Lesson 1. Internet. Introduction

INTERNET

МЕТОДИЧЕСКИЕ УКАЗАНИЯ

к практическим занятиям по дисциплине

"Английский язык" для студентов II курса

факультета «Автоматики и вычислительной

техники» дневной формы обучения

Севастополь

УДК 629.123+656.61.052

INTERNET. Методические указания к практическим занятиям по дисциплине «Английский язык» для студентов II курса факультета «Автоматики и вычислительной техники» дневной формы обучения / Сост. Р.В. Камышников. – Севастополь: Изд-во СевНТУ, 2008. – 20 с.

Методические указания предназначены для самостоятельной работы студентов на II курсе. Их целью является привитие навыков ознакомительного чтения, понимания и перевода литературы по специальности, обучения активному владению языковым материалом, ознакомление с принципами устройства и функционирования базовой для многих компьютерных специалистов сети Интернет.

Методические указания рассмотрены и утверждены на заседании кафедры ПРГЯ (протокол № 2 от 29.09. 2008 г.).

Допущено учебно-методическим центром СевНТУ в качестве методических указаний.

Рецензент: Скидан О.Г., доцент кафедры Теории и практики перевода Севастопольского национального технического университета.

СОДЕРЖАНИЕ

Введение……………………………………………………………………...4

1. Lesson 1. Internet. Introduction…………………………………………….5

2. Lesson 2. Uses of the Internet………………………………………………7

3. Lesson 3. Internet Access…………………………………………………...9

4. Lesson 4. How Information Travels over the Internet……………………..12

5. Lesson 5. Electronic Mail…………………………………………………..15

6. Lesson 6. Other Internet Applications……………………………………...17

Библиографический список…………………………………………………20

ВВЕДЕНИЕ

Методические указания предназначены для студентов 2-го курса факультета «Автоматики и вычислительной техники» дневной формы обучения.

Методические указания направлены на совершенствование умения ознакомительного чтения, понимания и перевода литературы по специальности, обучения активному владению языковым материалом, ознакомление с принципами устройства и функционирования базовой для многих компьютерных специалистов сети Интернет.

Система упражнений направлена на:

- усвоение специальной лексики;

- формирование навыков профессиональной устной речи;

- развитие свободной ориентации в тексте по специальности.

Решение данных задач осуществляется на предтекстовом, текстовом и послетекстовом этапах работы с текстами на тему «Internet».

LESSON 1. INTERNET. INTRODUCTION

Words and word combinations:

to enable – позволять

processing power – вычислительная мощность

broadcasting media – средства вещания

distribution system – распределительная система

consumption – потребление

to retrieve – извлекать (сохраняемую) информацию, искать информацию

tax processing – обработка налоговых данных

businesses – предприятия

to interact – взаимодействовать

paying bills – оплата счетов

inception – начало

to span – охватывать

public access network – сеть общего доступа

intranet – интрасеть, интранет, внутренняя сеть

outsider – постороннее лицо

TEXT

INTERNET. INTRODUCTION

Internet is computer-based global information system. The Internet is composed of many interconnected computer networks. Each network may link tens, hundreds, or even thousands of computers, enabling them to share information and processing power. The Internet has made it possible for people all over the world to communicate with one another effectively and inexpensively. Unlike traditional broadcasting media, such as radio and television, the Internet does not have a centralized distribution system. Instead, an individual who has Internet access can communicate directly with anyone else on the Internet, post information for general consumption, retrieve information, use distant applications and services, or buy and sell products.

The Internet has brought new opportunities to government, business, and education. Governments use the Internet for internal communication, distribution of information, and automated tax processing. In addition to offering goods and services online to customers, businesses use the Internet to interact with other businesses. Many individuals use the Internet for communicating through electronic mail (e-mail), retrieving news, researching information, shopping, paying bills, banking, listening to music, watching movies, playing games, and even making telephone calls. Educational institutions use the Internet for research and to deliver online courses and course material to students.

Use of the Internet has grown tremendously since its inception. The Internet’s success arises from its flexibility. Internet technology allows interconnection of any kind of computer network. No network is too large or too small, too fast or too slow to be interconnected. Thus, the Internet includes inexpensive networks that can only connect a few computers within a single room as well as expensive networks that can span a continent and connect thousands of computers.

Internet service providers (ISPs) provide Internet access to customers, usually for a monthly fee. A customer who subscribes to an ISP’s service uses the ISP’s network to access the Internet. Because ISPs offer their services to the general public, the networks they operate are known as public access networks. In many countries ISPs are private companies; in countries where telephone service is a government-regulated monopoly, the government often controls ISPs.

An organization that has many computers usually owns and operates a private network, called an intranet, which connects all the computers within the organization. To provide Internet service, the organization connects its intranet to the Internet. Unlike public access networks, intranets are restricted to provide security. Only authorized computers at the organization can connect to the intranet, and the organization restricts communication between the intranet and the global Internet. The restrictions allow computers inside the organization to exchange information but keep the information confidential and protected from outsiders.

The Internet has doubled in size every 9 to 14 months since it began in the late 1970s. In 1981 only 213 computers were connected to the Internet. By 2000 the number had grown to more than 400 million. The current number of people who use the Internet can only be estimated. Some analysts said that the number of users was expected to top 1.2 billion by the end of 2006.

1. Find the English equivalents in the text:

поставщики услуг Интернет; гибкость; удваиваться в размере; количество пользователей; ограничивать общение; монополия, контролируемая правительством; взаимосвязанные компьютерные сети; передавать информацию; гарантировать безопасность; традиционные средства вещания; покрывать континент; слишком быстро или слишком медленно

2. True or false?

1) The Internet has tripled in size every 9 to 14 months since it began.

2) Only authorized computers at the organization can connect to the intranet.

3) Internet technology permits interconnection of any computer networks.

4) Unlike traditional broadcasting media, the Internet has a centralized distribution system.

5) Individuals use the Internet for communicating through e-mail.

6) In countries where telephone service is a government-regulated monopoly, ISPs are private companies.

7) To provide Internet service, the organization connects its intranet to the Internet.

8) Use of the Internet has fallen down since its inception.

3. Answer the questions:

1) What is the Internet?

2) What has the Internet allowed to do for people all over the world?

3) Why do governments use the Internet?

4) What is the aim of the Internet for educational institutions?

5) What is the basis of success of the Internet?

6) What are the duties of ISPs?

7) What is an intranet?

8) Can we estimate the current number of people who use the Internet?

4. Make up the summary of the text.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: