Падвядзем жырную рысу

Амаль кожны, хто памінаў альбом ЛнБ, рабіў гэта праз коску з «Народным альбомам». Мяркую, рабіць гэта цалкам недарэчна.

 

Апошнім часам зьявілася зашмат «культурных» людзей. То ж бо тых, для якіх песні - культурная зьява. І нішто іншае.

Толькі адны рупяцца аб рускай культуры, другія - аб беларускай, трэція балеюць душой за ўсю цывілізацыю. Часцяком забываеш пра гэткі падыход і кідаешся ў спрэчкі. Пакуль не знойдзеш прытомнасць: авохці, ніякага ж агульнага падмурка, агульнага поля для спрэчак! Бо «гэны любіць танга, гэны любіць джаз, гэны вось за дыска душу д’яблу прадасць...»

Аднаму патрэбна, каб музыка была, як у ягоных улюбёнцаў.

Другому, каб была ў асобным стылі.

Трэцяму - каб уносіла нешта ў скарбонку міравой культуры.

Чацвертаму - каб на беларускай (рускай, ангельскай, суахілі) мове!

І нікому з іх не патрэбны песні, якія пераварочваюць (твой) свет, якія землятрусам праходзяцца па сэрцы ці то мазгах...

А калі раптам нехта - напрыклад, Міхалок - абтрасе з галавы гэты культур-мультур, смачна плюне на «культурныя зьявы» й, пакінуўшы пачынаючы смярдзець трупік у канцэртнай залі, вынясе жывое на вуліцу, ў скверы ды кухні, дык шмат хто пачынае падціскаць ніжнюю губу ды заціскаць нос. Чуецца процьма галасоў кшталту: «Вось, была ж (з прыдыханнем) твор-часць. А зараз - што? Кань-юнк-ту-рааа».

 

Я спадзяюся, што для люнаболаў іх песні – не культурная зьява, а эээ “кіраўніцтва да дзеяння”. Што аніякая гэта не творчасць, а тое, што баліць ды распірае знутры. Бо калі гэта творчасць, дык гэта тое ж самае лайно, што й ува Ярмоленкі ды Білана. А лайна й так даволі.

 

Ты скажаш: «кляты беларускі рамантызм»? Так, татальны таталітарны рамантызм:) А навошта - інакш?

 

 

ЧАСТЬ 78.

РНО (Роскошь Нечеловеческого Общения

 

Фж)

Обо мне говорили, что я революционер, но если так, то произошло это помимо моей воли. Я не восстаю против установлений мира. О себе я мог бы сказать словами Блеза Сандрара: "Я революционизирую". А это не то же самое, что быть революционером.

Считаю, что необходимо стоять вне сферы искусства и вне его воздействия. Искусство - только один из способов жизни, а жизнь щедрее. Оно лишь указывает путь, а этого часто не понимают не только зрители, но и сам художник. Становясь целью, оно себя предает. А художники чаще всего предают жизнь своими усилиями взять над ней верх. Я совершенно убежден, что когда-нибудь все искусство исчезнет. Но художник останется, а жизнь будет не "областью искусства", но самим искусством, решительно и навсегда заместив собой то, что к искусству относится.

Мы еще не начинали жить. Мы уже не животные, но еще не люди. С той поры как возникло искусство, об этом твердил нам каждый великий художник, но сколь мало тех, кто это понял. Как только искусство обретет истинное признание, оно исчезнет. Ведь оно только подмена, язык символов, посредством которого воссоздается то, что мы не в состоянии выразить непосредственно. Но чтобы такое свершилось, нужно, чтобы человек стал по-настоящему религиозным: не прихожанином, а действительно носителем веры, истинным богом - без всяких метафор. И он им в конце концов неизбежно станет.

А из всех троп, которые выводят к этой главной дороге, искусство самая важная, проложенная в самом надежном направлении и более всех других вознаграждающая путника.

Генри МИЛЛЕР dixit.

Ну, об искусстве и ЖИЗНИ?

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: