Переведите в письменной форме абзацы 2, 4

Контрольное задание № 1

Лексические темы: Грамматические темы:
Cities 1. Washington 2. New York 3. London 4. Moscow 1. Participle I (Причастие настоящего времени) 2. Present, Past, Future Continuous Tense (Настоящее, прошедшее и будущее продолженное время) 3. Participle П (Причастие прошедшего времени) 4. Present, Past, Future Perfect (Настоящее, прошедшее и будущее совершенное время) 5. Степени сравнения имен прилагательных

Participle I (Причастие настоящего времени)

Образование: Participle I = основа глагола + - ing: sleeping

Функции: В предложении Participle I может быть:

определением (а) или обстоятельством (б):

а) Определение:

The child sleeping on the sofa is Jack.

Ребенок, спящий на диване, Джек.

б) Обстоятельство:

Reading your translation he found several mistakes.

Читая ваш перевод, он нашел несколько ошибок.

Present, Past, Future Continuous Tense

Образование: to be + Participle Iсмыслового глагола

Present (now) Past (at 5 o’clock yesterday/when he came) Future (at 5 o’clock tomorrow/when he comes)
am is working are was, were working   will be working

Participle П (Причастие прошедшего времени)

Participle II (Причастие II) — третья основная форма глагола (первые две - неопределенная форма глагола (инфинитив), и форма прошедшего времени). Стандартные глаголы образуют ее при помощи суффикса -ed. (т.е, она совпадает с формой прошедшего времени). Нестандартные глаголы имеют особые формы.


Стандартные глаголы

ask — askedasked

work — worked — worked

want — wanted — wanted

Нестандартные глаголы

come — camecome

go — wentgone

speak — spokespoken


Participle II в предложении может быть определением:

- He bought a used car. - Он купил подержанный автомобиль.

- The information received was very important. - П олученная информация была очень важна.

Present, Past, Future Perfect

Образование: to have + Participle IIсмыслового глагола

Present (just, already) Past (yesterday by 5 o’clock) Future (tomorrow by 5 o’clock)
have, has done   had done   will have done

Степени сравнения имен прилагательных

Контрольная работа № 1 Вариант I

1. Прочтите текст и ответьте на следующие вопросы:

1. What is the highest building in Washington?

2. What is the most interesting museum in Washington?

 

WASHINGTON

1. Washington, the capital of the United States, is situated on the Potomac River in the District of Columbia. Washington is not the largest city in the United States but in the political sense it is the most important city.

2. Washington has one major business and that business is government. Many people living in Washington work for the federal government. At 1600 Pennsylvania Avenue there is the White House where the President lives and has his office.

3. The Capitol, with its great Hall of Representatives and the Senate, is the highest building in Washington. There is a law against building structures more than 90 feet high in the capital. With its beautiful buildings and its tree-lined avenues Washington attracts a lot of visitors.

4. The capital has world-known art galleries, museums and monuments. One of the most interesting museums in Washington is the National Art and Space Museum. The museum has aircraft and spacecraft that were important in aviation history. There are even rocks that the astronauts brought to the Earth after their Moon landing.

Переведите в письменной форме абзацы 2, 4.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: