I.Инструкции по выполнению тренировочных заданий:
- Прежде чем приступить к подготовке ответа на заданную тему монологического высказывания, освежите свои знания по заданной теме, выполнив ряд предложенных по теме заданий.
- Повторите соответствующую теме лексику.
- Внимательно читайте задания к тренировочным упражнениям. К некоторым заданиям даны ответы, и вы можете сверить свои результаты.
- Диалоги эффективней отрабатывать на занятиях, работая в мини группах и в паре с другим студентом.
- В данной теме предлагается повторить и закрепить в речи фразы речевого этикета из раздела «Совет» и «Комплимент».
II. Basic ideas. Основные наброски темы.
Задание 1. Порядок выполнения задания. Составьте план ключевых моментов по данной теме, используя фразы и выражения, приведенные ниже.
Types of shops; a butcher’s, a greengrocer’s, bakery, confectionery, grocery, stationary; haberdashery, home furnishing, jewellery department, perfumery, toiletries, ready-made clothes, dairy, chemist’s shop, food store, footwear department, electrical appliances, window –shopping, trolley, shopping list, do the shopping, pack, give change, cheque, price-tag, be on sale, refund, stand in a queue/line, queue up, department, to be self-service, fitting-room, counter, cashier, cash-desk, purchase, change, try on, cheap, expensive, customer, consultant, shop-assistant, server, price, basket, reducer prices, bargain sales.
|
|
Plan
- Why people go shopping
- Types of shops we have
- Advantages of shopping in big shopping centres
- The process of buying things
- How much money you spend
- What you most enjoy shopping for
- What you least enjoy shopping for
- You prefer shopping alone or with somebody else
- The importance of the décor and displays in a shop
- The manner of the shop assistant
- The quality is more important than quantity
- Your attitude to shopping
- Where do you prefer to go shopping and why