Экологический интеллект

Способность распознавать элементы окружающего нас природного мира и учиться у него.

Экологический интеллект обучающихся тесно связан с визуальным и пространственным:

– Например, сбор растений для изучения соответствующей лексики (например, при репетировании внеклассной драматической постановки к Mother’sDay изучается лексика “Flowers”)

Ниже представляем разработанные нами педагогические ситуации для подтверждения теоретических выкладок.

Фрагмент сценария №1
Each student comes to the blackboard, where he or she can see a wonderful vase. The student names his mother’s favourite flower, takes it, then puts it into the vase. Teacher: –Don’t you find this bunch of flowers charming? Students: 1. Yes, it’s wonderful!          2. Really pretty! 3. ….  

 

Фрагментсценария №2
Role-play “Hidden flowers” The students are on the imagined lawn St.1 –    And what gift do you present your mother? St.2 –    Oh, I don’t know. I have not any gift. St.1:–    Think about it, and look about. However, I must go. St.2 leaves puzzled Flowers: – What are you doing here, little boy? St.2: –   I am looking for the gift for my mother. Today it’s Mother’s day. Flowers:– Sisters, let’s help him. St.2:–    May I ask who you are? Whom am I talking to? Flowers: –Take a look at us! St.2: –   I think I figured it out! A nice little flower in a white dress. It has no smell. Snowdrop: –   I am a snowdrop! St.2: –  It is blue like the sky, and its dress like a bell. Bluebell:– I am a bluebell! St.2: –  Thank you for changing your mind about hiding, Flowers! Now I have the gift for my mummy!  

Далее мы прилагаем схему.

Intrapersonal
Типы интеллекта обучающегося:

         
Verbal / Linguistic
Environmental
 


Logical / Mathematical
Multiply intelligence
Kinesthetic
Visual / Spatial

 


На наш взгляд, процесс чтения на английском языке в начальной школе может выступать инструментом формирования и развития иноязычной компетенции.

Мы предлагаем использовать разработки во внеурочной деятельности с младшими школьниками.




Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: