Member, German shepherd, dogs, birds, cats, puppy, children, dog, clever.
(Учащиеся выходят к доске и с помощью сетевого пера заполняют пропуски вставляя нужными словами).
2. Конкурс стихотворений о животных. Расширение словарного запаса и кругозора учащихся.
The 8th page.
Teacher: There are many poems about animals. Let's listen to some of them in English.
(Учащиеся декламируют стихи о животных, которые они самостоятельно подобрали и выучили к данному уроку).
Teacher: And one of the best ones is "My Dream ”. Dasha has learned it for you. But first let's remembersome new words.
(Новая лексика спрятана под картинкой).
Teacher: Now let's listen to the poem and say what the main idea of it is.
Pupils: I think (I guess… To my mind…) it is to care about animals, to love them and to be always there for them.
(Учащиеся слушают стих и высказывают главную идею).
Teacher: I want you to learn this poem by heart for the next lesson.
(Учитель раздает учащимся копии стихотворения).
3. Развитие навыков диалогической речи.