Критерии и шкала оценки результатов обучения по дисциплине

ФОС Практикум крымскотатарского языка 2 курс

Методические рекомендации

Знать:

- теоретические основы крымскотатарской орфографии и пунктуации;

- теоретические основы крымскотатарской фонетики, морфологии, синтаксиса;

- систему орфографических и пунктуационных норм современного крымскотатарского языка.

Уметь:

- грамотно писать с точки зрения соблюдения всех норм орфографии и пунктуации;

- грамотно делать все виды разборов;

- ориентироваться в грамматических явлениях языка, находящих свое отражение в орфографии и пунктуации;

Владеть:

-навыками свободного и квалифицированного применения правил орфографии и пунктуации

-умение логически верно, аргументированно и ясно строить устную и письменную речь.

 

Экзаменационные вопросы

· Сез бирикмеси.Умумий анълатув.

· Сёз бирикмеси ве муреккеп сезлер.Муреккеп сёзлер акъкъында малюмат.

· Сёз бирикмелери ве муреккеп сёзлернинъ арасында умумий чизгилери.Сёз бирикмелери ве муреккеп сёзлернинъ арасында фаркъ аляметлери.

· Сёз бирикмелернинъ багъ вассталары.Сёз бирикмелернинъ багъ васталары акъкъында малюмат.

· Сёз бирикмелернинъ чешитлери.

· Изафет сёз бирикмеси.Биринджи изафет сёз бирикмеси.Экинджи изафет сёз бирикмеси.Учюнджи изафет исим бирикмеси.Фииль бирикмелери.Зарф бирикмелери.

· Сёз бирикмелерининъ багъ усуллары.

· Джумле.Умумий анълатув.

· Джумленинъ эсас аляметлери (предикативлик,там интонациясы,модаллик акъкъында малюмат)

· Джумленинъ тасниф этюв чешитлери.Джумленинъ тасниф этюв чешитлери акъкъында малюмат.

· Икяе,суаль джумлелери. Икяе,суаль джумлелери акъкъында малюмат.

· Эмир джумлеси.Эмир джумлеси акъкъында малюмат.

· Джумленинъ эмоциональ ренкине коре чешити.

· Джумленинъ тизимине коре чешитлери.

· Адий джумле.Адий джумле акъкъында малюмат.

· Эки тертипли джумлелер.Эки тертипли джумлелер акъкъында малюмат

· Джумленинъ баш азалары.Умумий анълатув.Муптеда ве онынъ ифаделенюви.Хабер ве онынъ ифаделенюви.

· Джумленинъ экинджи дередже азалары.Джумленинъ экинджи дередже азалары акъкъында умумий малюмат.

· Тамамлайыджы ве онынъ ифаделенюви. Тамамлайыджы акъкъында малюмат.

· Айырыджы ве онынъ ифаделенюви. Айырыджы акъкъында малюмат.

· Ал ве онынъ ифаделенюви.Ал акъкъында умумий малюмат

· Иляве ве онынъ ифаделенюви.

· Иляве ве айырыджы арасындаки умумий ве фаркъ аляметлери.

· Эки теркипли джумлернинъ чешитлери.Эки теркипли джумлелер акъкъында малюмат.

· Бир теркипли джумлелер. Оларнынъ чешитлери.

· Бир теркипли хаберли джумлелер ве бир теркипли муптедалы джумлелер акъкъында малюмат.

· Белли-шахыслы хаберли бир теркипли джумле ве бельгисиз-шахыслы хаберли бир теркипли джумле.Умумийлештириджи-шахыслы хаберли бир теркипли джумлелер.Шахыссыз хаберли бир теркипли джумлелер.

· Там олмагъан джумлелер.Там олмагъан джумлелер акъкъында умумий малюмат

· Джумледе сёз сырасы.

· Азаларгъа болюнмеген джумлелер. Умумий анълатув.

· Сойдаш азалы джумлелер.Сойдаш азалы джумлелернинъ чешитлери.(сойдаш муптедалар,сойдаш хаберлер,сойдаш айырыджылар,сойдаш тамамлайыджылар,сойдаш аллар)

· Сойдаш азаларында багълайыджыларнынъ ишлетюви.

· Сойдаш азаларында умумийлештириджи сёзлернинъ ишлетюви.Умумий анълатув.Токътав ишаретлернинъ ишлетилюви.

· Джумленинъ айырылма азалары.Оларнынъ чешитлери.

· Грамматикаджа джумле азаларынен багълы олмагъан сёзлер Хитап.Хитаплар акъкъында умумий малюмат.

· Кириш сёзлер,кириш бирикмелер.Кириш сёзлер; кириш бирикмелер акъкъында малюмат.Кириш джумлелер.

· Муреккеп джумле.Умумий малюмат..Муреккеп джумлелернинъ чешитлери.Муреккеп джумлелернинъ багъ васталары.

· Тизмели муреккеп джумле.Умумий малюмат.

· Багълайыджысыз ве багълайыджылы тизмели муреккеп джумлелер.Оларнынъ чешитлери.

· Къошма,кенишлетме тизмели муреккеп джумлелер. Къошма,кенишлетме тизмели муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Тенъештирме ве къаршылыкъ тизмели муреккеп джумлелер. Тенъештирме,къаршылыкъ,тизме муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Айырыджы ве инкяр тизмели муреккеп джумлелер. Айырыджы ве инкяр тизмели муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Табили муреккеп джумле.Умумий малюмат.

· Багълайыджысыз ве багълайыджылы табили муреккеп джумле акъкъында малюмат.Оларнынъ чешитлери.

· Себеп ве нетидже табили муреккеп джумлелер.Себеп ве нетидже табили муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Макъсад ве шарт табили муреккеп джумлелер.Макъсад ве шарт табили муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Вакъыт табили муреккеп джумлелер. Вакъыт табили муреккеп джумленинъ аляметлери.

· Тамамлайыджы ве изаий табили муреккеп джумлелер. Тамамлайыджы ве изаий табили муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Муптеда ве хабер табили муреккеп джумлелер.Муптеда ве хабер табили муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Айырыджы ве ер табили муреккеп джумлелер.Айырыджы ве ер табили муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Тарз-арекет ве микъдар-дередже табили муреккеп джумлелер.Тарз-арекет ве микъдар-дередже табили муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Ошатув ве керилеме табили муреккеп джумлелер.Ошатув ве керилеме табили муреккеп джумлелернинъ аляметлери.

· Кочюрильме ве къыя лаф.Умумий малюмат. Кочюрильме ве къыя лафта токътав ишаретлернинъ язылувы.

· Пунктуация. Токътав ишаретлернинъ ишлетюви. Умумий малюмат.

Критерии и шкала оценки результатов обучения по дисциплине

*Отлично (90-100) баллов - «5»(зачтено) По шкале ЕСТS – А      

Даны правильные и полные ответы на все теоретические вопросы

 в соответствии с учебной программой дисциплины

Предложенные практические задания выполнены полностью правильно.

Работа выполнена с соблюдением орфографических, пунктуационных норм крымскотатарского языка.

Хорошо (82 – 89) баллов - «4»(зачтено)    По шкале ЕСТS – В

Даны правильные, но не полные ответы на теоретические вопросы.

Допущены незначительные погрешности в практическом разборе.

Работа выполнена в соответствии с орфографическими, пунктуационными нормами крымскотатарского языка

Хорошо (74 - 81баллов)- «4»(зачтено)     По шкале ЕСТS – C

Ответы на теоретические вопросы даны правильные, но не полные. Допущены неточности в формулировках.

 Практические задания выполнены не в полном объеме.

 Допущены незначительные орфографические, пунктуационные, стилистические ошибки.

Удовлетворительно (64 - 73баллов)-«3»(зачтено)   По шкале ЕСТS – D

Ответы на теоретические вопросы частично правильные, неполные.

Практические задания выполнены частично и не совсем правильно.

Допущенные орфографические, пунктуационные, стилистические ошибки.

Удовлетворительно (60 - 63 баллов) -«3» (зачтено) По шкале ЕСТS – Е                                         

Ответы на теоретические вопросы содержат грубые ошибки, свидетельствующие о незнании и непонимании соответствующих разделов языка.

Предложенные практические задания выполнены частично и содержат значительное количество грубых ошибок.

 Допущено значительное количество грубых орфографических, пунктуационных, стилистических ошибок, не подходящих нормам крымскотатарского языка.

Неудовлетворительно(35-59 баллов) –«2» (не зачтено)   По шкале ЕСТS – FX

  Ответы на теоретические вопросы отсутствуют.

Предложенные практические задания не выполнены или выполнены частично и содержат большое количество грубых ошибок.

 Допущено большое количество грубых орфографических, пунктуационных, стилистических ошибок, не подходящих нормам языка.

                      


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: