Фонетическая и речевая зарядка

Teacher: First look at the types of the questions and say "General, alternative, disjunctive, special".

The 1st page.

Teacher: Now look at the calendar on our ACTIVboard and ask questions beginning with What? to the words date, day, month, year, season, weather, time. P1→P2, P3→P4 etc.

( Приложение №1, Флипчарт в программе ACTIVstudio).

Teacher: Answer the questions

You don't like autumn, do you?

Autumn is beautiful with its brown, gold and red leaves, isn’t it?

Your birthday is in autumn, isn't it? Etc.

Teacher: And now recite the poem " Autumn Leaves " (1-2 pupils).

Autumn leaves fall down in showers
Leaves of brown and gold and red.
They cover houses, grass and flowers
Like a quilt upon a bed.

(Используется инструмент произвольного выбора, стих спрятан под одной из картинок осени).

The 2nd page.

Teacher: How to introduce people. Look and read the phrases. T→P1, P2, P3 etc.

Let me introduce my friend. How do you do! Hello, I am Kate. You can call me Ann. I am glad to meet you (too). It’s nice to meet you here. I am pleased to meet you. Do you know my friend? Yes, we’ve met before. I am afraid we haven’t met.

The 3rd page.

Teacher: And now sing along (Диск "Английский для общения".)

(В страничку флипчарта вставлен фрагмент диска. Учащиеся вместе с персонажами исполняют музыкальный диалог-песенку, отрабатывая фразы знакомства.)

Teacher: And now let me introduce my colleagues. Make up dialogues with our guests using these phrases. P1→T, P2→T, P3→etc.

(Учитель представляет учителей-гостей. Учащиеся подходят к учителям и используя отработанные фразы, знакомятся и представляют себя).


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: