Text С. Symbols of justice

1. The importance of the courts cannot be measured solely in terms of their role within the criminal justice system. Beyond their instrumental functions, courts also play a meaningfulsymbolic role. Consider, for example, the symbols that surround the courts: the judge’s black robes and gavel; lady justice’s blindfold, sword, and scales of justice; and, of course, the Constitution and the Bill of Rights. One of the hallmarks of a democratic society under the rule of law is the principle that there are limits to government authority. Public confidence rests on the perception that the process is just, fair, and decent (Walker, 1989). In particular, the public looks to the courts as forums of fairness and impartiality; every citizen accused of a crime is allowed to have his or her day in court. At the same time, the public expects the courts to punish wrongdoers. A conviction at trial is a public dramatization that those who violate society’s rules will be punished. It thus serves as a warning to potential wrongdoers. Americans believe that no one is above the law – no matter how high a position a person occupies, he or she may be convicted for criminal wrongdoing. But at the same time, some negative symbols are associated with the judicial process in the minds of Americans – for example, images of shyster lawyers and legal loopholes that allow the guilty to escape justice.

5. Выпишите из текстов эквиваленты следующих слов и выражений: уголовное правосудие; подозреваемый; признавать кого-либо виновным; совершать преступление; приговаривать к тюремному заключению; исправительные учреждения; обвинять в нарушении закона; обвинитель; судья; присяжные.

6. Выпишите из текста 2 предложения, содержащие сказуемое в активном залоге. Подчеркните сказуемое и определите его видовременную форму. Измените предложения таким образом, чтобы сказуемое имело все возможные грамматические формы.

7. Выпишите из текста 2 предложения, содержащие сказуемое в пассивном залоге. Подчеркните сказуемое и определите его видовременную форму. Переведите предложения на русский язык.

8. Составьте резюме, используя образец стр. 27.

.


КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

Вариант №9

Выполните следующие задания:

1. Образуйте форму множественного числа следующих существительных: a scheme, a level, a violator, a right, a responsibility, a suit, a claim, a trial.

2. Поставьте все личные местоимения в объектном падеже и напишите соответствующие им формы притяжательных местоимений.

3. Образуйте степени сравнения следующих прилагательных: severe, mild, high, common, little, big, effective, national.

4. Прочтите и переведите тексты. Абзацы 2, 3 текста С переведите письменно.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: