Способность распознавать элементы окружающего нас природного мира и учиться у него.
Экологический интеллект обучающихся тесно связан с визуальным и пространственным:
– Например, сбор растений для изучения соответствующей лексики (например, при репетировании внеклассной драматической постановки к Mother’sDay изучается лексика “Flowers”)
Ниже представляем разработанные нами педагогические ситуации для подтверждения теоретических выкладок.
Фрагмент сценария №1
|
Each student comes to the blackboard, where he or she can see a wonderful vase.
The student names his mother’s favourite flower, takes it, then puts it into the vase.
Teacher: –Don’t you find this bunch of flowers charming?
Students: 1. Yes, it’s wonderful!
2. Really pretty!
3. ….
|
Фрагментсценария №2
|
Role-play “Hidden flowers”
The students are on the imagined lawn
St.1 – And what gift do you present your mother?
St.2 – Oh, I don’t know. I have not any gift.
St.1:– Think about it, and look about. However, I must go.
St.2 leaves puzzled
Flowers: – What are you doing here, little boy?
St.2: – I am looking for the gift for my mother. Today it’s Mother’s day.
Flowers:– Sisters, let’s help him.
St.2:– May I ask who you are? Whom am I talking to?
Flowers: –Take a look at us!
St.2: – I think I figured it out! A nice little flower in a white dress. It has no smell.
Snowdrop: – I am a snowdrop!
St.2: – It is blue like the sky, and its dress like a bell.
Bluebell:– I am a bluebell!
St.2: – Thank you for changing your mind about hiding, Flowers! Now I have the gift for my mummy!
|
Далее мы прилагаем схему.
Типы интеллекта обучающегося:
На наш взгляд, процесс чтения на английском языке в начальной школе может выступать инструментом формирования и развития иноязычной компетенции.
Мы предлагаем использовать разработки во внеурочной деятельности с младшими школьниками.