double arrow

Структура аннотации

1. Предметная рубрика (область/раздел знания, к которым относится аннотируемый материал.)

2. Тема

3. Выходные данные источника

4. Содержание аннотации.

Клише и связующие слова для рефератов и аннотаций к публицистическим текстам:

1. first of all/ for a start – прежде всего, во-первых

2. besides – кроме того, помимо этого

3. moreover – более того

4. in addition to – в дополнение к этому

5. on the one hand – с одной стороны

6. on the other hand – с другой стороны

7. however – однако, тем не менее

8. in spite of this/that – несмотря на

9. according to – по словам, согласно

10. therefore - следовательно

11. thus - таким образом

12. finally/ eventually/ in the end – в конечном итоге

13. in conclusion – в заключение

При написании используйте следующие клише:

1. The article/text under review….. Рассматриваемый нами текст …

2. The article is entitled…. Текст озаглавлен …

3. The headline of the article/text is… Заголовок статьи/ текста…

4. The author of the text is… Автор данной статьи…

5. This article/text deals with… Данная статья /текст рассматривает…

6. It is devoted to… Он/она посвящены….

7. The author describes different ways…Автор предлагает разные способы/пути…

8. The author comes to the conclusion Автор приходит к мнению…

9. The author underlines that… Автор подчеркивает…

10. The article/text focuses on… Статья/текст сосредоточены на…

11. Attention is paid to… Внимание уделяется….

12. The article/text attempts to clarify… В статье делается попытка….

13. It is shown that… Показано, что…

14. Data are presented on… Представлены данные о том, что…

15. Attempts are made to analyze… Сделана попытка проанализировать…

16. Conclusions are drawn… Делаются выводы о том, что….

17. Some recommendations are given… Даны рекомендации относительно…

Пример аннотации текста “Computers, Curriculum and the learning Environment”

The scientific article under review is entitled “Computers, Curriculum and the learning Environment”. The author of the article is N. Thompson. It is published in the journal “Computer Education”, volume 16, Number 1, 1991, published in Great Britain.

The paper deals with the problems of the effective application of computers in learning.

The main idea of the article is to show teachers and tutors that if they combine learning in partnership with technology, they get a more effective and flexible learning system.

The author describes 4 different ways which can enhance the learning environment: by making learning more practical and more provisional, by improving the learners’ access to learning and by increasing the focus on higher order skill.

Appendix 3


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



Сейчас читают про: