Reflection (Рефлексия)

Writing, Listening & Speaking

10. Individual work.Create a text about the garden soil

1. Discuss the following points:

a) subject;

b) your role;

c) audience;

d) a form of presenting information;

e) details concerning a plotline;

f) details concerning your projecting into a chosen character.

2. Pair work. Help each other to improve your texts.

11. Present your text to the class.

 

Speaking & Listening

12. Group work. Reflect on your own professional speech. (See appendix 4.)

13. Group work. Reflect  on  the  professional  speech  of  other  students.

(See appendix 4.)

Writing

14. Write a reflection on the text entitled “Garden soil”. (See appendix 4.)

Unit 5

CONSTRUCTED GARDEN ELEMENTS

 

I. Warming up (Разминка)

Listening & Speaking

 1. Group work. Reflect on the following quote about the garden and nature, interpret it and share your ideas with the class. Get ready to discuss different points of view answering questions and persisting in your own opinion. The following lexis can be helpful. (See appendix 1):

Every gardener knows that under the cloak of winter lies a miracle...
a seed waiting to sprout;
a bulb opening to light;
a bud straining to unfurl.
And the anticipation nurtures our dreams.   Garden & nature quote by Barbara Winkler.

under the cloak of winter под покровом зимы
seed семечко
sprout всходить, побег
bulb луковица
to strain to unfurl стремиться распуститься
anticipation ожидание, предвкушение
to nurture  dreams лелеять мечты

 





Useful terms and phrases

2. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:

constructed element строительный элемент
water stream водоток, струя, ручеек
to attach to пристраивать
free standing отдельно стоящий
to provide shelter давать укрытие
pergola беседка из вьющихся растений
water body водоём
shade зонтик, укрытие от солнца
to raise a garden вырастить сад
to highlight выдвигать на первый план
garden bed грядка, клумба
weed сорняк
to enhance garden beauty усиливать красоту сада
to give artistic look придавать художественный / высокопрофессиональный вид
pattern узор, система
interconnected взаимосвязанный
to fit in вписывать в, приспосабливать
to perform the function выполнять функцию
plumbing водопроводная система

Vocabulary Focus

3. Match the words and phrases to their translation:

a)

constructed element водоём
sprout садовая дорожка
to attach to придавать привлекательный вид
to unfurl строительный элемент
garden path луковица
water body распуститься
to serve in two ways выдвигать на первый план
to prettify/ give attraction to пристраивать
to highlight всходить, побег
bulb служить  двояко

b)

to give artistic look водопроводная система
water stream давать укрытие
free standing придавать художественный/ высокопрофессиональный вид
natural appearance водоток, струя, ручеек
shade выполнять функцию
to provide shelter отдельно стоящий
to perform the function натуральный вид
plumbing зонтик, укрытие от солнца

c)

to fit in округлой формы
complex shape грядка, клумба
to enhance garden beauty сорняк
pattern вырастить сад
round shaped вписывать в, приспосабливать
pergola усиливать красоту сада
garden bed узор, образец
weed сложная конфигурация
to raise a garden беседка из вьющихся растений

 

II. Evocation (Вызов)  

Writing, Listening & Speaking

4. Individual work. Answer the following questions in writing:

1. What constructed garden elements do you know?

2. Can you describe these elements?

 

5. Group work. Share your information with your group mates and discuss it.

6. Report only one fact to the class to write it down on the board in the basket of ideas…

III. Realization (Осмысление)

Reading

7. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:

concrete бетон
chain link fence сетчатое ограждение
shed навес, сарай
gazebo летний дом
cabana отдельный домик
pool прудок, заводь, бассейн
kiosk беседка
folly павильон "причуда" (“искусственные руины”)
studio павильон
log cabin бревенчатый домик
partition секция, перегородка
curved footway изогнутая дорожка
courtyard внутренний двор, четырёхугольный двор
to outline нарисовать контур,
well колодец, родник, ключ
tensioned fabric натянутая ткань
pond liner противофильтрационная облицовка водоёма
shingle кровельная дранка, плоская кровельная плитка
curlicue причудливый узор

8. Read the text and make marginal marks (пометки на полях):

- I knew it;

+ - New information;

- -The information contradicts my knowledge(противоречит моим представлениям);

? - The information isn’t enough or understandable (непонятна или недостаточна).

9. Get ready to answer the following questions:

1. What did you know about constructed garden elements before reading the text?

2. What information did you find new reading the text?

3. What information contradicts your knowledge?

4. What information isn’t enough or understandable for you?


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: