Какие абзацы текста относятся к введению, основной части, заключению?

- introduction (paragraph №__)

- main body (paragraph №__..)

- conclusion (paragraph №__..)

9. Найдите предложения в каждом абзаце, передающие его основной смысл.

10. Ответьте на вопросы:

1. Is it usual in Russia for children to speak two or more languages?

2. Have you ever had a nurse speaking foreign language?

3. Have you ever lived in an area where two or more languages are spoken?

4. When does the acquisition of the mother tongue begin?

5. Receptive language skills are:

6. Productive language skills are:

7. Can children understand before they begin speak?

8. Can you understand English better than speak?

9. How can adults behave with their children to develop their listening skills?

10. What are the most significant characteristics of the early phase of language learning?

11. What plays an important part in the acquisition of language?

12. How can repetitive reading help children to memorize texts and rhymes?

13. Can you still remember stories or rhymes you heard in your childhood? Tell us one of them.

11. Выполните перевод предложений с русского языка на английский, используя данные предложения:

1. The children may argue a great deal, but finally they may accept each other’s ideas and invent another game.

Детям разрешается спорить?

2. If a game is taught to teach children how to play it “correctly,” its value will disappear completely.

Когда исчезает ценность игры?

A healthy classroom is set up and maintained by a preschool teacher.

Кем поддерживается класс?

4. Daily opportunities for young children will be provided by their preschool teacher.

Чьи ежедневные возможности будут обеспечиваться учителем?

5. All of my students had experienced various degrees of failure and frustration in their school careers.

Что испытали ее ученики в своих школьных карьерах?

12. На основе прочитанного текста выделите этапы освоения ребёнком языка. Составьте презентацию для родителей об освоении ребёнком языка.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: