Гiтарa ды саксафон гатуюць на гэтым мангале-падмурку смачную страву, мммм, язык праглынеш! Нават вагаюся, як ацанiць гэтых абое. Добра, хай духавiк будзе "генiй", а гiтарыст - "выбiтны талент", гы. Бо першы здольны зрабiць разынку нават з пары гукаў, нават за пару секундаў. А другi ўсё ж часцяком павiнен звяртацца да "хатнiх нарыхтовак папярэднiх пакаленняў". Каб слухачу было больш звыкла й зразумела.

 

Ужо ў першай штучцы "Кiм я быў" гiтара й сакс даюць пра...кашляцца, лепей за нашатырны спiрт. Далей - болей.

У "Кропцы" гурт гучыць амаль што ўзорна-паказальна. Нават мястэчка валасамi патрэсцi аматару гэтай справы пакiнулi! Асобнае дзякуй - за вясёлы дэс-металёвы рык на коду.

У "2 000 000" - цудоўны гук... кларнету?! Няўжо гэта сакс гэтак выводзiць?

У "Мяне не iснуе" на дзiва прыгожы ўступ, якi забяспечваюць усе iнструменты.

У "Сiрэнах Тытана" - "Бог, усюдыiсны Бог, проста заблукаў, пераблытаў час" - балем кiруе гiтара... а ў "Пра каханне", наадварот, саксафон.

Урэшце рэштаў апошняя, "Працяг будзе", безумоўна пераклiкаецца з першай, вяртаючы нас... ну, так, кола - да "Кiм я быў". Вось табе й кропка вяртання. Цi то "Кропка вяртання".

 

Кропачка чацвертая.

 

На маю думку, знoйдуцца тыя, каго альбом берасцейцаў пакiне абыякавым. Але знаааачна болей будзе добрых, а часам нават выдатных адзнакаў з боку слухачоў ды абсэрвераў. Праца таго здатная.

Добры альбом. Даволi iнтэлiгентны. Даволi драйвовы. Часам звыклы. Калi патрэбна свежы. Сур'ёзны, але не гэтак, каб надта грузiць. Узнёслы, але не гэтак, каб ужо "духоўная музыка"...

 

Але шэраг пазiтыўных эмоцыяў ён вЫклiкаe ня толькi з гэтых нагодаў. Але яшчэ й таму, што "Кропка...", так бы мовiць, не закранае нiчыiх iнтарэсаў. Трапляе цi то ў галаву - але не "навылет", цi то нiжэй за пояс - але не б'е, пагладжвае. Карацей кажучы, атрымаўся рокэнрол ня рокэнрол - чыстае мастацтва.

 

Месii майго кшталту (лысы смайлiк) любяць прытчы. Вось табе яшчэ адна.

Ведаеш, чаму сучасныя Красные Звезды - горшыя за колiшнiх? Таму што яны падабаюцца шаноўнай Таццяне Замiроўскай.

Прасцей: былi яны няхай спрэчнай, але з'явай. Зрабiлiся амаль бясспрэчнай, але музыкай. Апынулiся ў шэрагу: Кiрчук - Чайкоўскi - Сцiў Рэйч - Майлз Дэвiс - Альфрэд Шнiтке - Эндру Лойд - Пахмутава - Карл Орф ды г.д.

А ў музыцы, як казаў Барыс Рудкiн, я нiчога не разумею.

 

ЧАСТЬ 45.

РНО (Роскошь нечеловеческого общения)

 

шг) Обычно оказывается, что чем интереснее музыка, тем с духовной точки зрения менее интересен артефакт. Как правило, чем сложнее структура, тем меньше у людей остается внутренних ресурсов, чтобы эту структуру наполнить чем-то, ради чего она существует. Если все творческие силы уходят в создание структуры, то структура превращается в самоцель...

Иконопись начиналась, как запечатленное видение духа, абсолюта. Первые иконописцы не были виртуозами кисти - возвышенно-бесплотные образы священного они создавали не посредством умения, а посредством Видения. Но наступили времена Просвещения, светского искусства и за дело взялись умельцы-богомазы. Их потянуло на иллюзионизм, виртуозную передачу трехмерного пространства - "как бы так ловко выписать бедро святого, чтобы оно было, как живое". И на смену контурам духа пришли блестящие и пустые портреты каких-то седых дядек с горящими глазами, долженствующие являть собою "лики святых". Какая мерзость.

Сергей ГУРЬЕВ dixit.

 

Ну, о структурах, ресурсах, духе и мерзости?

 

Ай да!

Не успел автор потеоретизировать: мол, Лявон Вольский - эдакий Творец альтернативной территории-истории-культуры родной земли; мистификатор, стремящийся создать белорусскую поп-музыку во всей ее ширине и глубине, заполнив образовавшиеся за полстолетия пробелы, как... что ж? Ото ж! ЛэВэ подложил под хлипкие стенки теорийки еще пару камушков, запряг в мою веселенькую тележку вола да волчка...

Мелочь - вроде "Палiтыкi-паралiтыкi", в которой НРМ солидаризировался в принципе с глюками в "отрицании отрицания" - выпустим обратно в реку. Выловим крупняк - не рыбок, рыбин.

 

Виртуальная рыбная ловля вослед вышеприведенной телеге-аллегории вызвала к жизни еще парочку. Такую, к примеру.

 

Вольский - своего рода одинокий "защитник Брестской крепости", который, быстро-быстро перебегая по руинам казематов и равеллинов, остаткам окопов, блиндажей и дзотов и отовсюду постреливая, тщится создать у врага иллюзию, что воюет целый взвод. Рота. Батальон! ПОЛК!!!

 

Допустим, НРМ - вкопанный в землю по шляпку танк КВ. Крамбамбуля - гаубица, или, скорее, "набор" в меру тяжелого стрелкового оружия - ППШ там, пулемет Дегтярева, трофейные "шмайссер" да MG... Прочие проекты и отдельные песенки в отдельных проектах - остальное: от противотанкового ружья и фаустпатрона до пистолета ТТ, кондовой трехлинейки, "коктейля молотова", на худой конец...

Обзираемые альбомы - немолчаливые и недвусмысленные свидетели того, что ЛэВэ надоело палить одиночными; он, привязав веревочки к спусковым крючкам, принялся шмалять изо всего сразу.

 

ЛЯВОН ВОЛЬСКI ДЫ IНШЫЯ - 2009 "ТАКОГА НЯМА НIДЗЕ"

Такога няма нiдзе. Именно так, обозрев со своей горы из-под богатырской ладони окрестности, решил Лявон.

Речь о том, что белорусскоязычная, да чё там, белорусская поп-музыка стартовала далеко не ab origo или там ab ovo. А, пожалуй, ab дипаплово да назаретово. Лявоном же и была начата - с хард-рока. И если ритмэнблуз да артрок да ньювейв худо да бедно, но были в его палитру добавлены, то такие (бес)ценные вещи, как эстрада конца 50-60-х, рокенролл собственной персоной, биг-бит, обминули наши болота стороной. То есть нельзя сказать, что никто из тутэйшых никогда подобного не играл. Но обходились классикой жанра, не утруждая себя написанием оригинальных произведений. Даже на русском, не говоря уж о белорусском! И вот свершилось. Наш Магеллявон замалевал и эти белые пятна на поп-музыкальной карте. И КАК замалевал! Как?

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: