Express agreement or disagreement with the following

1. The purpose of the input hardware is to collect data and convert them into a form suitable for computer processing.

2. Scanner is used to out graphics.

3. CPU reads and interprets software and prints the results on paper.

4. User is unable to change the convents of ROM.

5. Printer is a processing hardware because it shows the information.

6. Modem is an electronic device that makes possible the transmission of data from one computer to another via telephone or other communication lines.

7. The purpose of storage hardware is to store computer instructions and data.

5. Answer the following question:

1. What is hardware?

2. What groups of hardware exist?

3. What is input hardware? What are the examples of input hardware?

4. What is the mouse designed for?

5. What is processing hardware?

6. What is a storage hardware?

7. What kind of storage hardware can contain more information: CD-ROM, RAM or ROM?

8. Can a PC user communicate with other people without a modem?

6. Match the given words with their definitions from the text:

1) CPU 2) ROM 3) Floppy-disk 4) CD-ROM 5) Printer 6) Modem 7) Hard disk 8) Keyboard

7. Choose the words mean “Hardware”:

1) program 2) mouse 3) CPU 4) printer 5) modem 6) instruction 7) cursor or the pointer 8) keyboard

9) symbol

Speak on hardware.

TEXT 4

При работе над текстом Software формируется компетенция ОПК-5: обладает обладать способностью к подготовке и редактированию текстов профессионального и социально значимого содержания.

В рамках формирования компетенции у студентов вырабатываются следующие умения, навыки:

Уметь

ñ понимать информацию текстов из учебной литературы в соответствии с конкретной целью;

ñ выступать с подготовленным сообщением.

Владеть

ñ навыками оформления речевых высказываний в соответствии с грамматическими и лексическими нормами устной и письменной речи, фонетическими нормами (устная речь) и основными правилами орфографии и пунктуации (письменная речь) иностранного языка, не допуская ошибок, препятствующих речевому общению;

ñ навыком использования двуязычных словарей при чтении различного типа текстов;

ñ профессиональными основами речевой. коммуникации с использованием терминологии данной дисциплины.

При работе над текстом применяются интерактивные технологии: работа малыми группами, решение ситуационных задач.

1. Read and translate the following international words:

actual, program, operation, electronic, final, system, instruct, machine, specific, calculate, information, category, control, standard, activity, collection, processor, disk, start, design, coordinate, peripheral, printer, scanner.

2. Read and translate the derivatives:

to operate – operation

purpose - general-purpose

calculate – calculator

mere – merely

drive – driver

face – interface

3. Study the active vocabulary:

to complete — завершать

equipment — оборудование

to require — требовать

to direct — управлять

to conduct — проводить

general-purpose — многоцелевой

specific — конкретный, определенный

to perform – выполнять

internal — внутренний

to aid — помогать

to turn on – включать

to boot – запускать

to load – загружать

memory capacity — вместимость памяти

to install — устанавливать, встраивать, инсталлировать

main board – материнская плата

gimmick — новинка, уловка

4. Read and translate the text:


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: