И прочее последование Преждеосвященных яко обычно

В пяток вечера, во светильничное обычное стихословие.

 

На Господи воззвах, поставим стихов, 10.

И поем самогласен дне дважды, и мученичен: и праведнаго Лазаря самогласных 5, творяще я седмь.

Самогласен, глас 8, дважды.

Душеполезную совершивше Четыредесятницу, и святую седмицу страсти Твоея, просим видети Человеколюбче, еже прославити в ней величия Твоя, и неизреченное нас ради смотрение Твое, единомудренно воспевающе: Господи слава Тебе.

Мученичен: Мученицы Господни молите Бога нашего, и испросите душам нашим множество щедрот, и очищение многих прегрешений, молимся.

 

Таже поем святаго Лазаря, самогласны 5.

Творение благочестиваго царя, господина Льва Премудраго. Глас 6.

Господи, Лазарев хотя гроб видети, волею хотяй во гроб вселитися вопрошал еси: где положисте его? Уведев же, еже не неведал еси, и возглашал, егоже любил еси: Лазаре гряди вон. И послуша бездыханный, дыхание дающаго ему, Тебе Спаса душам нашим. [Дважды.]

Господи, на гроб четверодневнаго пришел еси Лазаря, и над гробом слезы пролияв, мертвеца четверодневна возставил еси, класе живота. Темже смерть связана бысть гласом: пелены разрешишася руками. Тогда радости исполнися множество ученик, и едино от всех служашеся согласие: благословен еси Спасе, помилуй нас. [Дважды.]

Господи, глас Твой разруши адово царствие, и слово власти Твоея возстави из гроба четверодневнаго, и бысть Лазарь пакибытия проображение спасительное. Вся возможна Тебе Владыко всех Царю, даруй рабом Твоим очищение, и велию милость. [Единожды.]

Господи, уверити хотя учеником Твоим из мертвых Твое Воскресение, на гроб Лазарев пришел еси: и возгласившу Ти сего, ад пленися, и отпусти четверодневна, вопиюща Тебе: благословенный Господи слава Тебе. [Единожды.]

Господи, поемь ученики Твоя, в Вифанию пришел еси, да возставиши Лазаря: и прослезився над ним законом естества человеча, яко Бог того четверодневна воздвигл еси, и вопияше Ти Спасе: благословенный Господи слава Тебе. [Единожды.]

Слава, глас 8:

Представ гробу Лазареву Спасе наш, и возгласив мертваго, яко от сна воскресил еси: оттрясе тление нетления манием, и изыде словом, связанный укройми. Вся можеши, вся Тебе работают Человеколюбче, вся повинуются Ти, Спасе наш слава Тебе.

И ныне, глас тойже:

Душеполезную совершивше Четыредесятницу, возопиим: радуйся граде Вифание, отечество Лазарево. Радуйтеся Марфа и Мариа, того сестры, заутра бо Христос приходит, оживити глаголом умершаго брата: Егоже глас услышав, горький и несытый ад, страхом вострепетав, и вельми возстенав, отпустит Лазаря укройми обязана: Егоже чудеси собор еврейский удивився, с ваием и ветвьми Того срящут, и явятся похваляющии дети, Емуже завидят отцы. Благословен грядый во имя Господне Царь Израилев.

Вход. Свете тихий:

Прокимен, псалом 123, глас 6:

Помощь наша во имя Господа, сотворшаго небо и землю.

Стих: Яко аще не Господь бы был в нас, да речет убо Израиль.

Бытия чтение. [Глава 49, ст. 33, глава 50, ст. 1 – 26.]

Преста Иаков завещая сыном своим: и возложив Иаков нозе свои на одр, умре, и приложися к людем своим. И припад Иосиф на лице отца своего, плакася [горько] о нем, и облобыза его. И повеле Иосиф рабом своим погребателем погребсти отца своего: и погребоша погребатели Израиля. И исполнишася ему четыредесять дней, тако бо исчисляются дние погребения: и плакася его Египет седмьдесят дней. Егда же преидоша дние плача, глагола Иосиф к вельможам фараоновым, глаголя: аще обретох благодать пред вами, рцыте о мне во уши фараону, глаголюще: отец мой закля мя прежде скончания [своего], глаголя: во гробе, егоже ископах себе в земли Ханаани, тамо мя погреби ныне убо возшед погребу отца моего, и возвращуся. и рекоша фараону по словеси Иосифову. И рече фараон к Иосифу: взыди, погреби отца твоего, якоже закля тя. И взыде Иосиф погребсти отца своего: и совзыдоша с ним вси раби фараони, и старейшины дому его, и вси старейшины земли Египетския. И весь дом Иосифов, и братия его, и весь дом отца его, и сродницы его: овцы же и волы оставиша в земли Гесем. И совзыдоша с ним и колесницы и конницы, и бысть полк велик зело. И приидоша на гумно Атадово, еже есть об он пол Иордана, и рыдаша его рыданием велиим и крепким зело: и сотвори плачь отцу своему седмь дней. И видеша жители земли Ханаанския плач на гумне Атадове, и реша: плач велик сей есть египтяном: сего ради наречеся имя месту тому, Плач Египетск, еже есть об он пол Иордана. И сотвориша ему тако сынове его, якоже заповеда им. И взяша его сынове его, в землю Ханааню: и погребоша его в пещере сугубей, юже стяжа Авраам, пещеру в стяжание гроба от Ефрона Хеттеанина, прямо Мамврии. И возвратися Иосиф во Египет, сам и братия его, и вси совозшедшии погребсти отца его. Видевше же братия Иосифовы, яко умре отец их, реша: да не когда воспомянет злобу нашу Иосиф, и воздаянием воздаст нам за вся злая, яже показахом ему. И пришедше ко Иосифу, рекоша: отец твой закля прежде кончины своея, глаголя: Тако рцыте Иосифу: остави им неправду и грех их, яко лукавая тебе показаша, и ныне приими неправду рабов Бога отца твоего. и плакася Иосиф, глаголющим им к нему. И пришедше к нему рекоша: се мы тебе раби. И рече к ним Иосиф: не бойтеся, Божий бо есмь аз. Вы совещасте на мя злая, Бог же совеща о мне во благая, дабы было якоже днесь, и препиталися бы людие мнози. И рече им: не бойтеся, аз препитаю вас, и домы ваши. и утеши их, и глагола им по сердцу их. И вселися Иосиф во Египте сам и братия его, и весь дом отца его: и поживе Иосиф лет сто десять. И виде Иосиф Ефремли дети до третияго рода: и сынове Махира сына Манассиина родишася при бедрех Иосифовых. И рече Иосиф братии своей, глаголя: аз умираю: посещением же посетит вас Бог, и изведет вас от земли сея в землю, о нейже клятся Бог отцем нашим, Аврааму, Исааку, и Иакову. И закля Иосиф сыны Израилевы, глаголя: в посещении, имже посетит вас Бог, совознесите и кости моя отсюду с вами. И скончася Иосиф сый лет ста десяти: и погребоша его, и положиша в раце во Египте.

 

Прокимен, псалом 124, глас 4:

Надеющиися на Господа, яко гора Сион не подвижится во век.

Стих: Яко не оставит Господь жезла грешных на жребий праведных.

Притчей чтение. [Глава 31, ст. 8 – 32.]

Сыне, отверзай уста твоя слову Божию, и суди вся здраво. Отверзай уста твоя, и суди праведно, разсуждай же убога и немощна. Жену доблю кто обрящет, дражайши есть камения многоценнаго таковая. Дерзает на ню сердце мужа ея: таковая добрых корыстей не лишится. Делает бо мужу своему благая во все житие. Обретши волну и лен, сотвори благопотребное рукама своима. Бысть яко корабль куплю деющий, издалеча собирает себе богатство. И востает из нощи, и даде брашна дому, и дела рабыням. Узревши село купи: от плодов же рук своих насади стяжание. Препоясавши крепко чресла своя, утвердит мышцы своя на дело. И вкуси, яко добро есть делати, и не угасает светильник ея всю нощь. Лакти своя простирает на полезная, руце же свои утверждает на вретено. И руце свои отверзает убогому, длань же простре нищу. Не печется о сущих в дому муж ея, егда где замедлит: вси бо у нея одеяни суть. Сугуба одеяния сотвори мужу своему, от виссона же и порфиры себе одеяния. Славен бывает во вратех муж ея, внегда аще сядет в сонмищи со старейшины жительми земли. Плащаницы сотвори, и продаде финикианом, опоясания же хананеом. Уста своя отверзе внимательно и законно, и чин заповеда языку своему. Крепостию и лепотою облечеся, и возвеселися во дни последния. Тесны стези дому ея: брашна же леностнаго не яде. Уста своя отверзе мудро и законно: Милостыня же ея возстави чада ея, и обогатишася: и муж ея похвали ю. Многи дщери стяжаша богатство, многи сотвориша силу: ты же предуспела и превознеслася еси над всеми. Ложнаго угождения, и суетныя доброты женския несть в тебе: жена бо разумная благословена есть. страх же Господень сия да хвалит. Дадите ей от плодов устен ея, и да хвалимь будет во вратех муж ея.

И прочее последование Преждеосвященных яко обычно.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: