I. Warming up (Разминка)

Listening & Speaking

1. Group work.Reflect on the following quote about a landscape architect, interpret it and share your ideas with the class. Get ready to discuss different points of view answering questions and persisting in your own opinion. The following lexis can be helpful. (See appendix 1):

 

“The  landscape  architect  probes  to  discover,  not  what  the  client  has,  but  what she  dreams  of  having: not  what  she does  but what she would like to do”.

“Dreaming enables  us  to  withdraw  into  ourselves  for  brief  moments  and  rests  us. It is good and if the garden makes it easier and pleasant to dream, then it is a good garden.” Fletcher Steele.

to probe исследовать
to withdraw into oneself уходить в себя
to enable давать возможность
to rest somebody давать отдых

 

Useful terms and phrases

2. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:

to appreciate nature высоко ценить природу
analytical skill умение анализировать
creative vision творческое видение
desirable qualities желательные качества
communication skills навыки общения
to convey ideas to выражать, передавать мысли к-л.
draft делать чертеж, рисунок, эскиз
computer application применение ЭВМ; компьютеризация
to develop a report делать отчёт
to be self-employed заниматься собственным бизнесом
business acumen деловая хватка
marketing skills маркетинговые умения
landscaping садово-парковая архитектура
to put roads and buildings прокладывать дороги и строить здания
to conserve natural resources сохранять природные богатства
to restore восстанавливать
to consider обсуждать, рассматривать
to project делать проект
soil почва
work location рабочая обстановка, рабочее окружение
geographic information system (GIS) геоинформационная система (ГИС)
sketch эскиз, набросок
simulation воспроизведение, воссоздание
to estimate оценивать, составлять смету
to get clients to agree уговорить клиентов
to draw up documents составлять документы
to meet a deadline успеть закончить работу к установленному сроку
to fix historic places обустраивать исторические места

 

3. Match the words and phrases to their translation:

a)

soil оформлять документы
to appreciate nature творческое видение
communication skills выражать, передавать мысли к-л.
creative vision оценивать, составлять смету
to convey ideas to высоко ценить природу
to get clients to agree почва
to estimate делать чертеж, рисунок, эскиз
draft деловая хватка
to meet a deadline заниматься собственным бизнесом
business acumen сохранять природные богатства
to conserve natural resources навыки общения
to be self-employed успеть закончить работу к установленному сроку
to draw up documents уговорить клиентов

b)

analytical skill делать отчёт
desirable qualities маркетинговые умения
to develop a report прокладывать дороги и строить здания
computer application геоинформационная система
marketing skills умение анализировать
to put roads and buildings эскиз, набросок
simulation восстанавливать
geographic information system желательные качества
sketch садово-парковая архитектура
landscaping применение компьютера
to restore воспроизведение, воссоздание

 

II. Evocation (Вызов)

Writing, Listening & Speaking

4. Individual work. Read the following key words and make your own text reflecting your own view on the landscape architecture profession. Entitle the text:

Computer application, business acumen, plan a career in landscape architecture, creative vision, convey ideas to, communication skills, to make presentations, appreciate nature, work with one’s hands, make outdoor places more beautiful and useful, to put flowers, trees, walkways, analyze the nature around the place, draw plans, to explain their ideas, work outside, draw up a list of needed materials.

 

5. Individual work. Present your text to the class. Get ready to answer questions and discuss different points of view.

III. Realization (Осмысление)

Reading

6. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:

CAD software (computer-aided design system) система автоматизированного проектирования (САПР)
word processing обработка текстов; подготовка текстов
desktop publishing настольные издательские средства
spreadsheet крупноформатная таблица
tool инструментальное средство
 impact studies изучение воздействия
environmental scientist учёный-эколог

 

7.   Read the text and find answers to the following questions:

1. What kind of people should make a career in landscape architecture?

2. What qualities and skills should they possess?

3. How do landscape architects improve places?

4. What is the most important about making a project?

 

8. Read the text once again and make marginal marks (пометки на полях):

I knew it;

+ New information;

- The information contradicts my knowledge(противоречит моим представлениям);

? The information isn’t enough or understandable (непонятна или недостаточна).

 

9. Get ready to answer the following questions:

1. What did you know about architecture before reading the text?

2. What information did you find new reading the text?

3. What information contradicts your knowledge?

4. What information isn’t enough or understandable for you?

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: