Topic 14

ECOLOGY

What kind of planet will our children inherit?

Will they have room to room, air to breathe

and food to eat? Will they ever see an eagle

flying free or enjoy the solitude of a pristine

mountain lake?

Exercise 1. Study the new words and word-combinations.

1. pollution – to pollute - загрязнение загрязнять
2. environment - окружающая среда
3. to poison - отравлять
4. chemicals - химикаты
5. to damage - повреждать
6. fertilizers - удобрения
7. pesticides - пестициды
8. surrounding - окружение
9. stinky - вонючий
10. bad breath - выхлопные газы
11. furnishings - мебель
12. tough - строгий
13. law - закон
  to install filter - установить фильтр
15. renewable - возобновляемый
16. industrial wastes - промышленные отходы
17. wasters - отходы
18. to dump - выбрасывать
19. to discharge - выбрасывать
20. thermal pollution - термическое загрязнение
21. drinking water supplies - запасы питьевой воды
22. recreation - отдых
23. cleansing equipment - очистительное оборудование
24. litter – to litter - мусор мусорить
25. trash, garbage - мусор, отходы
26. to recycle - перерабатывать
27. ozone depletion - озоновая дыра
28. green house effect - парниковый эффект
29. deforestation - вырубка лесов
30. sulphate - сульфат
31. to puff - дуть порывами
32. acid rain - кислотный дождь
33. to harm - причинять вред

Exercise 2.

Do you happen to know that St. Paul’s Cathedral in London had a crust about 3 centimeters because during more than 300 years London had been producing very much smoke and dirt. It is a good historical example of how air pollution can damage property or building, isn’t it? Can you imagine what buildings will look like in short time if we don’t stop pollution?

a) Read the first paragraph of the text and say what it is about.

b) Read the rest part of the text attentively, learn about the main sources of pollution and find out how people are solving this problem.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: