Примерный перечень заданий продуктивного уровня

(B) Exercise 1. Translate the sentences into English.

1. Профессия инженера - одна из самых древних профессий в истории.

2. Проектируемое решение должно быть недорогим, безопасным и надёжным.

3. Многие сельскохозяйственные процессы механизированы в настоящее время.

4. Обычно инженер решает проблему следующим образом: определяет проблему, составляет план её решения, проводит испытания, оценивает решение и сообщает о его результатах.

5. Чтобы обеспечить высоко продуктивную работу сельскохозяйственной техники, нужна система профилактического ремонта и обслуживания машин.

(B) Exercise 2. Answer the following questions.

1. Why is engineering one of the most ancient occupations in history?

2. What do engineers use to produce practical answers?

3. In what way do engineers solve problems?

4. What areas is the whole science of engineering divided into?

5. Have you decided what sort of engineer you want to become?

6. What is your future specialty?

7. When was your department founded?

8. What are the matters of professional activity of graduates of your specialty?

9. What do maintenance rounds include?

10. Where can you work after graduating from the university?

(B) Exercise 3. Make up the presentation of your future profession. Use the logical diagram of text B.

Примерный перечень заданий творческого уровня

(С) Exercise 1. Translate the sentences into English.

1. Инженер-механик, который не знаком с современными материалами, не может успешно конкурировать с тем инженером, который знает эту область.

2. Инженеру приходится проектировать товары, машины и производственные системы.

3. Если бы он не был таким опытным инженером, его бы не взяли на эту работу.

4. Если бы не помощь инженера-механика, этот трактор не смог бы выйти в поле.

5. Если бы только его познания в области животноводства были как у этого профессора!

(С) Exercise 2. Share your opinion on the following problems:

1. What do different types of engineering have in common?

2. Is there a big difference between building a road and designing a combine-harvester?

3. What engineering professions will be the most valuable in future?

4. What is the global goal of tomorrow’s engineer?

5. Are you personally quite knowledgeable to meet the needs of the nation?

(C) Exercise 3. Advertise your specialty to the university entrants. Speak of the advantages of being an engineer in a modern society. Characterize in detail all the functions of the engineer.


ОТВЕТЫ К ТЕСТОВЫМ ЗАДАНИЯМ


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: