2.1. Прочитайте Приложение 3. Определите части речи приведенных ниже слов, запишите перевод (см. образец). (Read Application 3. Identify the parts of speech the following words, write down the translation of the words (see Model.)
Образец (Model): establishing – создание, to establish - создавать
adjusting - ________________; to _________________ - _________________
serving - __________________; to _________________ - _________________
studying - _________________; to _________________ - _________________
computing - ________________; to _________________ - _________________
creating - __________________; to _________________ - _________________
using - ____________________; to _________________ - _________________
saving - ___________________; to _________________ - _________________
Чтение
3.1. Прочитайте Введение. п.5. Следуя рекомендациям, прочитайте текст «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER» (п.1.2). (Read Introduction. item5. Following the recommendations, read the text «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER» (item 1.2.)
3.2. Найдите ответы на следующие вопросы в тексте «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER» (п.1.2). (Find the answers to the following questions in the text «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER» (item 1.2.)
• How many processors can we establish on one computer?
• What does mean the abbreviation IT?
• Can the different processors work in parallel in the computer?
• What do you know about information technology specialists?
• Do you agree with the fact that English is necessary for a professional?
• What specialists create sites for Internet users?
|
|
• In what field of activity would you like to work?
Говорение. Работа с устными высказываниями по теме
4.1. Прочитайте текст «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER» (п.1.2). Подготовьте устное высказывание по теме (см. Введение. п.6). (Read the text «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER» (item 1.2.). Prepare a report on the theme (see Introduction. item6.)
4.2. Запишите сокращенный вариант оригинального текста «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER» (п.1.2) для устного ответа по теме «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER», используя фразы из Приложения1). (Write down the reduced variant of the original text «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER» (item 1.2) for the report on the theme «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER», using phrases from Application1.)
ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ: Вы можете подготовить свою презентацию по теме «МОЛОДЕЖЬ И КОМПЬЮТЕР» и продемонстрировать ее в аудитории. (The additional information: You can make the presentation on a theme «YOUNG PEOPLE AND COMPUTER» and show it in the classroom.)