Выберите правильный вариант перевода предложения

In the north of the country it is very windy and cold.

a) В стране будет ветер и солнце.

b) На севере пройдут дожди и выпадет снег.

c) На севере страны ветрено и холодно.

Выберите правильную форму глагола в пассивном залоге Past Simple.

Most of the rain forests … in the middle of the last century.

a) were cut down      b) will be cut down  c) are cut down

Выберите правильный вариант перевода активного залога в пассивный.

We decorate the New Year’s tree every year.

a) Us the New Year’s tree decorated every year.        

b) The New Year’s tree is decorated by us every year.        

c) The New Year’s tree were decorate by we every year.

Выберите слово, подходящее по смыслу.

… is the damage of ozone in the stratosphere of the planet.

a) Tornado               b) Weather    c) Ozone hole

14. Выберите слово, логически подходящее к следующему словарному ряду:

Earthquake, tsunamis, heat wave, …

a) trains          b) volcanic eruption      c) books

Выберите правильный вариант ответа.

a) to begin – began - begun b) to begin – begind - begunning c) to begin – begund - beguned

Ответы:

  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
В.1. b a b c a c a b c a b a c c a

 

Ответы:

  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
В.2. c a b a a c b b a c a b c b a

 

Критерии оценки:

Оценка  
5 - «отлично» Правильно дано 15-14 ответов
4 - «хорошо» Правильно дано 13-11 ответов
3 - «удовлетворительно» Правильно дано 10-8 ответов
2 - «неудовлетворительно» Правильно дано менее 8 ответов

 

V. Этап подведения итогов.

VI. Информация о домашнем задании: Написать письмо другу о своём городе.

                   

                        План урока № 22.

Тема урока: Общественная жизнь: повседневное поведение.

Проверка знаний по изученному материалу.

Дифференцированный зачет.

Тип урока: контрольный урок.

Вид занятия: практическое занятие.

Цели урока:

а) образовательная: изучитьтему, проверить знания по грамматике, проконтролировать усвоение лексики; подвести итоги за семестр.

б) развивающая: развивать умение выполнять грамматические  и лексические задания различных видов и сложности.

в) воспитательная: воспитывать у студентов культуру поведения, трудолюбие, чувство ответственности за результаты обучения.

Оборудование: учебник «Английский язык», Голубев А.П., грамматические таблицы.

                              Ход урока:

I.  Организационный момент. Речевая зарядка.

II. Контроль за усвоением изученного материала:

Проверка написания письма другу о своем городе.

2. Повторение грамматического и лексического материала.

III. Изучение нового материала.

1.Запись новой лексики по теме «Общественная жизнь: повседневное поведение»:

1. Accept smb’s apology- принять чьи-либо извинения.

2. Behave yourself- веди себя прилично.

3. Be on one’s best behavior- вести себя наилучшим образом.

4. Do as you would be done- поступай с другими так, как бы ты хотел, чтобы поступали с тобой.

5. Exchange greetings- обмениваться приветствиями.

6. Give offence- оскорбить кого-то.

7. In polite society- в хорошем обществе.

8. It’s good/bad manner to do smth- хорошо/ плохо себя вести.

9. Make friends with smb- подружиться с кем-либо.

10. Manners make the man- судят о людях по их манерам.

11. Only being polite- из вежливости.

12. Pay smb a compliment- сделать кому- либо комплимент.

13. Play the baby- неразумно себя вести.

14. Play the fool- глупо себя вести.

15. Play the man- вести себя как подобает мужчине.

16. Return the compliment- сделать ответный комплимент.

17. She/he has no manners- у неё/него нет хороших манер.

18. Social life - светская жизнь.

19. Table’s manners - правила поведения за столом.

20. Take offence- оскорбиться.

21. Where are your manners? -  Как вы себя ведете?

Изучение правил поведения в английском обществе.

Чтение преподавателем правил поведения. Перевод студентами правил (устно).

1. Always be punctual in England. Arriving a few minutes early for safety is acceptable.

2. Decision-making is slower in England than in the United States; therefore it is unwise to rush in English into making a decision.

3. A simple handshake is the standard greeting (for both men and women) for business occasions and for visiting a home.

4. Privacy is very important to the English. Therefore asking personal questions or intensely staring at another person should be avoided.

5. Eye contact is seldom kept during British conversations.

6. To signal that something is to be kept confidential or secret, tap your nose.

7. Personal space is important in England, and one should maintain a wide physical space when conversing.

Furthermore it is considered inappropriate to touch others in public.

8. Giving of gifts are not required a part of doing business in England.

9. A business lunch will often be conducted in a pub and will consist of a light meal and perhaps a pint of ale.

10. When socializing after work hours, don’t bring up the subject of work.

11. When dining out, it is not considered polite to toast those who are older than yourself.

Чтение и перевод общепринятых правил поведения за столом, при разговоре по телефону, в аэропорту.

Manners and Etiquette: The best Rules to Follow.

Stop annoying other by keeping your cell phone off the table, holding doors for people, and learn the proper rules of etiquette for every situation.

Wait for everyone to be served.

If you are seated at a table with eight or fewer guests, wait for everyone to be served and for the hostess to begin eating before you dig in. At a long banquet table, it’s OK to start when several people are seated and served.

Keep your things off the table.

All things not having to do with food (and decoration) should remain off the table: keys, clutch bags, cigarette packs, sunglasses.

If you prefer not to have wine while you dining out, don’t turn your glass upside down.

Don’t make a big deal of saying you don’t drink. Simply place your fingertips on the rim of the glass and say: “Not today, thanks”. This implies no judgment of those who wish to imbibe.

Practice good speakerphone manners.

Don’t use a speakerphone unless you’re in your office and holding a meeting that’s being attended by someone remotely. After the person

you’re speaking with that others are present, and close the door. FYI:

using a speakerphone at full volume to go through your voice mailbox is the definition of annoying.

Whoever arrives at a door first holds it for the next person.

It doesn’t matter the gender of either.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: