Listening & Speaking
11. Pair work. Role-play the following situation: your client wants to create a garden by his private house. Discuss his/her wishes concerning selection of flowers, soil, constructed elements and things.
Writing, Listening & Speaking
12. Create a “sinkwein” about flower gardening, ground and present it to the class. Get ready to discuss it answering questions and persisting in your own opinion. (See appendix 2.)
13. Write an essay entitled “My concept of the flower gardening”
Unit 8
POPULAR FLOWERS FOR THE GARDEN
I. Warming up (Разминка)
Listening & Speaking
1. Group wo rk. Reflect on the following quote about the garden, interpret it and share your ideas with the class. Get ready to discuss different points of view answering questions and persisting in your own opinion. (See appendix 1):
“Flowers always make people better, happier, and more helpful: they are sunshine, food and medicine to the soul.” F lower quote by Luther Burbank.
Useful terms and phrases
2. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:
cut flower | срезанный цветок, цветок на срезку |
flower arrangement | цветочная композиция, расположение цветов, составление букетов |
zinnia | цинния |
fertile soil | плодородная почва |
morning glory | вьюнок пурпурный |
to cheer | обрадовать |
adaptable | легко приспосабливаемый |
climber | вьющееся растение |
to bear thorns | иметь колючки |
pollination | опыление |
to fade away | отходить |
herbs | ароматические или кухонные травы |
underground bulb | подземная луковица |
stolon | подземный побег |
potted plant | горшечное растение |
herbaceous border | цветочный бордюр |
shrub planting | кустарниковое растение |
woodland | насаждение |
carnation | гвоздика |
full sun | максимально яркое солнце |
Vocabulary Focus
3. Match the words and phrases to their translation:
a)
flower arrangement | плодородная почва |
easy to grow flowers | выносливое растение |
to come in various colors | достигать высоты |
cut flowers | цветочная композиция |
fertile soil | листья сердцевидной формы |
to decorate fences and walls | созревать с различным цветом бутонов |
heart shaped leaves | легко растущие цветы |
to reach the height | украшать заборы и стены |
hardy plant | срезанные цветы |
b)
to sow wheat | приносить радость, солнечный свет |
adaptable to a garden | с экономической точки зрения |
to bring a lot of sunshine | иметь колючки |
potted plant | вьющееся растение |
to fade away | ароматические или кухонные травы |
to bear thorns | легко приспосабливаемый к саду |
climber | сеять пшеницу |
herbs | горшечное растение |
capability to grow | обрадовать любой сад |
to cheer any garden | способность расти |
from an economic point of view | отходить |
c)
to have an impact on | независимо от цвета |
overall result | представлять сочетание цвета, формы и размера |
regardless of the kinds or colors | кустарниковое растение |
to represent a combination of color, form, size | оказывать влияние на |
to express love and gratitude | окончательный результат |
shrub planting | опыление |
pollination | выразить любовь и благодарность |
rose petals | подземная луковица |
underground bulb | цветочный бордюр |
herbaceous border | лепестки розы |
d)
woodland | выставить сад в выгодном свете |
mid season | гвоздика |
to value for cut flower production | максимально яркое солнце |
to make the garden look attractive | вьюнок пурпурный |
Carnation | цинния |
full sun | бархатцы, ноготки |
stolon | ценить за цветочную продукцию |
Morning glory | переходный сезон |
Marigold | лесонасаждение |
Zinnia | подземный побег |
II. Evocation (Вызов)
Speaking & Listening
4. Group wo rk. Reflect on the following questions about flower gardening and share your ideas with the group:
1. What types of garden flowers do you know?
2. When do these flowers bloom?
3. What are their outstanding characteristics?
4. What are the rules of flower caring?
5. Group wo rk. Create your clusters structuring the information about flowers and present them to the class.
III. Realization (Осмысление)
Reading
6. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:
cosmos | космея, космос |
the family Compositae | семейство сложноцветных |
pest | вредное насекомое, вредитель |
zinnia | цинния |
Asteracea family | cемейство астровые |
bloom | цвет, цветок |
mixed bloom | смешанный цветок |
Convolvulaceae | вьюнковый |
genus (genera) | вид |
subgenus | подвид |
lavender | бледно-лиловый цвет |
non-fussy plant | невзыскательный |
yellowish-orange petal | желтовато-оранжевый лепесток |
Rosaceae | розоцветные |
hulthemia | хультемия |
platycodon | платикодон |
to cultivate | разводить |
Liliaceae | лилиецветные |
lilium | ли́лия |
daylily | лилейник |
tiger lily | лилия филадельфийская, лилия тигровая |
oriental Trumpet | ориенталь-трумпет, восточные трубчатые |
orchid | орхидея |
dianthus | гвоздика |
sensual | чувственный (о запахе) |
terrestrial | наземный |
epiphytes | эпифит |
herbaceous | травянистый, злаковидный |
alkaline soil | солонцовая почва |
7. Pair work. Read the text and find answers to the following questions:
1. What is the rose origin?
2. What is important about garden caring?
3. Which flower is considered to be the star of summer?
4. What activity can strengthen the plant?
5. What steps encourage the production of new flowers?