Exercise 5 Answer the following questions

1. Bunkering - refueling the vessel with fuel and engine oils.

2. Bunkering is dangerous operation

3. Bunkering operation can lead to pollution

4. The size of a ship does’not influence on bunkering process

5. Two potential hazards are spillage and fire

6. One of the most frequent causes of spillage or accidental discharge in system transport of fuel

7. Master carries the ultimate responsibility in bunkering

8. The customer checks volume and tonnage on board of bunker ship before delivery starts

9. Bunkering operations must be carried out in accordance with the instructions..

10. No tank should ever exceed 98 per cent capacity to permit expansion of the bunkers to avoid overflow.

11. Disconnecting procedure is proper secure of blank flanges and checking and tighten of all bolts

Exercise 6 Correct the mistakes and give right definitions.

1. The sea is a dangerous place where you cannot relax

2. Bunker spills are dangerous source of environmental pollution.

3. The chief engineer involves other crew members in bunkering operations.

4. Master always carries the ultimate responsibility about everything that goes on a board of a ship and he risks have a fine if the bunkering operations go wrong.

5. The customer checks volume and tonnage on board of bunker ship before delivery starts.

6. All the knots must be inserted and tighten first by hand then by wrench

7. The bunker barge crew starts the transfer not quickly so as not to make mistake

8. The act of disconnection however is also a time when a danger of an accident or pollution dramatically increases.

9. Only a professional can be involved in bunkering because it is a very dangerous operation.

10. The fuel oil is checked while bunkering.

Exercise 7 Translate the following sentences.

1. Один анализ всех претензий морского страхования на загрязнение показывает, что 37 процентов были вызваны разливами бункеров.

2. Как только бункеровка идет по кругу, вы сталкиваетесь с двумя особыми потенциальными опасностями: утечкой, что означает загрязнение окружающей среды и пожаром.

3. Независимо от того, какой размер корабля участвует в переносе бункеров, правила ведения бизнеса остаются прежними.

4. Одна из наиболее частых причин разлива или случайного сброса на судах всех видов берет свое начало в транспортировке топлива на борту резервуаров для хранения путем проведения подобных проверок для обеспечения правильной системы изолированных и забортных выпускных коллекторов закрытых и герметичных

5. При проведении бункеровочных операций на больших и малых судах, на танкерах, газовозах, контейнеровозах или генеральных грузовых судах, всякий раз, когда происходит бункеровка, ответственные офицеры обоих судов берут несколько образцов нефти бункерного судна.

6. Высокочастотная радиосвязь между этим человеком, инженерами в машинном отделении и теми, кто проводит операцию, может гарантировать, что если что-то пойдет не так, аварийные бригады приступят к работе

7. Когда доставка завершена без инцидентов или утечек из шланга все, что осталось сейчас - это сама точка соединения как потенциальный источник утечки и загрязнения.

 

 

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: