Our Academy

  1. I ___ a first-year student of the Samara State Agricultural Academy.
  2. Our Academy ___ rather old, it ___ more than 90 years old.
  3. Our Academy ___ four main buildings and some hostels.
  4. Students of five departmentsstudy at the Academy.
  5. They ___ Agronomical, Engineering, Biotechnological, Technological and Economical departments.
  6. There ___ many lecture halls and classrooms in the buildings.
  7. There ___ alsodifferent laboratories and some computer centers.
  8. In the classrooms we have classes in physics, mathematics, chemistry, biology, foreign languages.
  9. Our Academy ___ a library and two reading-rooms, too.
  10. There ___ a big collection of books, text-books and journals on different specialities there.
  11. English, German and French dictionaries ___ in the reading-rooms.
  12. Those who like sports can go to the sport centers and have their training.
  13. I ___ glad to study at the Academy.

Задайте вопросы своему другу.

1. Where do you study?

2. How old is your Academy?

3. How many buildings has your Academy?

4 How many departments are there in the Academy?

5. Which department do you study at?

6. Are there any lecture halls and classrooms in the buildings?

7. What classes do you have?

8. How many libraries and reading-rooms are there in the Academy?

9. Is there a big collection of text-books on different specialities there?

10. Where are English, German and French dictionaries?

11. Where do students have their sport trainings?

12. Are you glad to study at the Academy?


Урок 2 (Lesson 2)

Словообразование: Суффиксы существительных,прилагательных

Грамматика: Будущее простое время (The Future Simple Tense). Структура be going to. Союзы so, because, инфинитив для выражения цели. Структуры It will be / There will be. Условные предложения первого типа. Степени сравнения имен прилагательных.

Тексты: « University Education in Great Britain», «Oxbridge» (изучающее чтение).

Диалоги: « My Old School» – 2a, 2b, 2c, 2d.

Тексты: « The University Boat-Race», «Eton», «Harvard University»

(ознакомительное чтение).

Письменная работа: написание краткой биографии «Curriculum Vitae».

Словообразование

Добавьте к глаголам следующие словообразовательные суффиксы: -sion, -ist, -ment, -ance, -tion, -er, -or, чтобы образовать существительные. При необходимости произведите орфографические изменения.

to tour to employ to allow to teach to populate to explain to perform tourist … … … … … … to support to develop to discuss to read to compete to translate to communicate … … … … … … …

Добавьте к существительным следующие словообразовательные суффиксы: -al, -ful, -ing, -ent, -able, -ic, -ous, -y, -less, чтобы образовать прилагательные. При необходимости произведите орфографические изменения.

tradition music education charm fame beauty hope fashion power traditional … … … … … … … … difference interest accident science shine intellect use danger … … … … … … … …

Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: