History and future of the internet

УТВЕРЖДАЮ

Директор

 

__________________Ф.Ф. Мазитов

«_____»________________ 20___ г.

 

 

МЕТОДИЧЕСКИЕ УКАЗАНИЯ И ЗАДАНИЯ

ПО ВЫПОЛНЕНИЮ ДОМАШНЕЙ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЫ ДЛЯ СТУДЕНТОВ-ЗАОЧНИКОВ

 

ОГСЭ. 03 Иностранный язык

38.02.01 Экономика и бухгалтерский учет (по отраслям)

38.02.05 Товароведение и экспертиза качества потребительских товаров

40.02.01 Право и организация социального обеспечения

 

 

Уфа – 2017

 

Методические указания и задания по выполнению домашней контрольной работы для студентов – заочников по учебной дисциплине разработаны на основе Федерального государственного образовательного стандарта по специальностям среднего профессионального образования 38.02.01 Экономика и бухгалтерский учет (по отраслям), утвержденного Министерством образования и науки Российской Федерации от 28 июля 2014г., №832, 38.02.05 Товароведение и экспертиза качества потребительских товаров, утвержденного Министерством образования и науки Российской Федерации от 28 июля 2014г., №835 и 40.02.01 Право и организация социального обеспечения, утвержденного Министерством образования и науки Российской Федерации от 12 мая 2014г., №508.

Методические указания и задания по выполнению домашней контрольной работы по учебной дисциплине рекомендованы к утверждению Педагогическим советом (протокол от 31 августа 2017 г. № 1).

Методические указания и задания по выполнению домашней контрольной работы по учебной дисциплине предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины в соответствии с требованиями ФГОС СПО.

 

Разработчик:

Матвеева Анастасия Сергеевна, преподаватель английского языка

 

 

Согласовано:

 

Первый заместитель

директора С.У. Шагапова

 

Заместитель директора по учебно-

производственной работе –

начальник учебной части Н.В. Аминова

 

 

Контрольная работа №1

 

Чтобы правильно выполнить задание №3, необходимо усвоить следующие разделы курса английского языка по рекомендованному учебнику:

  1. Времена глагола группы Perfect Active and Passive.
  2. Эквиваленты модальных глаголов.
  3. Замена будущего времени настоящим в придаточных времени и условия.
  4. Простые неличные формы глагола: причастие I, причастие II, Герундий. Их функции в предложении.

 

Образец выполнения 1 (к упр.1)

Перепишите предложение раскрыв скобки и употребив глагол в соответствующей временной форме группы Perfect Active и Passive. Переведите.

 

You (see) him lately? No, I … Have you seen him lately? No, I haven’t.
Ты видел его в последнее время? Нет.

Образец выполнения 2 (к упр.2)

Перепишите следующие предложения; подчеркните в них модальные глаголы и их эквиваленты. Переведите предложения на русский язык.

 

I don’t have to get up early tomorrow, because I’m on holiday. Мне не нужно завтра рано вставать, потому что я в отпуске.

Образец выполнения 3 (к упр.3)

Перепишите предложения раскрыв скобки и употребив глагол в придаточных предложениях времени и условия в соответствующей форме.

 

If the house (burn) down we can claim compensation. If the house burn down we can claim compensation.
Если дом сгорит, мы можем потребовать компенсацию.

Вариант 1

I. Перепишите предложение раскрыв скобки и употребив глагол в соответствующей временной форме группы Perfect Active и Passive. Переведите.

1. Why you (not bring) me the letters for signature? You (not type) them yet.

2. We didn’t need to queue because I (buy) already the ticket.

3. Jenny flew to Rome last year. She never (be) on a plane before that.

4. When this street (be widened) the residents (be kept) awake all night by the roar of the traffic.

II. Перепишите следующие предложения; подчеркните в них модальные глаголы и их эквиваленты. Переведите предложения на русский язык.

1. We have to play the rent every month.

2. At the moment Ann can speak French quite well, and if she studies hard, perhaps she’ll be able to work as an interpreter.

3. People shouldn’t be allowed to park there.

4. The talks were to be attended by the representatives of fifteen European countries.

III. Перепишите предложения раскрыв скобки и употребив глагол в придаточных предложениях времени и условия в соответствующей форме.

1. When the fog (lift) we’ll be able to see where we are.

2. When everybody (leave) the park the park-keeper will look the gates.

3. If she (not/pass) this exam she won’t get the job that she wants.

4. If you (not/like) this one I’ll bring you another.

 

IV. Перепишите следующие предложения; подчеркните Participle I, Participle II и Gerund и установите функции каждого из них. Переведите предложения на русский язык.

1. Raising the output we must not forget the task of improving the quality at the same time.

2. Engineers find use for titanium and prefer it to aluminium which loses its strength rapidly when subjected to high temperatures.

3. The Moon, like the Earth, shines with the reflected light of the Sun.

4. All the difficulties in organizing the laboratories and in supplying them with the necessary equipment had to be overcome.

V. Переведите предложения на английский язык.

1. Вы уже переехали на новую квартиру?

2. Вчера мне пришлось ответить на все эти письма.

3. Закончив работу, я пошёл домой.

4. Если они выиграют, они будут чемпионами.

 

VI. Переписать и перевести текст.

History and future of the internet

The internet technology was created by Vinton Cerf in early 1973 as part of a project headed by the advanced Research Projects Agency, part of the United States Department of Defence. Later Cerf made many efforts to build and standardize the internet. In 1984 the technology and the network were turned over to the private sector and to government scientific agencies for further development. The growth has internet available to home and business users enter the market in ever-increasing numbers. By early 1995, access was available in 180 countries and more than 30 million users used the internet. The internet and its technology continue to have a profound effect in promoting the exchange of information, making possible rapid transactions among individuals and organizations. More than 100 million computers are connected via the global internet in 2000 and even more are attached to enterprise internets. The development of the World Wide Web leads to the rapid introduction of new business transactions on the internet worth hundreds of billions of dollars.

 

Вариант 2

 

I. Перепишите предложение раскрыв скобки и употребив глагол в соответствующей временной форме группы Perfect Active и Passive. Переведите.

  1. Peter (be) a junior clerk for three years. Lately he (look) for a better post bat so far he (not find) anything.
  2. I didn’t watch the film because I (see) it before/
  3. George (wait) for one hour before the bus came.
  4. The For Sale notice has been taken so I suppose the house (sell) (be sold).

 

II. Перепишите следующие предложения; подчеркните в них модальные глаголы и их эквиваленты. Переведите предложения на русский язык.

  1. I couldn’t watch that programme last night because I had to go out.
  2. When I have passed my driving test I’m be able to hive a car from our local garage.
  3. We won’t have to get tickets in advance.
  4. You are to write your name at the top of the paper.

 

III. Перепишите предложения раскрыв скобки и употребив глагол в придаточных предложениях времени и условия в соответствующей форме.

  1. You shouldn’t wait. You should reply as soon as you (receive) the invitation.
  2. Don’t drive at more than 50 k.p.h. till your car (do) 4,000 kilometers.
  3. I’ll go to the doctor’s if I (not/fell) better.
  4. I’ll buy that camera if it (not/cost) too much.

 

 

IV. Перепишите следующие предложения; подчеркните Participle I, Participle II и Gerund и установите функции каждого из них. Переведите предложения на русский язык.

  1. The hostages were rescued without a shot being fired.
  2. I wish my refrigerator would stop making that terrible noise. You can’t hear anyone speaking.
  3. The results received were of great importance for further work.
  4. People living in Japan have some customs different from ours.

V. Переведите предложения на английский язык.

  1. Мы уже пообедали, когда он пришел.
  2. Телеграмму нет необходимости посылать сегодня.
  3. Этот вопрос должен быть решен до того, как соглашение будет подписано.
  4. Я помню, что встречал его где-то.

 

VI. Переписать и перевести текст.

Metals

Metals are materials most widely used in industry because of their properties. The study of the production and properties of metals is known as metallurgy.

The separation between the atoms in metals is small, so most metals are dense. The atoms are arranged regularly and can slide over each other. That is why metals are malleable (can be deformed and bent without fracture) and ductile (can be drawn into wire). Metals vary greatly in their properties. For example, lead is soft and can be bent by hand, while iron can only be worked by hammering at red heat.

The regular arrangement of atoms in metals gives them a crystalline structure. Irregular crystals are called grains. The properties of the metals depend on the size, shape, orientation, and composition of these grains. In general, a metal with small grains will be harder and stronger than one with coarse grains.

Heat treatment such as quenching, tempering, or annealing controls the nature of the grains and their size in the metal. Small amounts of other metals (less than 1 per cent) are often added to a pure metal. This is called alloying (легирование) and it changes the grain structure and properties of metals.

All metals can be formed by drawing, rolling, hammering and extrusion, but some require hot-working. Metals are subject to metal fatigue and to creep (the slow increase in length under stress) causing deformation and failure. Both effects are taken into account by engineers when designing, for example, airplanes, gas-turbines, and pressure vessels for high-temperature chemical processes. Metals can be worked using machine-tools such as lathe, milling machine, shaper and grinder.

The ways of working a metal depend on its properties. Many metals can be melted and cast in moulds, but special conditions are required for metals that react with air.

 

 

Вариант 3.

 

I. Перепишите предложение раскрыв скобки и употребив глагол в соответствующей временной форме группы Perfect Active и Passive. Переведите.

  1. What you (do) with my type writer? I can’t find it anywhere. – Tom just (go) off with it. He says he’ll bring it back when he(finish).
  2. I couldn’t buy it because I (spend) all my money.
  3. George (work) at the university for 45 years before he retired.
  4. Various valuable minerals (be obtained) in that area.

 

II. Перепишите следующие предложения; подчеркните в них модальные глаголы и их эквиваленты. Переведите предложения на русский язык.

  1. They couldn’t talk for a long time, because Jane had to go out.
  2. When the fog lifts we’ll be able to see where we are.
  3. He isn’t allowed to drive since his accident.
  4. The talks were to be attended by the representatives of fifteen European countries.

 

III. Перепишите предложения раскрыв скобки и употребив глагол в придаточных предложениях времени и условия в соответствующей форме.

  1. When he (return) I’ll give him the key.
  2. When he (sell) his newspapers he’ll go home.
  3. If he (not phone) this afternoon I’ll phone him this evening.
  4. If I lend you 10 pounds when you (repay) me?

 

IV. Перепишите следующие предложения; подчеркните Participle I, Participle II и Gerund и установите функции каждого из них. Переведите предложения на русский язык.

  1. Would you mind writing your name and address on the back of the cheque?
  2. Having looked through all the documents and letters received that day he called his secretary.
  3. She showed us a list of the newly published books.
  4. Thinking we were lost, he offered to show us the way home.

 

V. Переведите предложения на английский язык.

  1. Этот вопрос ещё не решен.
  2. Счета пришлось проверить ещё раз.
  3. Посидите здесь, пожалуйста, пока не вернется директор.
  4. Все студенты, принимающие участие в этой работе, должны придти в институт сегодня в 6 часов вечера.

 

VI. Переписать и перевести текст.

Energy resources

Fossil fuels (coal, oil and gas) are the main energy resources used by humans. They are mostly burnt in power stations to produce electricity. Only a certain amount of these fuels exists, so they are known as non-renewable energy resources. Once used up they cannot be replaced as they take millions of years to form. Uranium, used as fuel in nuclear power stations is also a non-renewable energy resource.

Renewable energy resources are those which will not run out, or can be easily replenished. Examples are solar power, wind power, tidal power, hydroelectric power (from fast-flowing water), geothermal power (using the internal heat of the earth) and wood (trees grow quickly enough to replenish supplies).

There are a number of advantages and disadvantages to each of these energy resources.

- Non-renewable energy resources should be
used sparingly as they will not last for ever.

- Burning fossil fuels in power stations causes pollution. Sulphur dioxide (a cause of acid rain) and carbon dioxide (which increases the greenhouse effect) are produced. There is also concern that large-scale projects such as ‘wind farms’ (large groups of wind turbines) spoil the landscape.

- Some energy resources are more reliable than other: the sun and wind will not always be available when needed!

- Nuclear fuels must be treated very carefully as they are radioactive. Public opinion is often against their use, because of the risk of an accident. Nuclear power stations are relatively cheap to run, but very expensive to ‘decommission’ at the end of their lives to make them safe. Radioactive waste products are produced by nuclear power stations, and these are difficult to dispose of satisfactorily.

- The costs of resources vary. The sun, winds and tides are free, whereas fossil fuels must be mined. However, the equipment needed to harness the sun, winds and tides is expensive, as very large-scale projects are needed to generate as much electricity as one coal power station.

Electricity is the most convenient form of energy for us to use. It is generated in power stations.

In a traditional power station, fuel (coal/oil/gas) is burnt to heat water. The steam produced is used to turn turbines. The turbines drive the generators which produce electricity.

In nuclear power stations the heat from nuclear reactions heats the water, and in geothermal power stations water is pumped through hot rocks underground. In both cases the stream produced turns the turbines to drive the generators.

In other types of power station steam is not used. The turbines are turned directly by the wind, the flow of water downhill, or the water flowing out at low tide. The turbines then drive the generators in the same way.

Solar cells can be used to convert the sun’s energy directly to electricity. They are often used on satellites.

 

Вариант 4.

 

I. Перепишите предложение раскрыв скобки и употребив глагол в соответствующей временной форме группы Perfect Active и Passive. Переведите.

  1. Customers (ring) up all morning complaining about getting incorrect bills.
  2. I was tired because I (get up) very early that morning.
  3. This scientific theory now (be proved) to be false.
  4. Before Ali went to sleep he (call) his family.

 

II. Перепишите следующие предложения; подчеркните в них модальные глаголы и их эквиваленты. Переведите предложения на русский язык.

  1. He’ll have to look for another job.
  2. The police were suspicious at first but I was able to convince them that we were innocent.
  3. When he was a child he was allowed to do exactly as he liked.
  4. He was not allowed to enter the concert hall after the third bell.

 

III. Перепишите предложения раскрыв скобки и употребив глагол в придаточных предложениях времени и условия в соответствующей форме.

  1. She will be delighted when she (hear) this.
  2. When we (take) our exams we’ll have holiday.
  3. She will be angry if I (be) late.
  4. If he (like) the house well he buy it?

 

IV. Перепишите следующие предложения; подчеркните Participle I, Participle II и Gerund и установите функции каждого из них. Переведите предложения на русский язык.

  1. Imagine living with someone who never stops talking.
  2. Having been taught by a good teacher he knew German well.
  3. The explanation given was not complete.
  4. Sitting in the front row and using opera glasses, I saw every thing beautifully.

 

V. Переведите предложения на английский язык.

  1. Вам не придется ждать. Документы будут проверены и письма напечатаны, когда вы придете.
  2. Пароход должен был выйти из порта в понедельник, но из-за шторма ему пришлось остаться в порту до вторника.
  3. Я поговорю с ним об этом, когда я его встречу.
  4. К сожалению, предложенный товар не удовлетворяет нашим требованиям.

 

VI. Переписать и перевести текст.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: