Оживляеши друга Твоего, сие Божественныя крепости

В тойже день востание празднуем святаго и праведнаго друга Христова Лазаря Четверодневнаго. Сей евреин убо бяше родом, фарисей же ересию, и сын якоже негде обретеся, фарисеа сый Симона, от Вифании веси происходя. Господу же нашему Иисусу Христу по земли творящу хождения о спасении рода нашего, и сице в содружество ему соединяется. Понеже бо к Симону Христос часто беседоваше, аки и тому о воскресении мертвых зело молящуся, и к дому его прихождаше многажды, Лазарь в свойство возлюбляется: не тойже един, но и сестре его две, Марфа яве и Мариа. Уже бо спасительной страсти приближающейся, елма подобаше воскресения таинству известнее уверитися. Бяше убо пребывая Иисус об он пол Иордана, первее Иаирова отрочища, и вдовича сына воскресив из мертвых. Друг же его Лазарь недугом тяжким объят быв, умре. Иисус убо и не сый тамо, учеником глаголет: Лазарь друг наш успе. И мало паки престав, Лазарь, рече, умре. Приходит убо в Вифанию, Иордан оставль, от сестр его возвещен быв. Разстоит же от Иерусалима Вифаниа аки стадий пятьнадесять. И предусретосте сестре Лазареве, глаголюще: Господи, аще бы еси был зде, не бы умерл наш брат: но и ныне аще Тебе хотительно, воздвигнеши и, можеши бо. Вопрошает же народа Иисус, где положисте его? И абие вси предыдяху на гроб. И камени взяту бывшу, Марфа глаголет: Господи, уже смердит, четверодневен бо есть. Помолився Иисус, и слезы над лежащаго испустив, гласом велиим воззва: Лазаре гряди вон. И абие умерый изыде: и разрешен быв отыде в дом. Сие странное чудо на зависть воздвизает еврейския люди, и на Христа возбешаются: Иисус же паки уклонься отыде. Архиереи же и Лазаря убити помышляху, зане мнози его зряще ко Христу прилагахуся. Но он мыслимая разумев, к Кипрскому острову избегает, и тамо пребывая, послежде от апостолов архиерей показуется Китейскаго града. Добре же и боголюбезне пожив, по тридесятолетном времени ожития своего, умирает паки, и таможде погребается, многая чудеса содеяв. Глаголется же, по ожитии ничесоже ясти кроме услаждающаго. И яко его омофор Пречистая Божия Мати, Своима уготовльши рукама, ему дарова. Сего честныя и святыя мощи, премудрейший царь Лев, от некоего видения Божественнейшаго, оттуду пренес, в созданнем от него в Константинограде, во имя сего святаго храме, честно и многоценно полагает, одесную в храм входяще, в противной священному олтарю стене: и ныне еще пребывают честныя его мощи, неизреченное некое благовоние совершающе. Праздноватися же в настоящий день вчинися его востание, зане святии и богоноснии отцы наши, паче же святии апостоли, по четыредесятодневнем посте за очищение, святыя страсти Господа нашего Иисуса Христа хотяще жрети, понеже сие чудо начало и вину наипаче обретоша иудейскаго на Христа неистовства, посему зде преестественное сие чудо положиша. Еже убо евангелист Иоанн сам списует, яко другим евангелистом оставльшим сие: яве еще жив бе Лазарь и видимь. Глаголется убо, яко и сего ради самаго и прочее списася Евангелие: и яко ничесоже о безначальном Рождестве Христовем друзии воспомянуша. Се бо бяше искомое уверитися, яко Сын Божий и Бог бе Христос, и яко воскресе, и воскресение будет мертвым: еже Лазарем паче уверяется. Ничтоже от еже во аде Лазарь, рече: или яко не оставлено бысть видети яже тамо, или видевшу молчати о сих повелено бысть. Отселе и всяк человек ныне умерый, Лазарь глаголется, и гробная одежда паки лазарома нарицается, гадательствующему слову, еже в память перваго Лазаря приходити. Аще бо он словом Христовым воста и оживе паки, тако и сей, аще и умре, в последней трубе востав, вечно жити будет. Молитвами друга Твоего Лазаря, Христе Боже, помилуй нас, аминь.

Песнь 7.

Ирмос:

Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно, и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси Господи Боже во веки.

Прослезився яко человек Щедре, воскресил еси яко Бог сущаго во гробе, и разрешся от ада Лазарь взываше: благословен еси Господи Боже во веки.

Изыде повойми обвязан, пропасти ада же и тьмы убег Владычним словом, Лазарь взывая: благословен еси Господи Боже во веки.

Иный.

Ирмос: От Иудеи дошедше:

Над другом прослезився, Марфины Щедре слезы утолил еси, и страстию вольною отъял еси от лица людей Твоих всякую слезу: отец наших Боже благословен еси.

Живота сокровище, мертваго яко от сна Спасе воздвигл еси, и словом адову утробу расторгнув, воскресил еси поюща: отец наших Боже благословен еси.

Мертвеца смердяща, связана повойми, Владыко, воздвигнул еси, и мене связанаго пленицами прегрешений, возстави поюща: отец наших Боже благословен еси.

Катавасиа:

От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша поюще: отцев Боже благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос:

Мусикийским органом согласующим, и людем безчисленным покланяющимся образу в Деире, три отроцы не повинувшеся, Господа воспеваху, и славословляху во вся веки.

Яко Пастырь агнца взыскал еси, от волка лютаго губителя восхитив, растлевша обновил еси, поюща Тебе: пойте и превозносите во вся веки.

Яко Человек гроба взыскал еси, мертваго яко Содетель воскресил еси, повелением Твоим Владычним: Егоже ад ужасеся, вопиюща Тебе: пойте и превозносите во вся веки.

Иный.

Ирмос: Царя Небеснаго:

Вопрошаеши убо яко Человек, яко Бог же воскрешаеши словом четверодневнаго. Темже Тя поем и превозносим во вся веки.

Тебе благоразумно Владыко, якоже должное Мариа приношает миро, воспевающи во вся веки.

Призываеши убо яко Человек Отца, яко Бог же Лазаря воздвизаеши. Темже Тя поем Христе во веки.

Хвалим, благословим:

Катавасиа: Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Честнейшая не стихословится.

Песнь 9.

Ирмос:

Чистую славно почтим, людие Богородицу, огнь Божества приимшую во чреве неопально, песньми величаем.

Людие видевше ходяща мертвеца четверодневна, удивившеся чудеси, вопияху Избавителю, Бога Тя в песнех величающе.

Предуверяя славное востание Твое, о Спасе мой, мертва четверодневна, из ада свобождаеши Лазаря, песньми Тя величающа.

Иный.

Ирмос: Воистинну Богородицу:

Почитая Твоего Отца, и показуя, яко не богопротивен еси, молитву дееши Христе, самовластно воздвиг четверодневнаго.

Из гроба четверодневнаго Лазаря воздвизаеши, тридневнаго Христе Твоего востания, всеистинаго всем показуя сведетеля.

Ходиши, и слезиши, вещаеши же Спасе мой, человеческое показуя Твое действо: Божественное же являя, воздвизаеши Лазаря.

Содеял еси неизреченно, Владыко Спасе мой, по обою двою Твоею естеству, самовластною волею спасение мое.

Катавасиа:


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: