Writing, Listening & Speaking
10. Individual work.Create a text about the garden soil
1. Discuss the following points:
a) subject;
b) your role;
c) audience;
d) a form of presenting information;
e) details concerning a plotline;
f) details concerning your projecting into a chosen character.
2. Pair work. Help each other to improve your texts.
11. Present your text to the class.
Speaking & Listening
12. Group work. Reflect on your own professional speech. (See appendix 4.)
13. Group work. Reflect on the professional speech of other students.
(See appendix 4.)
Writing
14. Write a reflection on the text entitled “Garden soil”. (See appendix 4.)
Unit 5
CONSTRUCTED GARDEN ELEMENTS
I. Warming up (Разминка)
Listening & Speaking
1. Group work. Reflect on the following quote about the garden and nature, interpret it and share your ideas with the class. Get ready to discuss different points of view answering questions and persisting in your own opinion. The following lexis can be helpful. (See appendix 1):
Every gardener knows that under the cloak of winter lies a miracle...
a seed waiting to sprout;
a bulb opening to light;
a bud straining to unfurl.
And the anticipation nurtures our dreams. Garden & nature quote by Barbara Winkler.
under the cloak of winter | под покровом зимы |
seed | семечко |
sprout | всходить, побег |
bulb | луковица |
to strain to unfurl | стремиться распуститься |
anticipation | ожидание, предвкушение |
to nurture dreams | лелеять мечты |
Useful terms and phrases
2. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:
|
|
constructed element | строительный элемент |
water stream | водоток, струя, ручеек |
to attach to | пристраивать |
free standing | отдельно стоящий |
to provide shelter | давать укрытие |
pergola | беседка из вьющихся растений |
water body | водоём |
shade | зонтик, укрытие от солнца |
to raise a garden | вырастить сад |
to highlight | выдвигать на первый план |
garden bed | грядка, клумба |
weed | сорняк |
to enhance garden beauty | усиливать красоту сада |
to give artistic look | придавать художественный / высокопрофессиональный вид |
pattern | узор, система |
interconnected | взаимосвязанный |
to fit in | вписывать в, приспосабливать |
to perform the function | выполнять функцию |
plumbing | водопроводная система |
Vocabulary Focus
3. Match the words and phrases to their translation:
a)
constructed element | водоём |
sprout | садовая дорожка |
to attach to | придавать привлекательный вид |
to unfurl | строительный элемент |
garden path | луковица |
water body | распуститься |
to serve in two ways | выдвигать на первый план |
to prettify/ give attraction to | пристраивать |
to highlight | всходить, побег |
bulb | служить двояко |
b)
to give artistic look | водопроводная система |
water stream | давать укрытие |
free standing | придавать художественный/ высокопрофессиональный вид |
natural appearance | водоток, струя, ручеек |
shade | выполнять функцию |
to provide shelter | отдельно стоящий |
to perform the function | натуральный вид |
plumbing | зонтик, укрытие от солнца |
c)
to fit in | округлой формы |
complex shape | грядка, клумба |
to enhance garden beauty | сорняк |
pattern | вырастить сад |
round shaped | вписывать в, приспосабливать |
pergola | усиливать красоту сада |
garden bed | узор, образец |
weed | сложная конфигурация |
to raise a garden | беседка из вьющихся растений |
II. Evocation (Вызов)
Writing, Listening & Speaking
|
|
4. Individual work. Answer the following questions in writing:
1. What constructed garden elements do you know?
2. Can you describe these elements?
5. Group work. Share your information with your group mates and discuss it.
6. Report only one fact to the class to write it down on the board in the basket of ideas…
III. Realization (Осмысление)
Reading
7. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:
concrete | бетон |
chain link fence | сетчатое ограждение |
shed | навес, сарай |
gazebo | летний дом |
cabana | отдельный домик |
pool | прудок, заводь, бассейн |
kiosk | беседка |
folly | павильон "причуда" (“искусственные руины”) |
studio | павильон |
log cabin | бревенчатый домик |
partition | секция, перегородка |
curved footway | изогнутая дорожка |
courtyard | внутренний двор, четырёхугольный двор |
to outline | нарисовать контур, |
well | колодец, родник, ключ |
tensioned fabric | натянутая ткань |
pond liner | противофильтрационная облицовка водоёма |
shingle | кровельная дранка, плоская кровельная плитка |
curlicue | причудливый узор |
8. Read the text and make marginal marks (пометки на полях):
√ - I knew it;
+ - New information;
- -The information contradicts my knowledge(противоречит моим представлениям);
? - The information isn’t enough or understandable (непонятна или недостаточна).
9. Get ready to answer the following questions:
1. What did you know about constructed garden elements before reading the text?
2. What information did you find new reading the text?
3. What information contradicts your knowledge?
4. What information isn’t enough or understandable for you?